Το ποιο θα είναι το μέλλον των μετακινήσεων μας παρουσιάζει ο σχεδιαστής Hanchang Liu έχοντας ως βάση ένα πρωτότυπο μοντέλο της Mazda.
Η ιστορική ιαπωνική εταιρεία μας έγινε ιδιαιτέρως αγαπητή με μοντέλα όπως το RX-7 και RX-8, το διαχρονικό MX-5, ενώ όπως τονίζει είναι έτοιμη να υποδεχτεί το μέλλον των μετακινήσεων με εντυπωσιακά σε σχεδίαση και ουσία αυτοκίνητα.
Μέχρι τότε όμως, μπορούμε να ονειρευόμαστε, χάρη στο πρωτότυπο μοντέλο που σχεδίασε ο Hanchang Liu, ο οποίος εργάζεται στη Γαλλία, ενώ δήλωσε ότι για την ολοκλήρωσή του χρειάστηκαν έξι μήνες. Το όνομά του είναι Mazda Ichi Concept One και αυτό που το κάνει ξεχωριστό είναι φυσικά η ξεχωριστή εικόνα του αμαξώματος, αλλά και η τεχνολογία που, στην περίπτωση που βγει σε παραγωγή, θα διαθέτει ανάμεσα σε άλλα και τεχνητή νοημοσύνη.
Να αναφέρουμε ότι το Ichi Concept One χρησιμοποιεί κινητήρα υβριδικής τεχνολογίας, ενώ όταν βρίσκεται εντός αστικού περιβάλλοντος εμπλέκεται η επιλογή «Enhanced», καθώς λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση, αφήνοντας μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα. Παράλληλα η θέση του οδηγού μετατοπίζεται εμπρός με το πανοραμικό παρμπρίζ να βυθίζεται μέσα στο καπό, για να προσφέρει καλύτερη περιφερειακή ορατότητα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται με βάση τα εκάστοτε όρια.
Εκτός πόλης, το Ichi Concept One μεταμορφώνεται σε ένα πραγματικό σπορ μοντέλο. Η θέση του οδηγού αλλάζει θέση, προσομοιάζοντας περισσότερο ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, δίνοντας την εντύπωση της ταχύτητας. Εδώ, η τεχνολογία AI υποτίθεται ότι υπολογίζει τυχόν εμπόδια, βελτιώνοντας την προεπιλεγμένη διαδρομή και ίσως να χρησιμοποιεί τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Πηγή: NewsAuto
Κλιματισμός αυτοκινήτου: Τα 5 λάθη που κάνουμε
Η χρήση του air condition θα μπορούσε να μειώσει τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού κατά τη διάρκεια της οδήγησης στην πόλη και έξω από αυτήν. Έρευνες του Πανεπιστημίου του Αμβούργου στο τμήμα Integrated Earth and Climate System Sciences (SICSS), έδειξαν πως όταν η εσωτερική θερμοκρασία υπερβαίνει τους 35°C ισοδυναμεί με 0,05% ένδειξη αλκοόλ στο αίμα, του οδηγού.
Η υπομονή μπορεί να είναι αρετή για όσους θέλουν να παραμείνουν συγκεντρωμένοι στην οδήγηση. Η αύξηση της θερμοκρασίας όμως, μπορεί να την εξαντλήσει και να επηρεάσει τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού.
Σύμφωνα με έρευνα που έκανε το πανεπιστήμιο Ramon Llull University της Βαρκελώνης σε συνεργασία με την Seat, συνηθισμένα λάθη στη χρήση του κλιματισμού -συμπεριλαμβανομένης της άμεσης ενεργοποίησης του συστήματος στο μέγιστο της δύναμής του- θα μπορούσε να μειώσει την αποτελεσματικότητά του, με αποτέλεσμα να διατηρούνται υψηλές θερμοκρασίες στο εσωτερικό και να έχουμε πιθανή αφυδάτωση.
Μια διαφορά μόλις 10°C–35°C σε σύγκριση με 25°C -εντός της καμπίνας των επιβατών μπορεί να μειώσει τους χρόνους αντίδρασης κατά 20%- ισοδύναμο με μέτρηση αλκοόλ στο αίμα 0,05% που αντιστοιχεί στο όριο της Σκωτίας (στην Ελλάδα, το όριο για να θεωρείται κάποιος οδηγός υπό την επήρεια μέθης βρίσκεται στα 0,50 γρ./λτ. σε περίπτωση αιμοληψίας ή 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εισπνεόμενου αέρα).
Οι μηχανικοί των εταιριών ξοδεύουν τρία χρόνια αναπτύσσοντας το σύστημα κλιματισμού κάθε μοντέλου. Αυτός ο χρόνος χρησιμοποιείται για τη μελέτη της γεωμετρίας των αγωγών και των αεραγωγών σε 3D, με εικονικές προσομοιώσεις που εκτελούνται για να προβλέψουν πώς θα ρέει ο αέρας μέσα στο αυτοκίνητο.
Εάν οι πίσω επιβάτες λένε ότι δεν αισθάνονται τον δροσερό αέρα, τότε οι αγωγοί αέρα μπορεί να έχουν ρυθμιστεί λάθος. Δεν είναι θέμα θερμοκρασίας, αλλά προς ποια κατεύθυνση ρέει ο αέρας μέσα στο αυτοκίνητο. Οι αγωγοί πρέπει να είναι στραμμένοι προς τα πάνω, όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων.
Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες έχουν εκτοξευθεί πάνω από τους 40°C, τα αυτοκίνητα που είναι σταθμευμένα στον ήλιο μπορούν να φτάσουν τους 70°C. Για να βοηθήσει στη μείωση της θερμοκρασίας της καμπίνας πριν ξεκινήσετε και ενώ κινείστε βρήκαμε τα πιο συνηθισμένα λάθη στην χρήση του κλιματισμού που κάνουν/νουμε:
Ενεργοποιούμε στο φουλ τον κλιματιστικό μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο
Όταν μπαίνουμε σε ένα ζεστό αυτοκίνητο, είναι δελεαστικό να ενεργοποιήσουμε το air-condition στο μέγιστο. Ωστόσο, αν το κάνουμε χωρίς να ανοίξουμε τα παράθυρα, απλώς θα ανακυκλωθεί ο ζεστός αέρας. Ανοίξτε τις πόρτες, χαμηλώστε τα παράθυρα για ένα ή δύο λεπτά. Κλείσετε τις πόρτες ξεκινήστε και ανοίξτε το A/C.
Ανακύκλωση στο on
Η διατήρηση της λειτουργίας της ανακύκλωσης αέρα δεν βοηθά, καθώς καθυστερεί τον κλιματισμό. Σχεδόν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μια επιλογή «Auto», στο σύστημα, το οποίο ρυθμίζει μόνο του πότε θα ενεργοποιήσει την ανακύκλωση και πόσο θα αυξήσει την ένταση.
Ανοίγουμε τον κλιματισμό το πρωί
Μερικά καλοκαιρινά πρωινά μπορεί να είναι δροσερά, αλλά είναι καλή ιδέα να ανοίξουμε το A/C για να αποτρέψουμε το θάμπωμα των παραθύρων, όταν αυξάνεται η εξωτερική θερμοκρασία.
Στρέφουμε τους αεραγωγούς προς το μέρος μας
Είναι δελεαστικό αλλά εμποδίζει το αυτοκίνητο να έχει ομοιόμορφη κατανομή της ροής του αέρα. Αν τους έχετε στραμμένους προς τα πάνω επιτρέπετε στον δροσερό αέρα να εξαπλωθεί πιο αποτελεσματικά γύρω από το αυτοκίνητο και να φτάσει σε όλους τους επιβάτες.
Δεν κάνουμε τακτική συντήρηση
Ακριβώς όπως τα λάδια, τα ελαστικά ή τα φρένα, το σύστημα κλιματισμού απαιτεί συντήρηση. Η μη αλλαγή των βουλωμένων φίλτρων αέρα καμπίνας κάθε 10.000 έως 15.000 χλμ., μπορεί να επηρεάσει την αποτελεσματική λειτουργία του κλιματιστικού μας. Περίπου τα δύο τρίτα των οδηγών δεν γνωρίζουν τους κινδύνους υψηλότερων θερμοκρασιών και αφυδάτωσης, που μπορεί να προκαλέσει κόπωση, ζάλη, πονοκεφάλους και μειωμένο χρόνο αντίδρασης.