Στο πλαίσιο των εορτασμών για τη συμπλήρωση μισού αιώνα από τη δημιουργία της Countach, η Lamborghini λανσάρει μια σειρά τεσσάρων επετειακών επεισοδίων. Σε αυτά πρωταγωνιστούν οι άνθρωποι που συνέβαλαν τα μέγιστα στην εξέλιξη του εμβληματικού μοντέλου, οι οποίοι μας καλούν να γίνουμε συνοδοιπόροι τους σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον ταξίδι στο παρελθόν.
Στο πρώτο επεισόδιο μεγάλος πρωταγωνιστής είναι ο Marcello Gandini, ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε τη φουτουριστική σχεδίαση της Countach, αξιοποιώντας τη σχεδιαστική ελευθερία που απολάμβαναν τη δεκαετία του ‘70 οι designers, απουσία κανονιστικών και νομικών περιορισμών.
Όλα άρχισαν το καλοκαίρι του 1970 όταν ο Ferrucio Lamborghini χάραξε τις κατευθύνσεις για τη δημιουργία ενός επαναστατικού μοντέλου που θα αποτελούσε τον άξιο διάδοχο ενός θρύλου, της Miura. Το νέο δημιούργημα έπρεπε να είναι γρηγορότερο, τεχνολογικά ανώτερο, και το κυριότερο να αναδειχθεί σε σύμβολο της τότε εποχής.

Οι απαιτήσεις του ιδρυτής της μάρκας δεν τρόμαξαν τον Marcello Gandini. Αντιθέτως, λειτούργησαν ως η θρυαλλίδα να ξεδιπλώσει το πλούσιο ταλέντο του. Εγκατέλειψε το καμπυλοειδές σχήμα που κυριαρχούσε στα αυτοκίνητα του ’60, στρεφόμενος σε μια ένα πιο επιθετικό σχεδιαστικό μοτίβο με κοφτερές γραμμές, πλατύ αποτύπωμα και μικρή απόσταση από το έδαφος.
Αναμφίβολα, το πιο ριζοσπαστικό σχεδιαστικό στοιχείο ήταν οι scissor πόρτες. Το πρώτο όχημα που μας σύστησε με την εν λόγω αρχιτεκτονική ήταν η Alfa Romeo Carabo το 1968, αλλά η παρθενική παρουσία σε αυτοκίνητο παραγωγής αφορούσε την Countach 500. Έκτοτε, οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω είναι το σήμα κατατεθέν της Sant‘Agata Bolognese.
Ο Gandini αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τις scissor πόρτες όχι μόνο για να ικανοποιήσει μια τεχνική απαίτηση που προκύπτει από το ύψος του πλευρικού τμήματος του πλαισίου, αλλά και για να «κερδίσει» μερικά εκατοστά σε πλάτος, διευκολύνοντας την επιβίβαση στο όχημα. Η έκδοση παραγωγής του θρυλικού μοντέλου συστήθηκε με τον αυτοκινητικό κόσμο το 1971 στις Εκθέσεις του Αυτοκινήτου του Παρισιού και του Τορίνο.
Όσο περνούσαν τα χρόνια και παρουσιάζονταν νέες εκδόσεις, το στιλ της Countach συμμορφωνόταν με τις επιταγές της εποχής. Το βασικό σχήμα, ωστόσο, έμεινε αναλλοίωτο, με την Countach να εξελίσσεται σε ένα από τα πιο ποθητά supercars στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Πηγή: Newsauto.gr

Η Koenigsegg Sadair’s Spear, έγινε το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής στην ιστορία του Goodwood FoS (βίντεο)
Το Goodwood Festival of Speed είναι από τις πιο γνωστές μηχανοκίνητες διοργανώσεις. Αποτελεί ουσιαστικά ένα ετήσιο φεστιβάλ μηχανοκίνητου αθλητισμού που περιλαμβάνει σύγχρονα και ιστορικά αγωνιστικά οχήματα, τα οποία πραγματοποιούν την γνωστή ανάβαση μήκους 1.86χλμ. Το τριήμερο που μας πέρασε, ολοκληρώθηκε και η φετινή διοργάνωση, με απίστευτους χρόνους και νέα ρεκόρ.
Ανάμεσα στα αυτοκίνητα που δοκίμασαν την τύχη τους, ήταν και το νέο ριζοσπαστικό hypercar της Koenigsegg, το οποίο η εταιρεία παρουσίασε μόλις πριν από λίγες εβδομάδες. Το σύνολο έγινε το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής με άδεια κυκλοφορίας που κατέκτησε το διάσημο hillclimb.
Ολοκλήρωσε τη διαδρομή σε μόλις 47,14 δευτερόλεπτα, ξεπερνώντας τον προηγούμενο κάτοχο του ρεκόρ, το Czinger 21C, κατά 1,68 δευτερόλεπτα. Το Czinger σημείωσε το ρεκόρ του πέρυσι, αρπάζοντάς το από το Rimac Nevera που έτρεξε τη διαδρομή σε 49,32 δευτερόλεπτα το 2023.
Το Sadair’s Spear είναι μια ακόμα πιο σκληροπυρηνική εκδοχή της Jesko Attack. Χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα V8 5,0 λίτρων με διπλή υπερτροφοδότηση, αλλά μπορεί να αποδώσει έως και 1.650 ίππους.
Το αυτοκίνητο διαθέτει αναθεωρημένη αεροδυναμική που συμβάλλει στη βελτίωση της downforce σε χαμηλότερες ταχύτητες και της ροής του αέρα προς τον κινητήρα και τα συστήματα ψύξης, κάτι που το αυτοκίνητο φαίνεται να εκμεταλλεύτηκε πλήρως στην πορεία του στο Goodwood. Τα ελαστικά Michelin Pilot Cup 2 είναι στάνταρ, με διαστάσεις 275/35/20 εμπρός και 335/30/21 πίσω.
Η Koenigsegg θα παράγει μόνο 30 Sadair’s Spear, ενώ το μοντέλο το αποκάλυψε σε πιθανούς πελάτες πίσω από κλειστές πόρτες, ξεπουλώντας το «αμέσως».
