Μηδενικές εκπομπές ρύπων, αξιοπιστία και ευελιξία. Αυτά είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά του αμιγώς ηλεκτρικού Mercedes-Benz eSprinter, συνδυάζοντας παράλληλα όλα τα χαρακτηριστικά τα οποία βρίσκει κάποιος σε ένα καινούργιο ηλεκτρικό όχημα. Το νέο eSprinter είναι το δεύτερο εμπορικό μοντέλο της Mercedes-Benz, μετά το eVito, συνεχίζοντας έτσι την πορεία της προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας.

Το νέο Mercedes-Benz eSprinter μπορεί να καλύψει το ευρύτερο δυνατό φάσμα χρήσης σε αστικές εργασίες. Ο μέγιστος χώρος φόρτωσης φτάνει 11 m3, όπως ακριβώς ένα Sprinter με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η κίνηση βρίσκεται στους εμπρός τροχούς με την απόδοση να φθάνει τα 85 kW και ροπή έως 295 Nm. Η εμβέλεια της μπαταρίας των 47 kWh είναι 168 χιλιόμετρα με μέγιστο φορτίο 891 κιλά. Μια δεύτερη επιλογή μπαταρίας λαμβάνει υπόψη άλλες προτεραιότητες στις παραμέτρους χρήσης. Η ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας των 35 kWh επιτρέπει την επίτευξη εμβέλειας 120 χιλιομέτρων. Με τη σειρά του, το μέγιστο φορτίο αυξάνεται στα 1045 κιλά. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 80 km/h, αλλά μπορεί να αυξηθεί στα 100 km/h ή στα 120 km/h εάν κριθεί αναγκαίο. Η ενσωματωμένη λειτουργία γρήγορης φόρτισης εξασφαλίζει επίσης ευελιξία και σημαίνει ότι η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί από 10 τοις εκατό σε 80 τοις εκατό σε περίπου 25 λεπτά.

Η ευελιξία είναι εξίσου σημαντικός παράγοντας κατά την ανάκτηση της ενέργειας. Διάφοροι τρόποι λειτουργίας ρυθμίζουν τον βαθμό ανάκτησης της ενέργειας που παράγεται κατά το φρενάρισμα και μπορούν να διαμορφωθούν βέλτιστα με χειριστήρια ταχυτήτων στο τιμόνι. Τα τέσσερα επίπεδα ανάκτησης «D-«, «D», «D+» και «D++» επιλέγονται από το τιμόνι ενώ στο πρόγραμμα D-gear η προληπτική οδήγηση είναι δυνατή με ένα μόνο πεντάλ.
Παράλληλα, τα τρία προγράμματα οδήγησης «E+», «E» και «C» προσφέρονται έτσι ώστε το eSprinter να οδηγείτε ιδιαίτερα αποτελεσματικά με έμφαση στη βελτιωμένη άνεση και προς όφελος μεγαλύτερης εμβέλειας. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια της ανάκτησης, η ενέργεια ανακτάται εάν το όχημα επιβραδύνεται ενώ η μπαταρία φορτίζει όταν κατηφορίζει, αντί να χάνει ενέργεια κατά το φρενάρισμα. Η αντίστοιχη ρύθμιση για το πρόγραμμα οδήγησης και το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας εμφανίζεται στην οθόνη του πίνακα οργάνων. Με αυτό τον έξυπνο τρόπο λειτουργίας, η οικονομική απόδοση των βαν με ηλεκτρική κίνηση μπορεί να βελτιστοποιηθεί περαιτέρω για καθημερινή χρήση στο δρόμο.

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία
Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.
Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.
Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.
