Τεχνολογία

16 Feb, 2022 Ώρα 08:28

Σε ποιό αυτοκίνητο ανήκει αυτό το τεράστιο in-vehicle infotainment σύστημα;

Thumbnail

Το προηγμένο σύστημα IVI που διαθέτει οθόνη αφής «Pillar to Pillar»  το γνωρίζετε; Μάλλον όχι αφού είναι εντελώς καινούργιο και θα αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό στο μοντέλο του 2022 EQS EV sedan της Mercedes-Benz. Το νέο  premium σύστημα In-Vehicle Infotainment (IVI) της LG Electronics (LG), με την «Pillar to Pillar» (P2P) οθόνη του ενσωματώνεται στην MBUX Hyperscreen, η οποία εκτείνεται σε όλο το μήκος του ταμπλό.

Close

 

 

Με μοναδικό concept για τον εσωτερικό χώρο και ένα επαναστατικό σύστημα αλληλεπίδρασης ανθρώπου-μηχανής (human-machine interface) που διαθέτει, το πρώτο ηλεκτρικό όχημα πολυτελείας της Mercedes-Benz AG αναδεικνύει τις φουτουριστικές τάσεις στον σχεδιασμό ηλεκτρικών οχημάτων και αποκαλύπτει ένα συναρπαστικό όραμα για τον μέλλον του mobility. 

Η HyperscreenMBUX παρουσιάστηκε από τη Mercedes-Benz AG στην CES το 2021 και αποτελείται από τρεις οθόνες, μία οθόνη  LCD - την ICD (Instrument Cluster Display) -  και δύο OLED - την CID (Central Information Display) και την CDD (Co-Driver Display) -  τοποθετημένες κάτω από ένα περίβλημα από ενισχυμένο γυαλί, ώστε να δημιουργούν την αίσθηση μιας  ενιαίας, συνεχόμενης οθόνης. 

Close

 

 

Το σύστημα IVI της LG σχεδιάστηκε ειδικά για να καλύψει τις ανάγκες της Mercedes-Benz AG, με κυρτό και πανοραμικό σχεδιασμό, που ταιριάζει με το εξαιρετικά κομψό sedan όχημα. Σε στενή συνεργασία, οι μηχανικοί της LG και της Mercedes-Benz AG, αλλάζουν τα δεδομένα στον τομέα των οθονών για οχήματα, όπως πίνακες οργάνων, ταμπλό και συστήματα πλοήγησης, παρέχοντας στους οδηγούς και τους επιβάτες μεγαλύτερη ευκολία και έλεγχο της οδικής τους εμπειρίας.

Το υψηλής αισθητικής σύστημα IVI στο Mercedes-Benz EQS EV ανεβάζει τον πήχη, όχι μόνο όσον αφορά στην ευκολία χρήσης του, αλλά και στον παράγοντα της ασφάλειας, αφού διαθέτει νέες τεχνολογίες με αποδόσεις που ξεπερνούν κατά πολύ τις απαιτούμενες προδιαγραφές για μετωπικές και λοιπές συγκρούσεις.

06 May, 2025 Ώρα 10:02

H διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης.

Thumbnail

Σε ποιες περιπτώσεις οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα με τους μπροστά και πότε με την ίδια φορά; Η τετραδιεύθυνση σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να εκτινάξει την οδηγική του συμπεριφορά και αποτελεί μια τεχνολογία που ποτέ δεν έμελλε να είναι προνόμιο μόνο των ακριβών supercars.

Close

Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου τριάντα χρόνια, όταν οι μηχανικοί της Honda κατάφεραν στο Prelude του 1988 να εισαγάγουν σύστημα διεύθυνσης και για τους πίσω τροχούς. Μια τεχνολογία που βελτίωνε σε απίστευτο βαθμό τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, όμως τελικά ποτέ δεν πέρασε στη μαζική γραμμή παραγωγής λόγω… κακού marketing.

Ανά χρονικά διαστήματα εταιρείες εξοπλίζουν μερικά μοντέλα επιδόσεών τους με τετραδιεύθυνση, όπως π.χ. το Renault Megane RS. Όμως, ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης;

Close

Παθητική τετραδιεύθυνση: Αποτελεί την πιο απλή περίπτωση στην οποία οι πίσω τροχοί στρίβουν ελάχιστες μοίρες προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς. Με αυτόν τον τρόπο (ακόμα και με τις 2 ή 3 μοίρες κλίσης) μειώνεται σε τεράστιο βαθμό η πιθανότητα υπερστροφής.

Ενεργητική τετραδιεύθυνση: Μια πιο πολύπλοκη διαδικασία, που έχει όμως και θεαματικά αποτελέσματα και μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης. Όταν το όχημα κινείται με μικρή ταχύτητα, τότε οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την αντίθετη κατεύθυνση, κάνοντας το όχημα πιο ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Όταν η ταχύτητα κίνησης αυξηθεί σε έναν βαθμό, τότε η στρέψη των πίσω τροχών γίνεται προς την όμοια φορά, βοηθώντας το όχημα να πετύχει καλύτερη πρόσφυση και σταθερότητα, ώστε ακόμα και απότομοι ελιγμοί, να γίνουν πιο ασφαλείς.

Close