Ειδήσεις

23 Jun, 2021 Ώρα 10:56

Καύσιμο από ηφαίστεια στην Koenigsegg! Θα μας τρελάνει ο Σουηδός!

Thumbnail

Κατά κοινή παραδοχή όποτε παρουσιάζει νέο μοντέλο η τεχνολογία ο Christian von Koenigsegg, η αυτοκινητοβιομηχανία σταματάει προσωρινά τις δραστηριότητες και θαυμάζει. Στο «ραντάρ» του Σουηδού γκουρού της μηχανολογίας μπήκαν τα εναλλακτικά καύσιμα – και πιο εναλλακτικά από αυτά με βάση τις εκκρίσεις ηφαιστείων, δεν γίνεται!

Close

Το ενδιαφέρον του von Koenigsegg κέντρισε μια ισλανδική εταιρία, ονόματι Carbon Recycling International, και το εξαιρετικά εύηχο καύσιμο που παράγει στις εγκαταστάσεις της: το Vulcanol. Βάσει συνθετικών και απόδοσης στην ελληνική, μεταφράζεται ως «βουλκανόλη» ή «ηφαιστόλη» (καλύτερα βουλκανόλη). Η βουλκανόλη, λοιπόν, όπως δηλώνει και το όνομά της αποτελεί ένα είδος αιθανόλης που παράγεται από τα ηφαίστεια. Όχι από τη λάβα, βέβαια, αλλά από τις εκπομπές διοξειδίων του άνθρακα. Η Carbon Recycling International (CRI) εφηύρε έναν τρόπο συλλογής CO2 από ημιενεργά ηφαίστεια και μετατροπής τους σε μεθανόλη. Η μετατροπή βασίζεται στους γεωθερμικούς πίδακες αερίων, που βρίσκονται εν αφθονία στην Ισλανδία.

Το εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας στο Svartsengi αξιοποιεί την ηφαιστειακή δραστηριότητα, «δαμάζοντας» τις εκλύσεις τους προς όφελος της παραγωγής ηλεκτρισμού. Είναι μια από τις έξι γεωθερμικές μονάδες παραγωγής ενέργειας στην Ισλανδία και εδρεύει πολύ κοντά με τη CRI, η οποία χρησιμοποιεί τον ηλεκτρισμό των «γειτόνων» για το διαχωρισμό των μορίων του νερού, ώστε να προκύψει υδρογόνο. Αυτό το υδρογόνο αναμειγνύεται με το ανακυκλωμένο CO2 και προκύπτει το Vulcanol. Με απλοϊκά λόγια, έχουμε να κάνουμε με μια παραλλαγή της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου, σε βελτιωμένη μορφή.

Close

Η εν λόγω μεθανόλη παράγεται εδώ και αρκετό καιρό, έχοντας προσελκύσει πέρα από το ενδιαφέρον του Koenigsegg και αυτό της Geely. Οι Κινέζοι εξετάζουν εναλλακτικές για την τροφοδότηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, στους οποίους ο Σουηδός δείχνει την πίστη του. Ηλεκτρικό Jesko ή Regera δεν θα πρέπει να περιμένουμε σύντομα, καθώς «θα ήταν τουλάχιστον 500 με 600 κιλά βαρύτερα. Οπότε όταν επιταχύνεις, επιβραδύνεις ή στρίβεις, η διαφορά σε σχέση με το ίδιο αυτοκίνητο και Μ.Ε.Κ. κάτω από το καπό είναι τεράστια.»

 

Close

Πηγή: Autogreeknews

30 Apr, 2024 Ώρα 14:17

Το Volvo EX30 λαμβάνει το διάσημο βραβείο σχεδίασης Red Dot

Thumbnail

Το ΕΧ30, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV της Volvo τιμήθηκε με το διάσημο βραβείο Red Dot: 2024. Ένα βραβείο που αναγνωρίζει την αριστεία στο σχεδιασμό με βάση τις τέσσερις βασικές σχεδιαστικές αρχές. Η κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από 39 ειδικούς από όλο τον κόσμο, επέλεξε το EX30 ως νικητή σε έναν ανταγωνιστικό τομέα με συνολική βαθμολογία 93/100.

Close

Το EX30 αποκαλύφθηκε το περασμένο καλοκαίρι και έχει ήδη κερδίσει περισσότερα από 20 σημαντικά βραβεία, μεταξύ των οποίων και το διάσημο βραβείο Car Design 2024, που θεσπίστηκε το1984 από το περιοδικό auto&design. Έχει επίσης λάβει το βραβείο The Sun Car of the Year, World Urban Car από το World Car of the Year, το βραβείο Small SUV/Crossover of the Year από τους Sunday Times και το βραβείο Eco Warrior of the Year από το περιοδικό Top Gear.  

 

Close

 

«Το Volvo EX30 ενσαρκώνει τις σχεδιαστικές αξίες της Volvo Cars σε μικρότερο μέγεθος και αποτελεί μια επίδειξη της premium σκανδιναβικής σχεδίασης, όπου η φόρμα ακολουθεί τη λειτουργία», δήλωσε ο Jim Rowan, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars, και συνέχισε. «Το EX30 παρουσιάζει το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από οποιοδήποτε πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο Volvo μέχρι σήμερα και έχει σχεδιαστεί για να είναι τόσο ασφαλές όσο θα περιμένατε από ένα αυτοκίνητο Volvo».

Close

Κτισμένο πάνω σε μια πλατφόρμα ειδικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, το νέο ΕΧ30 προσφέρει πλούσιες διαστάσεις και αξιοπρόσεκτους εσωτερικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές παρά τον compact χαρακτήρα του. Με μήκος 4,23 m, πλάτος 1,84 m, ύψος 1,55 m και μεταξόνιο 2,65 m, προσφέρει επίσης χαμηλό κέντρο βάρους και σωστή κατανομή που συμβάλλουν στην πολύ καλή οδική του συμπεριφορά και την εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης. 

Το EX30 προσφέρεται στην Κυπριακή αγορά τόσο δικίνητο όσο και τετρακίνητο με δύο διαφορετικούς τύπους μπαταριών. Στη δικίνητη επιλογή προσφέρεται με μπαταρία 51 kWh απόδοσης 272 ίππων με αυτονομία 344 χιλιομέτρων ενώ με την μπαταρία των 69 kWh η αυτονομία φθάνει τα 480 χιλιόμετρα. Παράλληλα, προσφέρεται και η τετρακίνητη έκδοση Twin Motor Performance, στην οποία διαθέτει ακόμα ένα ηλεκτροκινητήρα. Αυτή η AWD εκδοχή του EX30 είναι και η πιο γρήγορη και αποδίδει 428 ίππους ενώ προσφέρει 460 χιλιόμετρα αυτονομίας με τα 0-100 km/h να φθάνουν σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Το Volvo EX30 βρίσκεται στους εκθεσιακούς χώρους της CTC Automotive σε όλες του τις παραλλαγές και τιμή που ξεκινά από €40,500 ενώ εμπίπτει και στο σχέδιο επιδοτήσεων της κυβέρνησης.