Ειδήσεις

27 May, 2021 Ώρα 10:39

Tα 5 ακριβότερα ηλεκτρικά supercars του 2021

Thumbnail

Οι φανατικοί petrolheads απορρίπτουν με βδελυγμία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ισχυριζόμενοι ότι προσφέρουν μια ευνουχισμένη αίσθηση οδήγησης και ότι τους λείπουν παντελώς τα σπορ γονίδια. Στην πορεία, βέβαια, κατέρρευσαν όλα αυτά τα επιχειρήματα, αφού τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα νέας γενιάς επιταχύνουν ακαριαία και η έλλειψη μηχανικών θορύβων μεταβάλλεται σταδιακά σε λατρεία, αντικαθιστώντας το αρχικό σύνδρομο στέρησης.

Close

Τώρα, μάλιστα, άρχισαν να ξεφυτρώνουν και ηλεκτροκίνητα hypercars που κατασκευάζονται συνήθως από εξειδικευμένες εταιρείες σε περιορισμένο αριθμό και είναι η νέα τάση μεταξύ των πλούσιων και επώνυμων φίλων του αυτοκινήτου, καθώς, χάρη στους μηδενικούς τους ρύπους, τους εξασφαλίζουν ένα πράσινο άλλοθι. Τέτοια μοντέλα συνθέτουν τη «χρυσή» πολυεθνική πεντάδα των ακριβότερων ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων του 2021, της οποίας τα μέλη κατάγονται από την Ιαπωνία, την Ιταλία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Κροατία και τις ΗΠΑ. Ας δούμε τη σχετική κατάταξη:

 

Close

 

Aspark Owl

Το ακριβότερο ηλεκτρικό μοντέλο του 2021 προέρχεται από την Ιαπωνία και κοστίζει γύρω στα 3.000.000 ευρώ. Το Aspark Owl αποδίδει 2.012 ίππους, προσφέρει έως 450 χιλιόμετρα αυτονομία, πιάνει τα 400 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα και επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε περίπου 1,7’’, ενώ η συνολική παραγωγή του περιορίζεται σε πενήντα μονάδες.

Close

 

 

Pininfarina Battista

To αεροδυναμικό ιταλικό μοντέλο κοστολογείται ανάλογα με την έκδοση μεταξύ 1.750.000 και 2.600.000 ευρώ, ενώ σχεδιάστηκε από τον Luca Borgogno και στην εξέλιξή του συνέβαλε η κροατική Rimac Automobili. Συνολικά, από το ηλεκτροκίνητο σπορ αυτοκίνητο των 1.900 ίππων θα παραχθούν μόνο εκατόν πενήντα τεμάχια, με καθηλωτική επιτάχυνση 1,9 δευτερολέπτων για τα 0-100 χλμ./ώρα και 400 χλμ./ώρα ανώτατη ταχύτητα. Εντυπωσιακή είναι και η αυτονομία, που φτάνει στα επίπεδα των 500 χιλιομέτρων.

 

 

Lotus Evija

Από σαράντα κύματα έχει περάσει τα τελευταία χρόνια η Lotus, η οποία θα επιχειρήσει την επανεκκίνηση με την ηλεκτροκίνητη Evija. Η βρετανική μάρκα θα κατασκευάσει εκατόν τριάντα τέτοια μοντέλα, των οποίων η τιμή θα κυμαίνεται στα 2.300.000 εκατ. ευρώ το καθένα και θα αποζημιώνουν με τις εκρηκτικές επιδόσεις 2.000 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3’’, τελική 320 χλμ./ώρα και περίπου 400 χιλιόμετρα αυτονομία).

 

 

Rimac Concept Two

Ο Κροάτης κατασκευαστής Rimac καταλαμβάνει την τέταρτη θέση του Top 5 μας με το μοντέλο Concept Two των 1.700.000 ευρώ. Και εδώ έχουμε μια θηριώδη απόδοση 1.915 ίππων με ανάλογες επιδόσεις (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα κάτω από 2’’, 412 χλμ./ώρα ανώτατη ταχύτητα). Η αυτονομία του Rimac Concept Two ανέρχεται σε 446 χιλιόμετρα, ενώ να πούμε ότι προσεχώς οι Κροάτες θα αποκτήσουν το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της αριστοκρατικής μάρκας Bugatti από τον όμιλο Volkswagen.

 

 

Genovation GXE

Μέχρι και… φθηνό μπορεί να χαρακτηριστεί το πέμπτο μοντέλο της παρουσίασής μας, καθώς κοστίζει περίπου 700.000 ευρώ, δηλαδή αρκετά λιγότερο από το ψυχολογικό όριο του ενός εκατομμυρίου. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια μετατροπή της κλασικής Corvette C7 σε ηλεκτροκίνητο όχημα με 811 ίππους, χάρη στους οποίους πιάνει τα 270 χλμ./ώρα τελική και επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3’’. Η Genovation GXE προσφέρει σχετικά περιορισμένη αυτονομία 270 χιλιομέτρων και η παραγωγή της έχει οριστεί στις εβδομήντα πέντε μονάδες.

 

 

Πηγή: Lifo.gr

 

12 Sep, 2025 Ώρα 13:46

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία

Thumbnail

Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Close

 

Close

 

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.

Close

Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

 

 

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

 

 

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.

Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.