Για περισσότερα από 10 χρόνια, η Renault έθεσε την ηλεκτρική κινητικότητα στο επίκεντρο του οράματος της για βιώσιμη κινητικότητα για όλους. Στόχος της είναι να καταστεί η ηλεκτρική εμπειρία και η οδηγική απόλαυση προσιτή σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Μια τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από τα ηλεκτρικά οχήματα και τη Formula 1 ενώ έχει αποτελέσει αντικείμενο περισσότερων από 150 διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας. Τα αυτοκίνητα με την τεχνολογία E-TECH προσφέρουν συστηματική ηλεκτρική εκκίνηση, οδηγική απόλαυση ανά πάσα στιγμή και ενεργειακή απόδοση στο υψηλότερο επίπεδο.

Μεταξύ αυτών και το Renault Captur, το οποίο είναι διαθέσιμο σε E-TECH Hybrid έκδοση και σε Plug-In Hybrid έκδοση. Το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με τον κινητήρα βενζίνης των 1,6 λίτρων και με απόδοση 140 ίππων στην Hybrid έκδοση ενώ προσφέρεται και σε plug-in υβριδική έκδοση με 160 ίππους.

Ένα μοντέλο που ανοίγει ένα καινούριο κεφάλαιο όχι μόνο για τη Renault αλλά και για την κατηγορία γενικότερα. Πέραν του εντυπωσιακού σχεδιασμού και κορυφαία τεχνολογία, η καινοτόμα πλήρως υβριδική E-TECH τεχνολογία, φέρνει νέα δεδομένα στην καθημερινότητα, προσαρμοζόμενο στις ανάγκες μετακίνησης ακόμα περισσότερων οδηγών, χάρη στην ασυναγώνιστη ευελιξία και προσαρμοστικότητά του. Η υβριδική τεχνολογία της Renault επιτρέπει έως και 80% ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη και έως και 40% χαμηλότερη κατανάλωση σε έναν κινητήρα E-TECH Hybrid, επιτρέποντας έως και 65 χλμ. ηλεκτρικής οδήγησης στην πόλη (WLTP City), με τελική ταχύτητα τα 135 km/h.
Το υβριδικό Renault Captur βρίσκεται ήδη στους εκθεσιακούς χώρους του Ομίλου Πηλακούτα.

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo
Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo για τη δημιουργία εικονικών κόσμων που της επιτρέπουν να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό ασφαλείας των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συνδυάζοντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι αισθητήρες των οχημάτων της από πραγματικά περιστατικά, όπως τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και οι απότομοι ελιγμοί, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις και να βελτιστοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνικής Gaussian splatting που επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων περιβάλλοντων. Μέσα σε αυτά μπορεί να τροποποιήσει τις συνθήκες προσομοίωσης, προσθέτοντας ή αφαιρώντας οχήματα, πεζούς, εμπόδια ή αλλάζοντας τα κυκλοφοριακά δεδομένα.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει χιλιάδες διαφορετικά σενάρια και να αξιολογήσει το λογισμικό ασφαλείας της σε ακραίες μεν αλλά ρεαλιστικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Volvo να συρρικνώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης στα εν λόγω σενάρια, μειώνοντάς τον από μήνες σε μόλις λίγες ημέρες. Αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά (in-house) σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars. Η πρωτοβουλία αποτελεί, επίσης, τμήμα μιας ερευνητικής διδακτορικής διατριβής από κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια η οποία εξετάζει τη δυνητική ενσωμάτωση τεχνικών νευρωνικής απεικόνισης (neural rendering) σε μελλοντικά συστήματα ασφαλείας.

Η Volvo διατηρεί μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχοντας καταφέρει να εξελίξει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, η ομάδα Έρευνας πάνω στην Ασφάλεια της μάρκας μετέβαινε στη σκηνή ατυχημάτων με μετροταινίες, καταγράφοντας ίχνη φρεναρίσματος και άλλους δείκτες σύγκρουσης. Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν σε πολλές σωτήριες καινοτομίες όπως το σύστημα αποτροπής πρόκλησης τραυματισμού στον αυχένα (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (Side Impact Protection System). Σήμερα, με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, η Volvo μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα με ακόμα πιο «έξυπνο» και αποτελεσματικό τρόπο, προβλέποντας ακόμα περισσότερες δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις.
Η Volvo μπορεί να εξερευνήσει τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting (μέθοδος απεικόνισης που στοχεύει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων οι οποίες σχετίζονται με την αναπαράσταση χώρων) χάρη στη διευρυμένη συνεργασία της με τη NVIDIA. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo -επικουρούμενα από την υπολογιστική τεχνολογία της NVIDIA, συλλέγουν δεδομένα από μια πληθώρα αισθητήρων, αποκτώντας ακόμα καλύτερη γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος.
