Ο Σύνδεσμος Αυτοκινήτου Λάρνακας διοργανώνει το Σαββατοκύριακο 21-22 Μαΐου τον τρίτο γύρο του Παγκυπρίου Πρωταθλήματος Ράλι by Psaltis/ENEOS, το Ράλι Φοινικούδων. O αγώνας, που τελεί υπό την αιγίδα την Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, θα είναι αφιερωμένος στην προσπάθεια για ευαισθητοποίηση του κοινωνικού συνόλου και ειδικά της Νεολαίας κατά των εξαρτήσεων. Κάτι που επετεύχθη ύστερα από συνεργασία της ΚΟΑ με τη «Συντονιστική Επιτροπή Αθλητισμού Ενάντια στις εξαρτήσεις».
Ο διήμερος αγώνας απαρτίζεται από εννέα ειδικές διαδρομές, εκ των οποίων οι πέντε θα διεξαχθούν το Σάββατο και οι υπόλοιπες την Κυριακή. Μετά την εκκίνηση το Σάββατο στις 12:00 από την πλατεία Ευρώπης στις Φοινικουδες, τα πληρώματα θα κατευθυνθούν προς την πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα, την OMP Cyprus by M22 Enterprises / Κελιά, η οποία ξεκινά στις 12:33. Ακολουθεί η Klimacontrol Ltd / Κόσιη στις 13:11 και οι δυο ειδικές διαδρομές θα επαναληφθούν μετά την ενδιάμεση ανασυγκρότηση στις 14:44 και 15:22 αντίστοιχα. Η πρώτη μέρα ολοκληρώνεται με την υπερειδική διαδρομή / Honda Galatariotis η οποία θα διεξαχθεί στις 17:10 στην πίστα Achna Speed Way. Εκεί όπου οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και άλλες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού όπως Drift, Time Attack και Karting. Η υπερειδική διαδρομή θα μεταδίδεται ζωντανά από το κανάλι Cablenet Sports 3HD.

Ο αγώνας συνεχίζεται και ολοκληρώνεται την Κυριακή με ακόμα δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές. Πρόκειται για τις SMARTWAY Motors / Κοτσιάτης, με ώρα έναρξης 10:33 και την Toptul-CX 80 / Σταυροβούνι, με ώρα έναρξης 11:31. Ακολουθεί τριαντάλεπτη ανασυγκρότηση στο παρκινγκ του γηπέδου ΓΣΖ και οι δυο ειδικές θα επαναληφθούν στις 13:39 και 14:37 αντίστοιχα. Ο τερματισμός του αγώνα θα γίνει στην πλατεία Ευρώπης στις Φοινικούδες στις έξι το απόγευμα όπου θα γίνει και η απονομή των επάθλων στους νικητές. Στον ίδιο χώρο θα διοργανωθεί, παρουσία επισήμων, και εκδήλωση για ευαισθητοποίηση του κοινωνικού συνόλου και ειδικά της Νεολαίας κατά των εξαρτήσεων.
Σαράντα έξι συνολικά πληρώματα δήλωσαν συμμετοχή για τις γρήγορες ειδικές του Ράλι Φοινικούδων. Ο πρωτοπόρος του Πρωταθλήματος Πέτρος Παντελή σε αυτό τον αγώνα θα έχει για συνοδηγό στο Psaltis / SKF Citroen DS3 R5 τον Αντώνη Χρυσοστόμου και στόχος δεν είναι άλλος από το να διατηρήσει την πρώτη θέση στην βαθμολογία.
Οι δεύτεροι στην βαθμολογία Παναγιώτης Γιάγκου/Άριστος Νικολάου στο Psaltis Autoparts Hyundai i20 R5 αναμένεται να είναι στη μάχη για μια θέση στο βάθρο, στόχο που έχουν και οι περσινοί πρωταθλητές Σίμος Γαλαταριώτης/Αντώνης Ιωάννου (VW Polo GTI R5), οι οποίοι μετά την αποχώρηση τους στον προηγούμενο αγώνα δεν θέλουν περεταίρω απώλειες βαθμών.

Οι Κώστας Ζήνωνος/Φάνος Χριστοφή με το Psaltis Autoparts / ENEOS Citroen DS3 R5 θέλουν να παρουσιαστούν ανταγωνιστικοί και να είναι στη μάχη της πρώτης τριάδας, ενώ τη νίκη στον αγώνα της Λάρνακας θέλουν να διεκδικήσουν οι Χρίστος Δημοσθένους/Κύπρος Χριστοδούλου με το Skoda Fabia R5.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατηγορία RC2 όπου θα αγωνιστούν 13 πληρώματα. Εκ των φαβορί για επικράτηση είναι οι περσινοί πρωταθλητές και πρωτοπόροι στην βαθμολογία Σταύρος Αντωνίου/Δημήτρης Πιερή, με το Psaltis / ENEOS Mitsubishi Lancer Evo X. Απέναντι τους θα έχουν τους πολύ ανταγωνιστικούς Γιώργο και Παύλο Εγγλέζου με το KYB Mitsubishi Lancer Evo IX, με τους οποίους ισοβαθμούν στην πρώτη θέση της βαθμολογίας. Ικανοί για διάκριση και οι Χρίστος Χριστοδούλου/Βαγγέλης Ξενοφώντος με Subaru Impreza, Γιώργος Νέστωρος/Γιάννος Καλλής με το Psaltis / ENEOS X Mitsubishi Lancer Evo X, Μιχάλης Ποσείδιας/Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου με Mitsubishi Lancer Evo X και Φώτος Γιαννούρης/ Ανδρέας Χρυστοστόμου με το Hengst Filters Mitsubishi Lancer Evo IX, χωρίς βέβαια να υποτιμούνται και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες.

Δέκα πληρώματα θα τρέξουν στην κατηγορία RCS 2, με τους Πέτρο Πέτρου/Νικόλα Γεωργίου (Psaltis Autoparts Mitsubishi Lancer Evo VII) και Σταύρο Σταύρου/Ελπιδοφόρο Ελπιδοφόρου να έχουν ίδιες πιθανότητες για νίκη. Μεγάλες μάχες αναμένονται στην αναβαθμισμένη δικίνητη κατηγορία. Τρία καινούργια Peugeot 208 Rally4 με πληρώματα τους πρωτοπόρους Chris Ανδρέου/Περικλή Νικολαΐδη, Πανίκο Πολυκάρπου / Κωνσταντίνο Σιάλο και Χαράλαμπο Τιμοθέου/Παναγιώτη Σιάλο, θα επιδιώξουν τη νίκη. Στόχος η διάκριση και για τους περσινούς πρωταθλητές Κωνσταντίνο Τελεβάντο/Τάκη Σταύρου (Citroen DS3 R3), Παναγιώτη και Ανδρέα Ξενοφώντος (Honda Civic) και Ζαχαρία Μανώλη/Κώστα Ευριπίδου (Honda Civic EP3).
Στην κατηγορία RCL 1 θα αγωνιστούν τρία πληρώματα. Πρόκειται για τους Κάρλο Κακουράτο/Ελένιο Νικολάου (Toyota Yaris PROTO), Λούη Παπαγεωργίου/Χρίστο Ππαή (Mitsubishi Mirage) και Κλεάνθη Έλληνα/Μιχαλάκη Μιχαήλ (Ford Fiesta PROTO), ενώ επιπρόσθετα πληρώματα θα αγωνιστούν και στις κατηγορίες RCS 3, RC 5 και RCL 1. Τέλος, στον αγώνα θα τρέξουν και δυο μεικτά πληρώματα ενώ την εμφάνιση τους θα κάνουν και ιστορικά αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Κύριος Χορηγός του πρωταθλήματος είναι η εταιρεία Psaltis Auto Parts και τα λιπαντικά ENEOS ενώ υποστηρικτές του αγώνα με τις μπαταρίες Exide, η Comline Auto Parts και η SKF.

WRC Vodafone Rally de Portugal 2025: Νικητές οι Γάλλοι Ogier- Landais με Toyota GR YARIS Rally 1
Ο 42χρονος Sebastien Ogier, οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC κέρδισε για 7η φορά τον αγώνα στην Πορτογαλία. Θα πρέπει όμως να παραδεχθούμε ότι ο πιο γρήγορος και πιο μαχητικός οδηγός σε αυτόν τον αγώνα ήταν ο «άχρωμος» και πάντα αγέλαστος Εσθονός οδηγός του HYUNDAI i20 N Rally 1, Ott Tanak.

Μαζί με το συνοδηγό του Martin Jarveoja έκαναν έναν εκπληκτικό αγώνα και σίγουρα αν δεν τους πρόδιδε την προτελευταία ειδική του Σαββάτου, το υδραυλικό σύστημα, θα ήταν στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Οι Εσθονοί Ott Tanak- Martin Jarveoja, ήταν από την Παρασκευή μέχρι και την 16η Ε.Δ του Σαββάτου στην πρώτη θέση. Έκαναν ένα τρομερό αγώνα και άνοιγαν από ειδική σε ειδική την ψαλίδα από τα υπόλοιπα πληρώματα.
To τιμόνι στο Hyundai i20 Rally1 τους πρόδωσε και έτσι από την πρώτη θέση έπεσαν στην 3η..

Παρά την απογοήτευση που είχαν, δεν το έβαλαν κάτω. Με επισκευασμένο το υδραυλικό σύστημα, την Κυριακή (18/5) τα έδωσαν όλα. Κάλυψαν τη διαφορά που είχαν με τους Φινλανδούς Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen και κατάφεραν δύο ειδικές πριν τον τερματισμό να περάσουν στη δεύτερη θέση. Σίγουρα δεν είχαν ελπίδες να πλησιάσουν τους νικητές. Ο Ogier ξέρει πολύ καλά το παιχνίδι της τακτικής. Ξέρει πότε πρέπει να πάει οριακά και πότε φυλαγμένα με σκοπό να ανέβει χωρίς ρίσκο το πρώτο σκαλί στο βάθρο.
Παρά το γεγονός ότι οι Εσθονοί κέρδισαν όλες τις τελευταίες ειδικές καθώς επίσης και την Fafe 2 (Wolf Power Stage) και πήραν πολύτιμους βαθμούς, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούσαν να απειλήσουν τους Γάλλους. Οι Ott Tanak- Martin Jarveoja, την Κυριακή κέρδισαν από τις πέντε τις τέσσερις ειδικές διαδρομές.
Περίεργο είναι που οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen ενώ βρίσκονταν στη 2η θέση, δύο ειδικές πριν το τερματισμό, δεν πίεσαν όσο έπρεπε και «έπεσαν» στην 3η θέση. Είναι περίεργο γιατί ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Kalle Rovanpera μετά την περιορισμένη συμμετοχή του το 2024 δεν μπορεί να βρει το ρυθμό του.

Προβληματισμένοι ήταν και οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας Elfyn Evans- Scott Martin. Δεν έκαναν καλό αγώνα και τερμάτισαν στην 6η θέση πίσω από τους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (HYUNDAI i20 N Rally 1) και Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (TOYOTA GR YARIS Rally 1).

Θα μπορούσε να πήγαιναν ακόμη καλύτερα οι Sesks-Francis (Ford Puma Rally1). Έκαναν τον πρώτο χρόνο στο shakedown αλλά η καλή ψυχολογία τους χάλασε όταν ξεκίνησαν τα προβλήματα από την πρώτη κιόλας διαδρομή.Η πρώτη ειδική διαδρομή στο 3ο σκέλος ήταν καταστροφική. Ένα κλατάρισμα στη μέση της Ε.Δ φτάνει για να χάσεις 10 λεπτά. Και όταν οι διαφορές στους πρώτους υπολογίζονται με δευτερόλεπτα τα δέκα λεπτά ποινή αρκούν για να σε ρίξουν χαμηλά στη σειρά κατάταξης.

Από τις 24 ειδικές διαδρομές ο Tanak σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε 11 ειδικές διαδρομές, ο Οgier κέρδισε πέντε οι Fourmaux και Rovanpera κέρδισαν από δύο και από μία κέρδισαν οι Εvans, Katsuta, Neuvile. Στην power-stage η σειρά των 5 ταχύτερων ήταν Tάνακ, Νeuville, Rovanpera, Katsuta, Ogier.
Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Εvans με 118 και ακολουθούν οι Rovanpera 88, Ogier 86, Tanak 84 και Neuville 78.
Η πρώτη δεκάδα μετά τον τερματισμό

