Τεχνολογία

26 Oct, 2017 Ώρα 22:28

Δοκιμές στο Τόκιο με αυτόνομο όχημα

Thumbnail

Ένα πρωτότυπο όχημα παρουσίασε η Nissan το οποίο ενσωματώνει την πιο προηγμένη  τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, που προορίζεται για πραγματική χρήση από το 2020, σε δημόσιους δρόμους στο Τόκιο.

Close

Συγκεκριμένα  δοκίμασε την τεχνολογία της επόμενης γενιάς του ProPILOT, σε ένα τροποποιημένο sports sedan Infiniti Q50. Η τεχνολογία επιτρέπει στο όχημα να λειτουργεί αυτόνομα σε αστικούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους, από την στιγμή που ο οδηγός επιλέξει έναν προορισμό, χρησιμοποιώντας το σύστημα πλοήγησης, μέχρι την άφιξή του.

Η τεχνητή νοημοσύνη του πρωτότυπου χρησιμοποιεί δεδομένα από 12 σόναρ, 12 κάμερες, ραντάρ κυμάτων των εννέα χιλιοστών, έξι σαρωτές λέιζερ, καθώς και από ένα χάρτη υψηλής ανάλυσης για την επεξεργασία σύνθετων σεναρίων σε πραγματικό χρόνο, αλλά και για την ομαλή  πλοήγηση στις δύσκολες συνθήκες της πόλης,  όπως η διέλευση των πολυσύχναστων διασταυρώσεων. Αυτές οι αναβαθμίσεις του υλικού, μαζί με τις βελτιώσεις του λογισμικού, εξασφαλίζουν την ομαλή μετάβαση, ακόμα και  όταν  το όχημα συναντά εμπόδια στο δρόμο, οδηγώντας σε μια αίσθηση οδήγησης που μοιάζει με αυτή του ανθρώπου, απαλλάσσοντας τους επιβάτες από το ανάλογο στρες.

Close

 

 

Close

 

 

10 Apr, 2025 Ώρα 13:44

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo

Thumbnail

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo για τη δημιουργία εικονικών κόσμων που της επιτρέπουν να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό ασφαλείας των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συνδυάζοντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι αισθητήρες των οχημάτων της από πραγματικά περιστατικά, όπως τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και οι απότομοι ελιγμοί, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις και να βελτιστοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνικής Gaussian splatting που επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων περιβάλλοντων. Μέσα σε αυτά μπορεί να τροποποιήσει τις συνθήκες προσομοίωσης, προσθέτοντας ή αφαιρώντας οχήματα, πεζούς, εμπόδια ή αλλάζοντας τα κυκλοφοριακά δεδομένα. 

Close

Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει χιλιάδες διαφορετικά σενάρια και να αξιολογήσει το λογισμικό ασφαλείας της σε ακραίες μεν αλλά ρεαλιστικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Volvo να συρρικνώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης στα εν λόγω σενάρια, μειώνοντάς τον από μήνες σε μόλις λίγες ημέρες. Αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά (in-house) σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars. Η πρωτοβουλία αποτελεί, επίσης, τμήμα μιας ερευνητικής διδακτορικής διατριβής από κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια η οποία εξετάζει τη δυνητική ενσωμάτωση τεχνικών νευρωνικής απεικόνισης (neural rendering) σε μελλοντικά συστήματα ασφαλείας.

 

Close

 

Η Volvo διατηρεί μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχοντας καταφέρει να εξελίξει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, η ομάδα Έρευνας πάνω στην Ασφάλεια της μάρκας μετέβαινε στη σκηνή ατυχημάτων με μετροταινίες,  καταγράφοντας ίχνη φρεναρίσματος και άλλους δείκτες σύγκρουσης. Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν σε πολλές σωτήριες καινοτομίες όπως το σύστημα αποτροπής πρόκλησης τραυματισμού στον αυχένα (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (Side Impact Protection System). Σήμερα, με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, η Volvo μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα με ακόμα πιο «έξυπνο» και αποτελεσματικό τρόπο, προβλέποντας ακόμα περισσότερες δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις. 

Close

Η Volvo μπορεί να εξερευνήσει τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting (μέθοδος απεικόνισης που στοχεύει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων οι οποίες σχετίζονται με την αναπαράσταση χώρων) χάρη στη διευρυμένη συνεργασία της με τη NVIDIA. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo -επικουρούμενα από την υπολογιστική τεχνολογία της NVIDIA, συλλέγουν δεδομένα από μια πληθώρα αισθητήρων, αποκτώντας ακόμα καλύτερη γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος.