Φέτος, το Volvo Cars Safety Centre, το εργαστήριο δοκιμών σύγκρουσης της Volvo, γιορτάζει τα 20ά του γενέθλια. Από τη στιγμή που εγκαινιάστηκε από τον Σουηδό βασιλιά, το 2000, έως και σήμερα παραμένει ένα από τα πιο προηγμένα εργαστήρια δοκιμών σύγκρουσης στον κόσμο. Ρόλος του είναι να «οδηγεί» σε σύγκρουση ένα εντελώς καινούργιο Volvo κάθε μέρα κατά μέσον όρο. Και μέχρι σήμερα, έχει καίρια σημασία στο να εγγυάται την ηγετική θέση της Volvo Cars στην ασφάλεια αυτοκινήτων. Το Safety Centre βοηθά τους μηχανικούς της Volvo Cars να οδηγούν τις εξελίξεις στην ασφάλεια και να αντλούν γνώση από πραγματικά ατυχήματα. Συμβάλλει στην υλοποίηση του στόχου της εταιρείας, που προβλέπει ένα μέλλον στο οποίο κανείς δεν θα χάνει τη ζωή του ή θα τραυματίζεται σοβαρά μέσα σε ένα νέο Volvo.

Το εργαστήριο δοκιμών σύγκρουσης Volvo Cars Safety Centre είναι μία πολυλειτουργική εγκατάσταση που επιτρέπει στους μηχανικούς ασφαλείας της Volvo Cars να αναδημιουργούν αμέτρητα κυκλοφοριακά σενάρια και ατυχήματα και να εκτελούν δοκιμές που υπερβαίνουν κατά πολύ όσα απαιτούν οι κανονισμοί. Το εργαστήριο διαθέτει δύο διαδρόμους δοκιμών, με μήκος 108 και 154 μέτρα. Ο πιο μικρός από τους δύο είναι κινητός και μπορεί να τοποθετηθεί σε γωνίες από 0 έως 90 μοίρες, ώστε να πραγματοποιούνται crash test σε διαφορετικές γωνίες και ταχύτητες, αλλά και να εξομοιώνονται συγκρούσεις ανάμεσα σε δύο κινούμενα αυτοκίνητα. Τα αυτοκίνητα μπορεί να συγκρουστούν σε ταχύτητες έως και 120 km/h.

Στον εξωτερικό χώρο, γίνονται διάφορες άλλες δοκιμές, όπως συγκρούσεις με ανατροπή και εκτροπή εκτός δρόμου, όπου τα αυτοκίνητα ρίχνονται με υψηλές ταχύτητες σε ένα χαντάκι. Μέσα στον κύριο χώρο, μία τεράστια μπαριέρα συγκρούσεων χρησιμοποιείται σε διάφορες πλευρικές, μετωπικές και οπίσθιες συγκρούσεις. Το βάρος της είναι εντυπωσιακό, 850 τόνοι, αλλά αν χρειαστεί μπορεί να μετακινηθεί σε διαφορετικά σημεία με τη χρήση ειδικών μηχανισμών. Επιπλέον, υπάρχει ένα πλήθος από άλλες σταθερές και κινούμενες μπαριέρες που χρησιμοποιούνται σε crash test, συμπεριλαμβανομένης μιας δομής που μοιάζει με άλκη, η οποία προσομοιώνει ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται παρόμοια ζώα.

Κατά τη διάρκεια των συγκρούσεων, στο αυτοκίνητο, στα ανδρείκελα δοκιμών και στις μπαριέρες τοποθετούνται αισθητήρες που επιτρέπουν στους μηχανικούς της Volvo Cars να καταγραφούν ολόκληρη την αλυσίδα συμβάντων με λεπτομέρειες. Δεκάδες κάμερες υψηλής ευκρίνειας καταγράφουν επίσης το crash test από κάθε πιθανή γωνία. Όλα τα δεδομένα που προκύπτουν από αυτές τις δοκιμές χρησιμοποιούνται στη συνέχεια από τους μηχανικούς της Volvo για να αναπτύξουν πιο ασφαλή αυτοκίνητα.
Καθώς η εταιρεία προχωρά στην κατεύθυνση ενός πλήρως ηλεκτρικού μέλλοντος, τα τελευταία έτη το Volvo Cars Safety Centre έχει προετοιμαστεί με τον κατάλληλο εξοπλισμό για την ασφαλή διενέργεια δοκιμών σύγκρουσης και με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία
Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.
Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.
Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.
