Έπεσε η αυλαία για την Audi Sport στο θεσμό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula E με νίκη στο φινάλε του φετινού πρωταθλήματος που έγινε στο Βερολίνο. Τώρα, το ενδιαφέρον του Julius Seebach και της ομάδας της της Audi Sport επικεντρώνεται στο Ράλι Dakar, όπου ετοιμάζονται για νέα «ηλεκτρικά» μονοπάτια.
«Ευχαριστούμε Formula E, ήταν μια ηλεκτρισμένη εμπειρία!» ήταν η αναγραφή πάνω στα halo των δυο μονοθεσίων Audi e-tron FE07 στα χέρια των Lucas di Grassi και René Rast. Ένα μήνυμα προς τους διοργανωτές αλλά και τους φίλους του πρώτου παγκοσμίου πρωταθλήματος με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ένας θεσμός που ξεκίνησε στις 13 Σεπτεμβρίου του 2014 στο Πεκίνο με μια νίκη του Lucas di Grassi.
Ο ίδιος οδηγός κέρδισε τον πρώτο από τους δυο τελευταίους αγώνες του Βερολίνου, σε αυτή την έβδομη σεζόν του θεσμού. Με την δωδέκατη νίκη του στο πρωτάθλημα, ο Βραζιλιάνος κρατήθηκε στην μάχη του τίτλου για τον μεγάλο τελικό, ενώ υπογράμμισε ακόμη περισσότερο τον τίτλο της Audi ως την πιο επιτυχημένη ομάδα στην ιστορία της Formula E.
«Η Audi ήταν η πρώτη Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που συμμετείχε σαν εργοστασιακή ομάδα στην Formula E. Η Audi Sport ABIT Schaeffler είναι η πιο επιτυχημένη ομάδα στην Formula E και πρωτοπόρος σε αυτό το θεσμό. Πλέον μας περιμένει μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, το ράλι Ντακάρ» δήλωσε ο Julius Seebach, Διευθύνων Σύμβουλος της Audi Sport GmbH και υπεύθυνος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Audi.
Ο Lucas di Grassi πανηγύρισε νίκες επίσης στην Puebla του Μεξικό και στο Βερολίνο της Γερμανίας με το Audi MGU05. Ο άλλος οδηγός της ομάδας, René Rast, συμπλήρωσε το 1-2 για την Audi Sport ABT Schaeffler εκείνη την μέρα στην Puebla. Ο Γερμανός μάζεψε τον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο σε έξι διαφορετικούς αγώνες στο φετινό πρωτάθλημα. Δυο ακόμη ταχύτεροι γύροι, τρεις pole position και πέντε βάθρα ήταν και η συγκομιδή από την Envision Virgin Racing, που διαγωνίστηκε με δυο Audi e-tron FE07 για τους Robin Frijns και Nick Cassidy. Μετά από επτά χρόνια, η επιτυχία της Audi Sport ABT Schaeffler είναι ξεκάθαρη στους αριθμούς: 1,380 βαθμοί σε 84 αγώνες. 14 νίκες και 47 βάθρα. Τίτλος πρωταθλητή οδηγών για τον di Grassi στην σεζόν 2016/2017. Στην πρώτη χρονιά της σαν εργοστασιακή συμμετοχή η Audi Sport ABT Schaeffler κατέκτησε και το πρωτάθλημα ομάδων την σεζόν 2017/2018.
O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000
Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του.
Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.
Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα.
Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία
Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars.
H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.
«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT».
Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του.
Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο
Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει.
Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα.
Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ.
Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.