Τεράστια είναι δημοτικότητα του πυραυλοκίνητου… αυτοκινήτου τσέπης της Toyota, GR Yaris, το οποίο έχει δεχθεί τη φροντίδα της Gazoo Racing και ενσαρκώνει τη φιλοσοφία της μάρκας για προσιτά fun-to-drive τετάτροχα.
Τα 261 άλογα του 3κύλινδρου turbo 1.600αρη ικανοποιούν τη συντριπτική πλειονότητα των οπαδών του GR Yaris, μιας και αρκούν για βίωση μερικών ξεχωριστών οδηγικών εμπειριών. Από την άλλη, υπάρχουν και εκείνοι που ζητούν εναγωνίως το κάτι παραπάνω, καθιστώντας το μοντέλο σε ένα… υπερόπλο της ασφάλτου.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι μηχανικοί της εταιρείας Powertune από την Αυστραλία που… σνόμπαραν τα 261 άλογα. Και ως εκ τούτου αποφάσισαν να εκτοξεύσουν την ιπποδύναμή του στα 472,8.
Πρόκειται για την ισχύ που έφτασε στους τροχούς κατά τη δυναμομέτρηση, κάτι που σημαίνει πως αυτή μάλλον σπάει το φράγμα των 500 PS.
Οι χειρουργικές επεμβάσεις που έγιναν στα «σωθικά» του κινητήρα ήταν ελάχιστες, και αφορούσαν αποκλειστικά την τοποθέτηση νέων ελατηρίων στις βαλβίδες.
Έτσι οι μηχανικοί περιορίστηκαν στην τοποθέτηση νέας εξάτμισης (κατασκευασμένη εξ’ ολοκλήρου από τιτάνιο), μεγαλύτερων turbo και intercooler, νέου εγκεφάλου και διαφορετικού συστήματος τροφοδοσίας ώστε να δέχεται καύσιμο E85.
Χάρη στις παραπάνω τροποποιήσεις και στην αυξημένη πίεση υπερπλήρωσης (2,4 bar), το μικρό 3κύλινδρο μοτέρ αποδίδει μέγιστη ροπή 498 Nm (αντί 360).
Σημειώνεται ότι προτού ολοκληρωθεί η διαδικασία tuning, οι μηχανικοί της Powertune Australia είχαν χρονομετρήσει το Yaris στην πίστα -όταν απέδιδε 362 PS – ολοκληρώνοντας το 400αρι σε 11,7 δλ.
Σύντομα, θα λάβει χώρα μια νέα προσπάθεια, με τους tester να προσβλέπουν σε χρόνο κάτω από 10 δευτερόλεπτα.
Πηγή: newsauto.gr
Δείτε τους Koenigsegg, Hennessey και Rimac να οδηγούν ο ένας τα αυτοκίνητα του άλλου (βίντεο)
Οι Koenigsegg, Rimac και Hennessey είναι μεγάλα ονόματα στον χώρο των hypercar. Οι εταιρείες κατασκευάζουν αυτοκίνητα που ξεπερνούν τα όρια της μηχανικής και της φυσικής και δεν βλέπουμε συχνά τους διευθύνοντες συμβούλους τους πίσω από το τιμόνι των ανταγωνιστών τους. Για πρώτη φορά όμως το Top Gear συγκέντρωσε τα τρία αφεντικά και τρία από τα αυτοκίνητά τους στο Sonoma Raceway για να δει τι σκέφτεται ο καθένας για τα αυτοκίνητα του άλλου.
Τα τρία οχήματα -Hennessy Venom F5 Revolution, Rimac Nevera και Koenigsegg Jesko Attack- έχουν κορυφές επιδόσεων, με το πιο αδύναμο να αποδίδει 1.600 ίππους, περίπου 200 λιγότερους από τα άλλα δύο.
Ο John Hennessey κάθισε για πρώτη φορά πίσω από το τιμόνι του Jesko Attack και φάνηκε πολύ εντυπωσιασμένος, σχολιάζοντας το πόσο γρήγορα ανταποκρίνεται ο κινητήρας και λέγοντας ότι είναι αρκετά «τρομακτικό» με τον έλεγχο πρόσφυσης ρυθμισμένο. Λέει επίσης ότι είναι πολύ ακατέργαστο αλλά και εκλεπτυσμένο, δίνοντάς του μια διπλή προσωπικότητα.
Στη συνέχεια, ο Mate Rimac κάθισε πίσω από το τιμόνι του δημιουργήματος της Hennessey και δεν δίστασε να το ωθήσει στα όριά του, εκμεταλλευόμενος τον ισχυρότερο κινητήρα εσωτερικής καύσης από οποιοδήποτε σημερινό αυτοκίνητο παραγωγής. Μάλιστα δήλωσε ότι είναι σαν να έχεις βάλει έναν «κινητήρα τέρας σε ένα καρτ».
Ο Christian von Koenigsegg είχε επίσης την ευκαιρία να δοκιμάσει το Rimac Nevera και το Hennessey Venom F5. Φαίνεται εντυπωσιασμένος και από τα δύο, ιδιαίτερα από το αμιγώς ηλεκτρικό Nevera και από το πόσο γρήγορα ένιωσε σαν στο σπίτι του πίσω από το τιμόνι.
Από τους τρεις, ο Mate πίεσε περισσότερο, ιδιαίτερα όταν βρισκόταν πίσω από το τιμόνι του Jesko Attack.