Η πρώτη γενιά του BMW Σειρά 2 Active Tourer ήταν το μοντέλο που ανέβασε σε υψηλά επίπεδα τη λειτουργικότητα, την ευρυχωρία και την άνεση στην premium μικρή κατηγορία της αγοράς. Η δεύτερη γενιά καθιερώνει και ενισχύει το πιο πάνω στοιχεία, και σε συνδυασμό με τη δυναμική συμπεριφορά και το στυλ της BMW, προσφέρει μοναδικά χαρακτηριστικά στην κατηγορία του.

Η δεύτερη γενιά του μοντέλου αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της BMW στην premium compact κατηγορία. Εμπρός ξεχωρίζει η μεγαλύτερη μάσκα και οι μεγάλοι αεραγωγοί με έντονα στιλιστικά στοιχεία. Παράλληλα, οι έντονα κεκλιμένες κολόνες A συγκριτικά με του προηγούμενου μοντέλου, το εκτεταμένο σχήμα των πλαϊνών παραθύρων συμβάλλουν στην αεροδυναμική σιλουέτα του νέου μοντέλου ενώ τα φωτιστικά σώματα LED, που αγκαλιάζουν τις γωνίες του αμαξώματος, προσδίδουν μια ιδιαίτερα δυναμική εμφάνιση.

Το εκ βάθρων ανανεωμένο εσωτερικό συνδυάζει την πολυχρηστικότητα και την άνεση με σωρεία τεχνολογικών στοιχείων άνεσης και ασφάλειας. Επιπλέον, η νέα Σειρά 2 Active Tourer ανοίγει νέους ορίζοντες στους τομείς συστημάτων κίνησης, υποστήριξης οδηγού, ελέγχου/λειτουργίας και καινοτομιών συνδεσιμότητας. Η εργονομία και λειτουργικότητα, ο προηγμένος χαρακτήρας και η γκάμα του βασικού εξοπλισμού καθιστούν τη νέα BMW Σειρά 2 Active Tourer μία ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση και την κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Το νέο BMW iDrive κάνει ντεμπούτο στην πολυτελή compact κατηγορία.

Η νέα γενιά του συστήματος ελέγχου/λειτουργίας iDrive, για πρώτη φορά σε ένα compact μοντέλο της BMW, βασίζεται στο BMW Operating System 8. Συνδέεται με την κυρτή οθόνη BMW Curved Display, που βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό, και τον ευφυή ψηφιακό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant με ακόμα περισσότερες ικανότητες. Το πλήρως ψηφιακό σύστημα BMW Curved Display αποτελείται από μία οθόνη πληροφοριών 10,25” και μία οθόνη ελέγχου 10,7”.

Το μοντέλο παρουσιάζεται στην αγορά σε τρεις εκδόσεις βενζινοκινητήρα και ένα πετρελαιοκινητήρα στη γκάμα του. Οι εκδόσεις 218i και 220i εφοδιάζονται με τον κινητήρα στα 1.5 λίτρα απόδοσης 136 και 170 ίππων ενώ η έκδοση 223i διαθέτει τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα της BMW με απόδοση 218 ίππων. Δίλιτρος είναι και ο πετρελαιοκινητήρας της γκάμας (218d)με απόδοση 150 ίππων και 360 Nm ροπής. Με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, η νέα γενιά του μοντέλου διαθέτει στο βασικό της εξοπλισμό την τελευταία γενιά του επτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη Steptronic. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι, σύντομα, προστίθενται στην γκάμα και δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις (225e και 230e) απόδοσης 245 και 326 ίππων αντίστοιχα.

Volkswagen ID. Cross Concept
Μετά το ID. Polo, η Volkswagen ετοιμάζει ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις, όπου πρακτικά θα αποτελεί την crossover έκδοση του πρώτου. Ο λόγος για το ID. Cross Concept, το οποίο αποκαλύφθηκε έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση κινητικότητας του Μονάχου.

Έτσι, μετά το ID.2 all, το ID. GTI Concept (βασισμένο στο ID.2 all) και το ID. Every1, το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις παραγωγής αυτών των νέων μοντέλων της Volkswagen θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2026, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID. Polo (έκδοση παραγωγής του ID.2 all) να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI, με το ID. Cross να κάνει την πρεμιέρα του το καλοκαίρι του 2026.

Η έκδοση παραγωγής του ID. Every1 concept, το οποίο θα βρίσκεται στο Μόναχο, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται σε μορφή πρωτότυπου αυτοκινήτου, θα αποτελέσει ένα από τα highlights του 2027.
Γυρνώντας στο ID. Cross Concept, αυτό βασίζεται στην MEB+ πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.161 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και ύψος στα 1.588 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.601 χλστ.

Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός του είναι παρόμοιο με αυτό του τρέχοντος T-Cross. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τον συνδυασμό ζαντών/ελαστικών στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρίας να τοποθετούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών ειδικά για το πρωτότυπο, που ονομάζονται Balboa.
Σε συνεργασία με την Goodyear, σχεδιάστηκαν ειδικά ελαστικά 235/40 για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, τα οποία συνεχίζουν το σχεδιασμό της ζάντας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.

Στο εσωτερικό και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, σύμφωνα με την εταιρία το 5θέσιο ID. Cross Concept είναι πολύ ευρύχωρο, με χώρο αποσκευών στα 450 λίτρα, άνω του μέσου όρου. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 11″ και οθόνη αφής 13″.
Ένας επιπλέον χώρος (25 λίτρα) κάτω από το καπό παρέχει επιπλέον χώρο, με το πλάτος του οχήματος και τον ευάερο σχεδιασμό του εσωτερικού να δημιουργούν μια μεγαλύτερη αίσθηση χώρου, προορισμένη για αστική χρήση.

Μηχανικά, το ID. Cross Concept διαθέτει ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποτελείται από δύο κεντρικές μονάδες. Αποδίδει 155 kW (211 άλογα), με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρίς να γίνεται γνωστή η χωρητικότητα της. Η προβλεπόμενη αυτονομία για το νέο ID. Cross Concept είναι έως και 420 χλμ.
