Στουτγάρδη. Η Porsche λανσάρει στην αγορά τη νέα Macan με αυξημένες επιδόσεις, πιο έντονη σχεδίαση και νέα φιλοσοφία χειρισμού. Και οι τρεις διαθέσιμες εκδόσεις είναι σημαντικά ισχυρότερες από τις προκατόχους τους. Με τον ρόλο της sport ναυαρχίδας της επιτυχημένης σειράς μοντέλων αυτού του SUV, η Macan GTS βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας. Ο κινητήρας V6 biturbo 2,9 λίτρων που διαθέτει αποδίδει πλέον 440 ίππους, δηλαδή 60 ίππους περισσότερους. Με την άμεση απόκριση και την παροχή ισχύος που χαρακτηρίζει κάθε αυτοκίνητο GT της Porsche, αυτή η Macan ολοκληρώνει την επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα με το πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono, ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 272 χλμ./ώρα. Η Macan S διαθέτει πλέον και αυτή έναν κινητήρα V6 biturbo 2,9 λίτρων που αποδίδει 26 ίππους περισσότερους απ’ ό,τι στο παρελθόν, φτάνοντας τους 380 ίππους. Έτσι, το αυτοκίνητο επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 259 χλμ./ώρα. Ο εισαγωγικός κινητήρας για τον κόσμο της Macan είναι ένας νέος, υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας 265 ίππων. Στην περίπτωση αυτή, η τυπική επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 232 χλμ./ώρα. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με το επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (PDK) της Porsche και το σύστημα τετρακίνησης PTM (Porsche Traction Management).

Βελτιστοποιημένη ανάρτηση – νέα sport αερανάρτηση για την GTS
Τα νέα μοντέλα Macan διαθέτουν επίσης μια ιδιαίτερα ευέλικτη ανάρτηση, η οποία συνδυάζει αρμονικά τη μέγιστη άνεση με τις δυναμικές επιδόσεις ενός sport αυτοκινήτου. Η ανάρτηση έχει βελτιστοποιηθεί ακόμα περισσότερο, καθώς η Macan πλέον αποκρίνεται με ακόμα μεγαλύτερη ευαισθησία και αμεσότητα στις συνθήκες οδήγησης και την κατάσταση του οδοστρώματος, παρέχοντας στον οδηγό ακόμα μεγαλύτερη πληροφόρηση μέσω του τιμονιού. Για τον σκοπό αυτόν, στοιχεία όπως τα χαρακτηριστικά απόσβεσης της ανάρτησης PASM (Porsche Active Suspension Management) έχουν προσαρμοστεί ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο. Η ανάρτηση ρυθμίζει ενεργά και συνεχώς τη δύναμη απόσβεσης σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Η ανάρτηση PASM διατίθεται προαιρετικά για τη Macan, ενώ περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό των μοντέλων S και GTS.
Η Macan GTS πλέον ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις ακόμα περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν, χάρη στην sport αερανάρτηση που περιλαμβάνεται πλέον στον βασικό εξοπλισμό και χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 10 χλστ. Τα δυναμικά πλεονεκτήματα της νέας GTS οφείλονται πάνω απ’ όλα στο γεγονός ότι η αερανάρτηση είναι 10% πιο άκαμπτη στον μπροστινό άξονα και 15% πιο σκληρή στον πίσω άξονα, σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Το προαιρετικό πακέτο GTS Sport ενισχύει ακόμα περισσότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, χάρη στους τροχούς GT 21 ιντσών με ελαστικά επιδόσεων, το Σύστημα Κατανομής Ροπής Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) και το πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono.

Ακόμα πιο έντονη σχεδίαση με έμφαση στον sport χαρακτήρα
Η Porsche έκανε ακόμα πιο έντονη την εμφάνιση της Macan, εφαρμόζοντας μια σειρά από συγκεκριμένες αλλαγές. Το ανασχεδιασμένο μπροστινό ρύγχος με την εσοχή στο χρώμα του αμαξώματος τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου, κάνοντάς το να δείχνει ακόμα πιο επιβλητικό στον δρόμο. Στη νέα GTS, το κέντρο του ρύγχους και άλλα στοιχεία είναι βαμμένα μαύρα. Το πίσω μέρος ολοκληρώνεται πλέον στο κάτω μέρος του με έναν εντυπωσιακό διαχύτη ιδιαίτερα τεχνικής σχεδίασης. Στο σημείο εκείνο και στο μπροστινό μέρος χρησιμοποιείται ένα νέο στοιχείο τρισδιάστατης σχεδίασης, το οποίο διατίθεται προαιρετικά και για τις πλευρικές ποδιές. Οι προβολείς LED με το Σύστημα Δυναμικού Φωτισμού (PDLS) και τους εξωτερικούς καθρέφτες Sport Design περιλαμβάνονται πλέον στον βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων.
Η νέα Macan διατίθεται σε συνολικά 14 χρώματα, στα οποία περιλαμβάνονται τα νέα χρώματα Papaya Metallic και Gentian Blue Metallic, καθώς και το χρώμα Python Green για την Macan GTS με το πακέτο εξοπλισμού GTS Sport. Με τις επιλογές Individual Colour και Paint to Sample που προσφέρει, η Porsche Exclusive Manufaktur διευρύνει σημαντικά τη σχεδιαστική ελευθερία για την Macan. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης μεγαλύτεροι τροχοί: τουλάχιστον 20 ιντσών για την Macan, 20 ιντσών για την Macan S και 21 ιντσών για την Macan GTS. Η γκάμα των τροχών έχει επίσης εμπλουτιστεί με επτά νέα σχέδια.

Νέα κεντρική κονσόλα με επιφάνεια αφής
Η νέα Porsche Macan διαθέτει ένα σημαντικά αναβαθμισμένο εσωτερικό με μια μοντέρνα και κομψή κεντρική κονσόλα. Η νέα φιλοσοφία χειρισμού, με επιφάνειες αφής αντί για παραδοσιακά κουμπιά, διαμορφώνει το cockpit με σαφή τρόπο. Ένας νέος, κοντύτερος επιλογέας βρίσκεται στο κέντρο της μονάδας ελέγχου με τη σαφή διάταξη. Το αναλογικό ρολόι στο επάνω μέρος του ταμπλό περιλαμβάνεται πλέον και αυτό στον βασικό εξοπλισμό. Μια σειρά δερμάτινων επενδύσεων με ραφές που δημιουργούν αντίθεση σε χρώμα Gentian Blue, Papaya ή Crayon διατίθενται προαιρετικά και προσθέτουν νέες χρωματικές πινελιές στο εσωτερικό. Η Macan συνεχίζει να προσφέρει πολλές λειτουργίες και υπηρεσίες online στον βασικό της εξοπλισμό. Ο χειρισμός τους γίνεται μέσω της οθόνης αφής full HD 10,9 ιντσών του συστήματος PCM (Porsche Communication Management) ή με φωνητικές εντολές. H Macan διατίθεται με το νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και το τιμόνι GT Sport που προέρχονται από την 911.
Εκτός από οφέλη στον τομέα της δυναμικής και τα μαύρα διακοσμητικά στοιχεία στο εξωτερικό, το πακέτο εξοπλισμού GTS που διατίθεται μόνο για το κορυφαίο μοντέλο διαθέτει επίσης συγκεκριμένο και αποκλειστικό εξοπλισμό για το εσωτερικό. Ο εξοπλισμός αυτός περιλαμβάνει sport καθίσματα με 18 ρυθμίσεις, το πακέτο εσωτερικού από ανθρακονήματα, ταπετσαρίες Race-Tex με εκτεταμένες δερμάτινες επιφάνειες, διάφορα στοιχεία με ραφές που δημιουργούν αντίθεση και λογότυπα GTS σε χρώμα Python Green.
Δημοφιλές εισαγωγικό μοντέλο – διαθέσιμο άμεσα για παραγγελία
Η Macan, με 600.000 παραδόσεις παγκοσμίως από την παρουσίασή της στην αγορά το 2014, διαδραματίζει ειδικό ρόλο στην Porsche: Περίπου το 80% των αγοραστών Macan είναι νέοι πελάτες της Porsche. Τα νέα μοντέλα Macan είναι διαθέσιμα άμεσα για παραγγελία.
H εταιρεία A.I. Motokinisi Ltd είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος των αυτοκινήτων Porsche στην Κύπρο με εκθεσιακούς χώρους σε Λευκωσία και Λεμεσό.

Νέο Toyota bZ4X Touring – Με τεράστιους χώρους, 560χλμ. αυτονομία κα 380 άλογα
Η Toyota αποκαλύπτει το bZ4X Touring, μια νέα προσθήκη στην αμιγώς ηλεκτρική γκάμα του bZ4X που διευρύνει τις εκδόσεις του μοντέλου, με ακόμα ισχυρότερες επιδόσεις και σημαντική αύξηση του χώρου φόρτωσης. Πρόκειται για ένα όχημα που είναι απόλυτα προσαρμοσμένο για την πολυάσχολη οικογενειακή ζωή.
Το bZ4X Touring θα ενισχύσει περαιτέρω την ολοκληρωμένη κάλυψη της Toyota στις βασικές κατηγορίες ηλεκτρικών SUV της αγοράς B, C και D, καθώς θα πλαισιώσει τα ολοκαίνουργια Urban Cruiser και Toyota C-HR+ και το νέο, αναθεωρημένο bZ4X στη γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Το ευρύχωρο, estate αμάξωμα του Touring υιοθετεί μια σειρά από στιλιστικές λεπτομέρειες που τονίζουν ένα πιο στιβαρό και περιπετειώδες πνεύμα, όπως το μαύρο φινίρισμα στους θόλους των τροχών, οι μαύρες ζάντες και οι στιβαρές ράγες οροφής. Μάλιστα οι τελευταίες διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τη μεταφορά αθλητικού εξοπλισμού ή μεγάλων φορτίων επιτρέποντας φορτίο οροφής 70 kg. Οι κυριότερες αλλαγές βέβαια βρίσκονται στο εκτεταμένο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, με νέα σχεδίαση του κάτω προφυλακτήρα και συνδυαστικά φωτιστικά σώματα LED που έχουν πιο μοντέρνα, «εξωτερική» εμφάνιση.

Το bZ4X Touring είναι 140 mm μακρύτερο και 20 mm ψηλότερο σε σύγκριση με το κανονικό bZ4X (συνολικά 4.830 mm και 1.670 mm αντίστοιχα), διαστάσεις που αυξάνουν τη χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης κατά περισσότερο από το 1/3 (δηλ. επιπλέον 148 λίτρα) στα 600 λίτρα.

Το νέο bZ4X Touring θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός και όλους τους τροχούς. Η επιλογή AWD με την έξυπνη τεχνολογία ελέγχου της κίνησης XMODE της Toyota και το Grip Control παρέχει πραγματικές δυνατότητες AWD ξεκλειδώνει το είδος των δρόμων που μπορεί να συναντήσει κανείς σε μια οικογενειακή περιπέτεια. Η συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 300 άλογα, καθιστώντας το μοντέλο το πιο ισχυρό Toyota EV στην αγορά.

Και η AWD και η FWD (απόδοση 224 ίππων) είναι εξοπλισμένες με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 74,7 kWh (μικτής χωρητικότητας) και εξοπλίζονται είτε με έναν ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW είτε με έναν φορτιστή 22 kW. Η μέγιστη ικανότητα ταχείας φόρτισης (DC) είναι περίπου 150 kW ενώ η μπαταρία ενσωματώνει το νέο σύστημα υδρόψυξης και τη λειτουργία προκλιματισμού που εισήχθη πρόσφατα στο νέο bZ4X, την οποία ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει είτε χειροκίνητα είτε αυτόματα. Όσο για την αυτονομία, αυτή αγγίζει τα 560χλμ.

Στο εσωτερικό, η καμπίνα διαθέτει νέα σχεδίαση παρόμοια με του νέου bZ4X. Κάτι που μεταφράζεται σε νέα κεντρική κονσόλα και σχεδίαση του πίνακα οργάνων, με στάνταρ οθόνη πολυμέσων 14 ιντσών. Μάλιστα το σύστημα πολυμέσων παρέχει μια λειτουργία πλοήγησης EV που υποστηρίζει τον οδηγό να επιλέξει μια διαδρομή και σημεία φόρτισης με βάση την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας του αυτοκινήτου και την εναπομένουσα αυτονομία.
Το Toyota bZ4X Touring έχει προγραμματιστεί για κυκλοφορία στην Ευρώπη την άνοιξη του 2026.
