Ειδήσεις

26 Jan, 2022 Ώρα 19:41

Εγκρίθηκε η τροποποίηση της Νομοθεσίας για τους μοτοσικλετιστές. Δείτε τι αλλάζει!

Thumbnail

Πρόταση του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων σχετικά με τροποποίηση του περί Άδειας Οδήγησης Νόμου ενέκρινε στη σημερινή του συνεδρία το Υπουργικό Συμβούλιο. Το τελικό κείμενο του τροποποιητικού νομοσχεδίου διαμορφώθηκε στην παρούσα του μορφή μετά από αποφάσεις που λήφθηκαν σε έκτακτη συνεδρία του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, η οποία είχε ως κύριο θέμα την οδική ασφάλεια των μοτοσικλετιστών. Λήφθηκαν, επίσης, υπόψη τα δεδομένα από τις οδικές συγκρούσεις στο οδικό δίκτυο, σύμφωνα με τα οποία 16 μοτοσικλετιστές και επιβάτες μοτοσικλέτας έχασαν τη ζωή τους το 2019, 14 το 2020 και 14 το 2021, όπως και οι εισηγήσεις που προέκυψαν από τις διαβουλεύσεις που έγιναν από τον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων με σχεδόν όλα τα οργανωμένα σύνολα μοτοσικλετιστών.  

Close

Με τις προωθούμενες τροποποιήσεις στον σχετικό Νόμο, στόχος είναι να ρυθμιστεί ορθά η οδήγηση των μαθητευόμενων οδηγών στο οδικό δίκτυο, ούτως ώστε να σταματήσει το φαινόμενο αυτοεκπαίδευσής τους. Επιπλέον, καθορίζεται η διάρκεια ισχύος της μαθητικής άδειας και η κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία που οφείλουν να χρησιμοποιούν οι εκπαιδευόμενοι οδηγοί και οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλέτας κατά τη διάρκεια της εργασίας τους, ως οι πιο επιρρεπείς στις οδικές συγκρούσεις, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της εργασίας τους.

Συγκεκριμένα, στον περί Άδειας Οδήγησης (Τροποποιητικό) Νόμο του 2022, προβλέπονται τα ακόλουθα:

Close
  • Η διάρκεια ισχύος της μαθητικής άδειας καθορίζεται στα δύο έτη. Μετά την πάροδο της χρονικής περιόδου των δύο ετών και σε περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει λάβει κανονική άδεια οδήγησης, οφείλει να υποβληθεί εκ νέου στη διαδικασία εξέτασης και έκδοσης της μαθητικής του άδειας.
  • Η οδήγηση στο οδικό δίκτυο από έναν μαθητευόμενο οδηγό ρυθμίζεται με τρόπο, ώστε οι εκπαιδευόμενοι όλων των κατηγοριών μοτοποδηλάτου και μοτοσικλέτας να μπορούν να εκπαιδεύονται στο οδικό δίκτυο, νοουμένου ότι συνοδεύονται (σε άλλο όχημα) και βρίσκονται υπό την άμεση επιτήρηση αδειούχου εκπαιδευτή οδηγών.

 

Οι εκπαιδευόμενοι οδηγοί πρέπει, πέραν του προστατευτικού κράνους να φέρουν την κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία που πρέπει να φέρει ένας μοτοσικλετιστής. Πιο συγκεκριμένα, πέραν του προστατευτικού κράνους, οφείλουν να φέρουν:

Close
  • Σακάκι ή γιλέκο με φωσφορούχες λωρίδες 
  • Παντελόνι και μπότες ή παπούτσια 
  • Προστατευτικές επιγονατίδες και επι-αγγονίδες, γάντια και προστατευτικά πλάτης και γοφών.

 

Οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλέτας κατά τη διάρκεια της εργασίας τους πρέπει, πέραν του προστατευτικού κράνους, να φέρουν την κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία που πρέπει να φέρει ένας μοτοσικλετιστής. Πιο συγκεκριμένα, πέραν του προστατευτικού κράνους, οφείλουν να φέρουν:

  • Σακάκι ή γιλέκο με φωσφορούχες λωρίδες
  • Παντελόνι και μπότες ή παπούτσια
  • Προστατευτικές επιγονατίδες και επι-αγγονίδες, γάντια και προστατευτικά πλάτης και γοφών
  • Αερόσακκο, ειδικό για χρήση οχημάτων κατηγοριών ΑΜ, Α1, Α2 και Α.

 

Το νομοσχέδιο θα υποβληθεί σύντομα στη Βουλή των Αντιπροσώπων για ψήφισή του σε Νόμο.

Η σημερινή απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, εντάσσεται στο πλαίσιο σειράς ενεργειών που γίνονται για να διασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή προστασία και ασφάλεια των μοτοσικλετιστών στο οδικό δίκτυο.

Προς αυτή την κατεύθυνση, το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων είναι στο τελικό στάδιο για τον καθορισμό των παραμέτρων και την εφαρμογή εντός του 2022 του υποχρεωτικού τεχνικού ελέγχου των μοτοσικλετών.

Προς την ίδια κατεύθυνση, το Υπουργείο θα θέσει τις επόμενες μέρες σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο, το οποίο ρυθμίζει τη σύσταση και τη λειτουργία των σχολών εκπαίδευσης οδηγών, με σκοπό να δοθεί μια ολοκληρωμένη λύση στο θέμα και να εισαχθούν σύγχρονες ρυθμίσεις, όπως η υποχρέωση δια βίου μάθησης των εκπαιδευτών οδηγών, η εισαγωγή του θεσμού της Σχολής Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Οδηγών, η κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτών και των σχολών ανάλογα με τις γνώσεις και τα εκπαιδευτικά μέσα που διαθέτουν αντίστοιχα, η εισαγωγή διαδικασίας για διασφάλιση της ποιότητας της λειτουργίας των σχολών, κλπ.

Επιπρόσθετα, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022, θα τεθεί σε εφαρμογή Σχέδιο επιχορήγησης για προστατευτικό εξοπλισμό για μοτοσικλετιστές για την περίοδο 2022-2024, με κονδύλι ύψους 1 εκ. και 50 χιλιάδες ευρώ για την τριετία. Μέσω του Σχεδίου, θα επιχορηγηθούν όλα τα είδη προστατευτικού εξοπλισμού, με προτεραιότητα στην επιχορήγηση αγοράς προστατευτικού εξοπλισμού τύπου γιλέκο-αερόσακος.

 

Πηγή: Reporter.com.cy

12 Sep, 2025 Ώρα 13:46

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία

Thumbnail

Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Close

 

Close

 

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.

Close

Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

 

 

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

 

 

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.

Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.