Ειδήσεις

09 Feb, 2022 Ώρα 13:41

Ευρωπαϊκή παρουσίαση της Porsche GT4 RS στο GP Ice Race: Κίνηση με συνθετικά καύσιμα

Thumbnail

Μετά τις παγκόσμιες πρεμιέρες τους στο Λος Άντζελες, η Porsche 718 Cayman GT4 RS και η έκδοση Clubsport του μοντέλου αυτού μαγνήτισαν τα βλέμματα στο GP Ice Race που πραγματοποιήθηκε στο Zell am See. Πέρα από τις θεαματικές κινήσεις τους στον πάγο και το χιόνι, την προσοχή τράβηξε και το καύσιμο που χρησιμοποιούν αυτά τα αυτοκίνητα, το οποίο είναι ανανεώσιμη βενζίνη.

Close

Η Porsche 718 Cayman GT4 RS είναι ένα ασυμβίβαστο «driver’s car» που έχει σχεδιαστεί για να εντυπωσιάζει με την ελαφριά κατασκευή του, την εξαιρετικά ευέλικτη διαμόρφωση του πλαισίου, την εξελιγμένη αεροδυναμική και τον μοναδικό ή ήχο του. Στην πρώτη ευρωπαϊκή εμφάνισή της στο Zell am See, η ναυαρχίδα της οικογένειας 718 επέδειξε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά της με εντυπωσιακό τρόπο, αλλά ταυτόχρονα και με σημαντικά μειωμένες εκπομπές CO₂.

 

Close

 

Τα μοντέλα GT4 RS κινήθηκαν με συνθετικά καύσιμα, τα οποία μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα των μετακινήσεων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το καύσιμο ήταν ανανεώσιμη βενζίνη που βασίζεται σε προηγμένο βιοκαύσιμο από απόβλητα τροφίμων. Η αξιοπιστία του καυσίμου αυτού είχε ήδη αποδειχθεί με τη χρήση του σε κινητήρες Porsche υψηλής απόδοσης στο Porsche Mobil 1 Supercup, όπου χρησιμοποιήθηκε σε όλες τις ομάδες του 911 GT3 Cup για κάθε αγώνα της σεζόν 2021.

Close

Μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα των μετακινήσεων

Ο Michael Steiner, μέλος του Δ.Σ. της Porsche και υπεύθυνος του τομέα Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, εξηγεί: «Ο τεράστιος αριθμός οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους του πλανήτη, περίπου 1,3 δισεκατομμύρια οχήματα σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, σημαίνει ότι η μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα δεν πραγματοποιείται αρκετά γρήγορα ώστε να μπορέσουν να επιτευχθούν οι στόχοι της Συμφωνίας του Παρισιού. Επιπλέον, διάφορες περιοχές του κόσμου υιοθετούν την ηλεκτρική κινητικότητα με διαφορετικό ρυθμό η καθεμία, πράγμα που σημαίνει ότι τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν στον δρόμο για αρκετές δεκαετίες ακόμα.»

 

 

Αξιοποιώντας τα καύσιμα που παράγονται με σχεδόν ουδέτερο τρόπο ως προς το διοξείδιο του άνθρακα, τα υπάρχοντα οχήματα θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ταχεία μείωση των εκπομπών CO₂. «Χρειαζόμαστε επειγόντως μια λύση για τη βιώσιμη λειτουργία των υφιστάμενων στόλων», τονίζει ο θρύλος των ράλι Walter Röhrl. «Ο στόχος αυτός μπορεί να επιτευχθεί με τα λεγόμενα «πράσινα καύσιμα», τα οποία έρχονται να αποτελέσουν ένα λογικό συμπλήρωμα των ηλεκτρικών οχημάτων.» Προκειμένου να προωθηθεί ενεργά αυτή η εξέλιξη, ξεκίνησε πριν από λίγες εβδομάδες η κατασκευή του πρώτου εργοστασίου που εγκαινίασε η Porsche για την παραγωγή ηλεκτροκαυσίμων (eFuel).

Τα ηλεκτροκαύσιμα παράγονται με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία με τη σειρά της παράγεται από αιολική ενέργεια. Το νερό διασπάται στα συστατικά του, δηλαδή σε υδρογόνο (H2) και οξυγόνο (O2), μέσω ηλεκτρόλυσης. Στη συνέχεια, το υδρογόνο υποβάλλεται σε επεξεργασία με εκχύλιση CO₂ από τον αέρα, για να παραχθεί ηλεκτρομεθανόλη. Στο επόμενο βήμα, το οποίο ονομάζεται σύνθεση μεθανόλης σε βενζίνη, η ηλεκτρομεθανόλη μετατρέπεται σε συνθετική ακατέργαστη βενζίνη, η οποία με τη σειρά της μετατρέπεται σε καύσιμο βενζίνης που πληροί τις προδιαγραφές χρήσης σε όλους τους βενζινοκινητήρες.

 

 

Το κοινοπρακτικό έργο Haru Oni, στο οποίο συμμετέχουν η Porsche, η Siemens Energy και διάφοροι άλλοι διεθνείς εταίροι, είναι το πρώτο ολοκληρωμένο, μεγάλης κλίμακας εμπορικό εργοστάσιο στον κόσμο που παράγει αυτά τα συνθετικά καύσιμα με σχεδόν ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Στην επαρχία Magallanes της νότιας Χιλής, το εργοστάσιο εκμεταλλεύεται τις ιδανικές συνθήκες της περιοχής και παράγει αιολική ενέργεια, η οποία θα χρησιμοποιηθεί ως βιώσιμη πηγή ηλεκτρικής ενέργειας για την παραγωγή συνθετικής βενζίνης.

Από το 2022, το πιλοτικό εργοστάσιο αναμένεται να παράγει περίπου 130.000 λίτρα ηλεκτροκαυσίμων ετησίως. Η Porsche θα αγοράσει το σύνολο αυτής της ποσότητας και θα χρησιμοποιήσει αρχικά το ανανεώσιμο συνθετικό καύσιμο κυρίως στις δραστηριότητές της στον τομέα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στο μέλλον, η Porsche θα χρησιμοποιεί τα ηλεκτροκαύσιμα στα δικά της μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των κλασικών αυτοκινήτων.

«Μια μεγάλη ελπίδα μου για το μέλλον είναι ότι θα είμαι σε θέση να οδηγώ παλιά αυτοκίνητα χωρίς να το έχω βάρος στη συνείδησή μου, καθώς στα αυτοκίνητα αυτά θα χρησιμοποιούνται ηλεκτροκαύσιμα», προσθέτει ο Röhrl.  «Ένα αυτοκίνητο 50 ετών που κινείται με ηλεκτροκαύσιμα αποτελεί τον ορισμό της καθαρής βιωσιμότητας.»

H εταιρεία A.I. Motokinisi Ltd είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος των αυτοκινήτων Porsche στην Κύπρο με εκθεσιακούς χώρους σε Λευκωσία και Λεμεσό.

12 Sep, 2025 Ώρα 13:46

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία

Thumbnail

Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Close

 

Close

 

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.

Close

Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

 

 

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

 

 

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.

Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.