Η Siemens Energy, σε συνεργασία με την Porsche AG και μια σειρά διεθνών εταιρειών, θα αναπτύξουν και θα εφαρμόσουν ένα νέο έργο στη Χιλή, το οποίο αναμένεται να αποδώσει το πρώτο ολοκληρωμένο, εμπορικό, βιομηχανικό εργοστάσιο στον κόσμο για την παραγωγή συνθετικών ουδέτερων κλιματικών καυσίμων (e -καύσιμα). Στην πιλοτική φάση, περίπου 130.000 λίτρα καυσίμου θα παραχθούν από το 2022. Σε δύο μελλοντική φάση, η χωρητικότητα θα αυξηθεί σε περίπου 55 εκατομμύρια λίτρα καυσίμου ετησίως έως το 2024, και περίπου 550 εκατομμύρια λίτρα e-καυσίμων έως το 2026. Η Porsche θα είναι ο κύριος πελάτης για τα πράσινα αυτά καύσιμα. Οι άλλοι εταίροι μαζί με την Siemens και Porsche είναι η εταιρεία ενέργειας AME και η εταιρεία πετρελαίου ENAP από τη Χιλή και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Enel.

Το έργο με το όνομα «Haru Oni» εκμεταλλεύεται τις εξαιρετικές συνθήκες ανέμου στη νότια Χιλή για την παραγωγή καυσίμου ουδέτερου προς το κλίμα με τη βοήθεια της πράσινης αιολικής ενέργειας. Στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής υδρογόνου της Γερμανίας, για τη στήριξη του έργου, η Siemens Energy θα λάβει επιχορήγηση περίπου 8 εκατομμυρίων ευρώ από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομίας και Ενέργειας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume δήλωσε: «Η ηλεκτροκινητικότητα είναι κορυφαία προτεραιότητα στην Porsche. Τα e-καύσιμα για αυτοκίνητα είναι ένα αξιόλογο συμπλήρωμα, ειδικά εάν παράγονται σε μέρη του κόσμου όπου υπάρχει διαθέσιμο πλεόνασμα βιώσιμης ενέργειας. Αποτελούν ένα επιπλέον στοιχείο στο δρόμο για την εξουδετέρωση του άνθρακα. Τα e-καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κινητήρες καύσης και υβριδικά plug-in και μπορούν να κάνουν χρήση του υπάρχοντος δικτύου πρατηρίων καυσίμων. Ως κατασκευαστής αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης και αποδοτικών κινητήρων, διαθέτουμε ευρεία τεχνική εμπειρία στον τομέα. Γνωρίζουμε ακριβώς τι χαρακτηριστικά καυσίμου χρειάζονται οι κινητήρες μας για να λειτουργούν με ελάχιστες επιπτώσεις στο κλίμα».

Η Χιλή, με τις εξαιρετικές κλιματικές συνθήκες για την αιολική ενέργεια και το σχετικό χαμηλό κόστος ηλεκτρικής ενέργειας, έχει πολύ υψηλό δυναμικό σε διεθνές επίπεδο για παραγωγή, εξαγωγή και τοπική χρήση υδρογόνου για την παραγωγή του οποίου, οι ηλεκτρολύτες χρησιμοποιούν αιολική ενέργεια για να αποσυνδέσουν το νερό στα δύο συστατικά του, το οξυγόνο και το υδρογόνο. Σε ένα δεύτερο βήμα, τα σχέδια απαιτούν φιλτράρισμα του CO2 από τον αέρα και στη συνέχεια το συνδυασμό τους με το πράσινο υδρογόνο για να σχηματίσουν συνθετική, ανανεώσιμη μεθανόλη.
H εταιρεία A.I.Motokinisi Ltd είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος των αυτοκινήτων Porsche στην Κύπρο με εκθεσιακούς χώρους σε Λευκωσία και Λεμεσό.

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία
Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.
Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.
Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.
