Η Renault, η κορυφαία γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, παρά το ότι η πλούσια ιστορία της μετρά περισσότερα από 120 χρόνια, αναζητά συνεχώς νέες καινοτομίες. Οι πολλές μεταβαλλόμενες τεχνολογικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από την επέκταση της Renault. Τα τελευταία χρόνια, τα αυτοκίνητα έχουν προχωρήσει σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Από ένα απλό μέσο μεταφοράς, έγινε σήμερα μια περίπλοκη λύση κινητικότητας με όλο και περισσότερη ενσωματωμένη τεχνολογία. Η Renault γνώριζε εδώ και πολύ καιρό αυτήν την αλλαγή, και νωρίτερα φέτος, σχεδίασε μια νέα και καινοτόμο ιδέα με την ονομασία Renault MORPHOZ . Ένα ευέλικτο, αρθρωτό και αυτόνομο ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο που υπογραμμίζει τις νέες μορφές κινητικότητας.

Σήμερα, η Renault γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας με το Mégane eVision - ένα καινοτόμο αυτοκίνητο με όραμα και φιλοδοξία. Προμηνύει τις τελευταίες σειρές ηλεκτρικών οχημάτων, με βάση την εντελώς νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-EV. Το δυναμικό αυτό hatchback διαθέτει μία από τις λεπτότερες μπαταρίες στην αγορά και έναν νέο εξαιρετικά συμπαγή κινητήρα που προσφέρει περισσότερη ευρυχωρία. Τα εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά του τονίζουν τη μοντέρνα εμφάνιση του αυτοκινήτου, το οποίο διαφοροποιείται από τα υπάρχων ηλεκτρικά οχήματα σε τομείς όπως η χρήση, το μέγεθος, το σχεδιασμό, και την ενεργειακή απόδοση. Παράλληλα, το χαμηλότερο κέντρο βελτιώνει το κράτημα στο δρόμο. Με εκτεταμένο μεταξόνιο, μικρότερη αναλογία τιμονιού και οπίσθιο άξονα πολλαπλών βραχιόνων, το τιμόνι και το πλαίσιο θα αποκτήσουν ευελιξία και η άνεση θα αυξηθεί. Ο κινητήρας του Mégane eVision είναι ένας από τους πιο ισχυρούς στη σειρά Renault σε όλες τις πηγές ενέργειας. Έχει ισχύ 160 kW (217 ίππους) και ροπή στα 300 Nm, ενώ η επιτάχυνση από στάση στα εκατό χιλιόμετρα γίνεται σε λιγότερο από οκτώ δευτερόλεπτα.

Το τελευταίο σημαντικό πλεονέκτημα αυτής της νέας πλατφόρμας είναι η μεγιστοποίηση της εσωτερικής ευρυχωρίας με πιο ευρύχωρα μπροστινά καθίσματα και περισσότερο χώρο για τα πόδια στο πίσω μέρος. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει ο λεπτός και συνάμα κομψός πίνακας οργάνων με την άνεση και την εργονομία να έχουν τον πρώτο λόγο.
Το Renault Mégane eVision θα γίνει σύντομα πραγματικότητα όταν περάσει τις γραμμές παραγωγής.

Volkswagen ID. Cross Concept
Μετά το ID. Polo, η Volkswagen ετοιμάζει ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις, όπου πρακτικά θα αποτελεί την crossover έκδοση του πρώτου. Ο λόγος για το ID. Cross Concept, το οποίο αποκαλύφθηκε έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση κινητικότητας του Μονάχου.

Έτσι, μετά το ID.2 all, το ID. GTI Concept (βασισμένο στο ID.2 all) και το ID. Every1, το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις παραγωγής αυτών των νέων μοντέλων της Volkswagen θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2026, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID. Polo (έκδοση παραγωγής του ID.2 all) να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI, με το ID. Cross να κάνει την πρεμιέρα του το καλοκαίρι του 2026.

Η έκδοση παραγωγής του ID. Every1 concept, το οποίο θα βρίσκεται στο Μόναχο, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται σε μορφή πρωτότυπου αυτοκινήτου, θα αποτελέσει ένα από τα highlights του 2027.
Γυρνώντας στο ID. Cross Concept, αυτό βασίζεται στην MEB+ πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.161 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και ύψος στα 1.588 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.601 χλστ.

Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός του είναι παρόμοιο με αυτό του τρέχοντος T-Cross. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τον συνδυασμό ζαντών/ελαστικών στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρίας να τοποθετούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών ειδικά για το πρωτότυπο, που ονομάζονται Balboa.
Σε συνεργασία με την Goodyear, σχεδιάστηκαν ειδικά ελαστικά 235/40 για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, τα οποία συνεχίζουν το σχεδιασμό της ζάντας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.

Στο εσωτερικό και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, σύμφωνα με την εταιρία το 5θέσιο ID. Cross Concept είναι πολύ ευρύχωρο, με χώρο αποσκευών στα 450 λίτρα, άνω του μέσου όρου. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 11″ και οθόνη αφής 13″.
Ένας επιπλέον χώρος (25 λίτρα) κάτω από το καπό παρέχει επιπλέον χώρο, με το πλάτος του οχήματος και τον ευάερο σχεδιασμό του εσωτερικού να δημιουργούν μια μεγαλύτερη αίσθηση χώρου, προορισμένη για αστική χρήση.

Μηχανικά, το ID. Cross Concept διαθέτει ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποτελείται από δύο κεντρικές μονάδες. Αποδίδει 155 kW (211 άλογα), με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρίς να γίνεται γνωστή η χωρητικότητα της. Η προβλεπόμενη αυτονομία για το νέο ID. Cross Concept είναι έως και 420 χλμ.
