Όχι, δεν είναι αεροπλάνο, ούτε κάποιο πυραυλοκίνητο one of a kind όχημα. Είναι το SSC Tuatara και αποτελεί το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο, πετυχαίνοντας εξωφρενική τελική ταχύτητα.
Το κυνήγι της «απόλυτης» τελικής ταχύτητας για το Tuatara κρατά από το 2020 όταν ανακοίνωσε πως πέτυχε 508 χλμ./ώρα, ένα νούμερο που τελικά δεν επιβεβαιώθηκε και η εταιρεία προσπάθησε να το επαναλάβει σε επίσημη μέτρηση, χωρίς να τα καταφέρνει.
Η φίρμα, όμως, δεν το έβαλε κάτω και ζήτησε από τον ιδιοκτήτη ενός τέτοιου μοντέλου Larry Caplin να δώσει τον καλύτερό του εαυτό για μια επίσημη μέτρηση σε μια ευθεία μήκους 3,7 χλμ. που χρησιμοποιείται από τη NASA.
Ο οδηγός (ενώ γινόταν επίσημη καταμέτρηση) τα έδωσε όλα και κατάφερε να σπάσει το προηγούμενο ρεκόρ και να θέσει νέο, αγγίζοντας τα 474,8 χλμ./ώρα, δοκιμάζοντας δύο φορές στην τεράστια ευθεία.
«Το αυτοκίνητο δεν πλησίασε καν κοντά στα όριά του! Όλα τα δεδομένα και οι εικόνες μάς έδωσαν μια σαφή εικόνα ότι ο περιοριστικός παράγοντας δεν ήταν το αυτοκίνητο, αλλά το γεγονός ότι ξεμείναμε από τον διάδρομο» δήλωσε με μεγάλη αυτοπεποίθηση ο CEO της εταιρείας.
Το αυτοκίνητο διαθέτει έναν V8 twin-turbo κινητήρα 5,9 λτ. απόδοσης 1.750 ίππων και 1.800 Nm ροπής, με το 0-100 να έρχεται σε 2,6 δευτ. Η αλήθεια είναι πως φαίνεται και στο βίντεο ότι όταν άρχισε να φρενάρει το αυτοκίνητο έδειχνε να μην είχε ξεμείνει από επιτάχυνση.
Η νέα αυτή επίδοση άφησε στη δεύτερη θέση τη Venom F5 της Hennessey με 437,1 χλμ./ώρα. Τα νούμερα αφορούν πάντα αυτοκίνητα παραγωγής και με μετρήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί με την παρουσία επιτροπής και όχι σε όσα αναφέρουν οι εταιρείες στα specs των μοντέλων.
Δείτε τους Koenigsegg, Hennessey και Rimac να οδηγούν ο ένας τα αυτοκίνητα του άλλου (βίντεο)
Οι Koenigsegg, Rimac και Hennessey είναι μεγάλα ονόματα στον χώρο των hypercar. Οι εταιρείες κατασκευάζουν αυτοκίνητα που ξεπερνούν τα όρια της μηχανικής και της φυσικής και δεν βλέπουμε συχνά τους διευθύνοντες συμβούλους τους πίσω από το τιμόνι των ανταγωνιστών τους. Για πρώτη φορά όμως το Top Gear συγκέντρωσε τα τρία αφεντικά και τρία από τα αυτοκίνητά τους στο Sonoma Raceway για να δει τι σκέφτεται ο καθένας για τα αυτοκίνητα του άλλου.
Τα τρία οχήματα -Hennessy Venom F5 Revolution, Rimac Nevera και Koenigsegg Jesko Attack- έχουν κορυφές επιδόσεων, με το πιο αδύναμο να αποδίδει 1.600 ίππους, περίπου 200 λιγότερους από τα άλλα δύο.
Ο John Hennessey κάθισε για πρώτη φορά πίσω από το τιμόνι του Jesko Attack και φάνηκε πολύ εντυπωσιασμένος, σχολιάζοντας το πόσο γρήγορα ανταποκρίνεται ο κινητήρας και λέγοντας ότι είναι αρκετά «τρομακτικό» με τον έλεγχο πρόσφυσης ρυθμισμένο. Λέει επίσης ότι είναι πολύ ακατέργαστο αλλά και εκλεπτυσμένο, δίνοντάς του μια διπλή προσωπικότητα.
Στη συνέχεια, ο Mate Rimac κάθισε πίσω από το τιμόνι του δημιουργήματος της Hennessey και δεν δίστασε να το ωθήσει στα όριά του, εκμεταλλευόμενος τον ισχυρότερο κινητήρα εσωτερικής καύσης από οποιοδήποτε σημερινό αυτοκίνητο παραγωγής. Μάλιστα δήλωσε ότι είναι σαν να έχεις βάλει έναν «κινητήρα τέρας σε ένα καρτ».
Ο Christian von Koenigsegg είχε επίσης την ευκαιρία να δοκιμάσει το Rimac Nevera και το Hennessey Venom F5. Φαίνεται εντυπωσιασμένος και από τα δύο, ιδιαίτερα από το αμιγώς ηλεκτρικό Nevera και από το πόσο γρήγορα ένιωσε σαν στο σπίτι του πίσω από το τιμόνι.
Από τους τρεις, ο Mate πίεσε περισσότερο, ιδιαίτερα όταν βρισκόταν πίσω από το τιμόνι του Jesko Attack.