Rally

30 Oct, 2017 Ώρα 16:11

Έλληνας ο παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC Trophy

Thumbnail

Σε ελληνικά χέρια κατέληξε ο τίτλος στο WRC Trophy, με τον Ιορδάνη Σερδερίδη να αναδεικνύεται πρωταθλητής σε ένα θεσμό που απευθύνεται σε ιδιώτες με παλαιότερης γενιάς WRC αυτοκίνητα. Ο Καβαλιώτης οδηγός είναι ο πρώτος Έλληνας που κατακτάει τίτλο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ με τη γαλανόλευκη σημαία να κυματίζει στον τερματισμό του Ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας.

Close

Ο Έλληνας Ιορδάνης Σερδερίδης  (δεξιά) πανηγυρίζει με τον συνοδηγό του Frederic Miclotte την κατάκτηση του τίτλου

Close

 

Κινήθηκε στρατηγικά

Close

Ύστερα από την άτυχη στιγμή του κύριου αντιπάλου του, ο Σερδερίδης αγωνίστηκε με στόχο να τερματίσει τον αγώνα, γεγονός που αυτομάτως θα του χάριζε τον τίτλο. Και τα κατάφερε! Οδηγώντας έξυπνα, ώστε να αποφύγει τις παγίδες που έκρυβαν τα βρετανικά δάση, ολοκλήρωσε την προσπάθειά του στο προτελευταίο ράλλυ του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο οδηγός δήλωσε για αυτό του το επίτευγμα: «Δεν έχω συνειδητοποιήσει τι έχουμε πετύχει. Όταν συνάντησα κατά τύχη πριν 5 χρόνια τον Παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Loeb, μου μπήκε το μικρόβιο για να αγωνιστώ και εγώ στα ράλλυ. Μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχα οδηγήσει κάποιο σπορ αυτοκίνητο και φυσικά δεν πίστευα ποτέ ότι θα μπορούσα να κατακτήσω κάποιον τίτλο στο κορυφαίο πρωτάθλημα του κόσμου. Είμαι πολύ χαρούμενος που ύστερα από μια δύσκολη χρονιά, καταφέραμε να πανηγυρίσουμε τον τίτλο. Είμαι πολύ χαρούμενος που εκπροσώπησα επάξια την Ελλάδα και έδωσα χαρά στους συμπατριώτες μου! Ζω ένα όνειρο!»

Το τρίτο σκέλος του Ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας, το μικρότερο του τριημέρου, κύλησε ομαλά για το πλήρωμα που το μόνο που είχε στο μυαλό του ήταν ο τερματισμός: «Από τη στιγμή που ο αντίπαλός μας είχε εγκαταλείψει, το μόνο που έπρεπε να κάνουμε ήταν κρατήσουμε ένα σταθερό ρυθμό και να φτάσουμε στο τέρμα. Και το καταφέραμε! Το αυτοκίνητο δούλεψε σωστά και κάναμε έναν απροβλημάτιστο αγώνα.», ήταν τα λόγια του Ιορδάνη Σερδερίδη, ο οποίος συνέχισε: «Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους βοήθησαν τη φετινή χρονιά στην επίτευξη των στόχων μου και κυρίως στο συνοδηγό μου, Frederic Miclotte».

 

12 Sep, 2025 Ώρα 11:48

WRC Rally Chile Bio Bío 2025: Τέσσερις διεκδικητές του φετινού παγκόσμιου τίτλου στο WRC ξεκινούν ένα δύσκολο αγώνα στη Λατινική Αμερική

Thumbnail

Σήμερα, Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου ξεκινάει ο 11ος από τους 14 γύρους του παγκοσμίου πρωταθλήματος WRC. Τα πληρώματα της πρώτης (WRC) και δεύτερης κατηγορίας (WRC2) μετά τον αγώνα στην Παραγουάη πέρασαν την οροσειρά των Άνδεων και μεταφέρθηκαν στη Χιλή όπου εκεί ξεκινάει σήμερα ο δεύτερος αγώνας που γίνεται στην Λατινική Αμερική.

Close

Οι δρόμοι στις ειδικές διαδρομές είναι βατοί και σε γενικές γραμμές καλύτεροι από όσο περίμεναν τα πληρώματα. Όμως υπάρχουν παγίδες και αρκετές δυσκολίες. Για παράδειγμα χθες έβρεχε οπότε αλλάζει η στρατηγική τόσο όσον αφορά τις γόμες όσο και οι σημειώσεις που έγιναν με στεγνό χώμα.

Υπάρχουν ακόμη σε κάποιες ειδικές δένδρα και ομίχλη. Ένα λάθος στο βρεγμένο χώμα αρκεί για να καταλήξει το αυτοκίνητο στην πυκνή βλάστηση. Στο Ράλλυ στη Χιλή υπάρχουν αρκετές τυφλές και «κυματιστές» στροφές.

Close

 

Close

 

Στη Χιλή γίνεται ο προτελευταίος χωμάτινος αγώνας. Υπάρχει ακόμη ένας – ο τελευταίος στο φετινό πρωτάθλημα στη Σαουδική Αραβία- και μεσολαβούν δύο ασφάλτινοι. Ένας στην Κεντρική Ευρώπη και ένας στην Ιαπωνία.

 

Να δούμε λίγο τη βαθμολογία.

Οι Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally) προηγούνται με 198 βαθμούς. Ξεκινούν πρώτοι στη Χιλή και «ανοίγουν» το δρόμο στους υπόλοιπους.

Στην συνέχεια με 191 βαθμούς ακολουθούν οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally 1). Με διαφορά μόλις δύο βαθμών, 189 βαθμούς ακολουθούν οι Sebastien Ogier- Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally 1).

Οι τέταρτοι που μπορούν να διεκδικήσουν τίτλο είναι οι Ott Tanak- Martin Jarveoja Estonia (Hyundai i20 Rally1) με 180 βαθμούς.

Θα μπορούσαμε να εντάσσαμε στους διεκδικητές του φετινού τίτλου τους περσινούς παγκόσμιους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) που έχουν 150 βαθμούς. Το γεγονός ότι βρίσκονται 48 βαθμούς πίσω από τους Elfyn Evans- Scott Martin θεωρείται αδύνατον να γίνει ανατροπή. Λάθη με τόσο έμπειρα πληρώματα δεν γίνονται. Και αυτό οι Βέλγοι το γνωρίζουν πολύ καλά.

Αντίθετα για τα τέσσερα πρώτα πληρώματα που οι διαφορές είναι μικρές, εύκολα γίνονται οι ανατροπές.

Χθες έγινε το shakedown μήκους 6.79 χλμ. Οι χρόνοι δεν μετρούν στον αγώνα. Όμως παίρνουμε μια γεύση. Πιο γρήγοροι με χρόνο 3.21.5 ήταν οι Εσθονοί Tanak-Jarveoja. Ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί (3.21.6) ήταν οι Rovanpera-Halttunen και τρίτοι με χρόνο 3.21.8 ήταν οι Εvans-Martin. Οι Ogier-Landais έκαναν 3.22.9 και οι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (Hyundai i20 Rally1) «έγραψαν» 3.23.1

Η πραγματική μάχη όμως ξεκινάει σήμερα. Στον αγώνα έχουν δηλώσει 49 πληρώματα. Όμως στο shakedown, τέσσερα πληρώματα δεν εμφανίσθηκαν. Στον αγώνα όμως δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν.

Οι αγωνιζόμενοι από σήμερα μέχρι και την Κυριακή θα κάνουν 16 χωμάτινες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 306.76 χλμ.

Στη Χιλή για τους Elfyn Evans- Scott Martin που ξεκινούν πρώτοι, τα πράγματα θα είναι δύσκολα αν βρέχει. Αυτοί που θέλουν τη βροχή γιατί σίγουρα θα ευνοηθούν από τη θέση που ξεκινούν είναι οι Γάλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ogier ξέρει και διαλέγει τις σωστές γόμες. Και είναι και κάτι ακόμη. Έχει 8 παγκόσμιους τίτλους και πριν αποσυρθεί από το WRC θέλει να κάνει 9 τους τίτλους του.