Ειδήσεις

02 Feb, 2022 Ώρα 08:57

Έναρξη παραγωγής του ID.5 σε εργοστάσιο του Ομίλου VW μόνο για ηλεκτρικά οχήματα

Thumbnail

Η Volkswagen συνεχίζει ακάθεκτη την πορεία της προς μια αμιγώς ηλεκτρική γκάμα μέσω της  στρατηγικής της ACCELEREATE. Η επίσημη έναρξη της παραγωγής των ID.5 και ID.5 GTX σηματοδοτεί την επιτυχημένη ολοκλήρωση της μετατροπής του εργοστασίου της Volkswagen στο Zwickau σε μια αποκλειστική μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Η εγκατάσταση αυτή στη δυτική Σαξονία είναι η πρώτη μεγάλης κλίμακας εγκατάσταση οποιουδήποτε κατασκευαστή παγκοσμίως που μετέτρεψε όλη την παραγωγή από οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά οχήματα. Έξι μοντέλα από τις μάρκες Volkswagen, Audi και CUPRA θα κατασκευάζονται τώρα στο Zwickau με βάση την πατενταρισμένη ηλεκτρική πλατφόρμα  (MEB) του Ομίλου. Τα εργοστάσια στο Emden (ID.4), στο Ανόβερο (ID. Buzz) και στο Chattanooga (ΗΠΑ, ID.4) θα προστεθούν φέτος στο δίκτυο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Η Volkswagen έχει θέσει τα θεμέλια για την κατασκευή 1,2 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στις εγκαταστάσεις της στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα κατά το 2022 με βάση, πάντα, τη πλατφόρμα MEB.

Close

 

 

Από το 2018, περίπου 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ έχουν δαπανηθεί για τη μετατροπή του εργοστασίου του Zwickau από την παραγωγή οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ένα ψηφιακό, ευέλικτο, υψηλής απόδοσης εργοστάσιο για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Ταυτόχρονα, γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη χρήση τεχνολογίας όπως τα έξυπνα ρομπότ Industry 4.0 και τα αυτόνομα συστήματα μεταφοράς εξαρτημάτων στη γραμμή συναρμολόγησης. Σχεδόν το 40% του όγκου της επένδυσης διατέθηκε μόνο για τη βελτίωση και την επέκταση του φανοποιείου. Το ήδη υψηλό επίπεδο αυτοματισμού φτάνει τώρα σχεδόν το 90% και ο αριθμός των ρομπότ τελευταίας τεχνολογίας έχει αυξηθεί από 1.200 σε 1.625. Ο αυτοματισμός στη γραμμή συναρμολόγησης έχει επίσης σχεδόν διπλασιαστεί (28%) και η εργονομία παραγωγής έχει βελτιωθεί σημαντικά. Συνολικά, περισσότερα από 50.000 τετραγωνικά μέτρα νέου κτιρίου έχουν δημιουργηθεί, όπως για την επέκταση του πιεστηρίου, όπου όλα τα μέρη του αμαξώματος για τα ηλεκτρικά μοντέλα συμπιέζονται πλέον επί τόπου – εξοικονομώντας 9.000 διαδρομές με φορτηγά ετησίως. Ο όγκος της επένδυσης μόνο για τα τρία αυτά έργα ξεπερνά τα 115 εκατ. ευρώ.

 

Close

 

Οι περίπου 9.000 εργαζόμενοι στο εργοστάσιο αυτό εκπαιδεύτηκαν με τη νέα τεχνολογία ως μέρος μιας μεγάλης εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας του Ομίλου. Για παράδειγμα, όλοι οι εργαζόμενοι παρακολούθησαν ενημερωτικά προγράμματα για ηλεκτρικά οχήματα. Η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου αντιστοιχεί σε ετήσια παραγωγή με περισσότερα από 300.000 οχήματα, καθιστώντας το εργοστάσιο του Zwickau σήμερα το πιο αποτελεσματικό εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.

12 Sep, 2025 Ώρα 13:46

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία

Thumbnail

Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Close

 

Close

 

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.

Close

Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

 

 

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

 

 

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.

Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.