F1

27 May, 2022 Ώρα 09:18

Το πρόγραμμα του GP Μονακό: Δείτε τις ώρες των δοκιμών και του αγώνα

Thumbnail

Άπλετη αγωνιστική δράση και αυτό το τριήμερο, 27-29 Μαΐου, με τη Formula 1 και το MotoGP να έχουν για ακόμα μία φορά την τιμητική τους. Το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ σε τέσσερις τροχούς ταξιδεύει στο μαγευτικό Μονακό για τον έβδομο αγώνα της σεζόν, ενώ το κορυφαίο πρωτάθλημα σε δύο τροχούς θα επισκεφθεί το Μουτζέλο για μία ακόμη συναρπαστική μάχη.

Close

Έπειτα από έναν συναρπαστικό και ανατρεπτικό αγώνα στην Ισπανία, το ταξίδι της Formula 1 συνεχίζεται με το Grand Prix Μονακό. Για πρώτη φορά στην ιστορία, ο αγώνας θα διεξαχθεί σε τρεις διαδοχικές ημέρες, με τη δράση να ξεκινά την Παρασκευή και όχι την Πέμπτη όπως γινόταν παραδοσιακά. Αυτό δεν φαίνεται να επηρεάζει άμεσα τις ομάδες, με τη διαδρομή να είναι μία από τις αγαπημένες των οδηγών στο καλεντάρι. Το Grand Prix Μονακό είναι ξεχωριστό και δεν συγκαταλέγεται τυχαία στο Triple Crown του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μαζί με τις 24 Ώρες Λε Μαν και τα 500 Μίλια της Ινδιανάπολις.

 

Close

monaco gp

 

Close

Στα αγωνιστικά, ο Μαξ Φερστάπεν πήρε την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα οδηγών από τον Σαρλ Λεκλέρ, έπειτα και από τη νίκη του στο Grand Prix Ισπανίας. Αντίστοιχη αλλαγή είχαμε και στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, με τη Red Bull Racing να περνά στην κορυφή της βαθμολογίας. Οι οδηγοί των δύο αυτών ομάδων είναι τα φαβορί στη μάχη της νίκης, όμως δεν αποκλείεται να υπάρξουν εκπλήξεις, όπως συμβαίνει συχνά στο Μονακό.

Ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών της Formula 1, Pirelli, θα φέρει στο Πριγκιπάτο τις C5 (μαλακή), C4 (μεσαία) και C3 (σκληρή) γόμες ελαστικών. Αυτές είναι οι πιο μαλακές στην γκάμα της και προσφέρουν μέγιστη πρόσφυση, αλλά μικρή διάρκεια ζωής.

 

monaco pirelli

 

Το τριήμερο θα ξεκινήσει με τις ελεύθερες δοκιμές την Παρασκευή και θα ολοκληρωθεί με τον αγώνα της Κυριακής.

Πρόγραμμα Γκραν Πρι Μονακό 2022

Παρασκευή 27 Μαΐου

15:00 – 16:00: 1η Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών (FP1)

18:00 – 19:00: 2η Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών (FP2)

Σάββατο 28 Μαΐου

14:00 – 15:00: 3η Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών (FP3)

17:00 – 18:00: Κατατακτήριες Δοκιμές (Qualifying)

Κυριακή 29 Μαΐου

16:00: Αγώνας

10 Jul, 2025 Ώρα 11:50

Ο πρόεδρος της FIA θέλει επιστροφή των V8 κινητήρων στην Formula 1 από το 2029 και 12η ομάδα

Thumbnail

Με την F1 να αποκλείει την επιστροφή των V10 κινητήρων, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επανέλαβε τις δηλώσεις τους πως η Formula 1 θα πρέπει από το 2029 να στραφεί σε πολύ φθηνότερους κινητήρες, προτείνοντας αυτή τη φορά την επιστροφή των V8 κινητήρων, ενώ στάθμισε τις πιθανότητες μιας 12ης ομάδας να ενταχθεί στο grid.

Close

Ο Ben Sulayem προέτρεψε την Formula 1 να στραφεί σε φθηνότερους κινητήρες το συντομότερο δυνατό, πιστεύοντας ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να συμβεί τη σεζόν του 2029, μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων μονάδων ισχύος του 2026.

Για εμάς, οι V8 κινητήρες έρχονται. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος, χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος.

Close

Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι εκεί, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά.

Ο τρέχων κινητήρας δεν έχεις ιδέα πόσο περίπλοκος είναι, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν επιλέξουμε έναν V8 κινητήρα.

Close

Τα σχόλια του Ben Sulayem αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά που έκανε ο ίδιος και άλλοι αξιωματούχοι της FIA νωρίτερα αυτή τη σεζόν, όταν οι εκκλήσεις του προέδρου για φθηνότερους κινητήρες οδήγησαν σε συνάντηση με τους διάφορους τρέχοντες και μελλοντικούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο Μπαχρέιν. Το κύριο συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή ήταν ότι η F1 πρέπει να διατηρήσει μια μορφή ηλεκτροκίνησης καθώς και βιώσιμα καύσιμα στους μελλοντικούς κανονισμούς κινητήρων της.

Δεν έχουν υπάρξει επίσημες συζητήσεις για μελλοντικές μονάδες ισχύος από τη συνάντηση στο Μπαχρέιν, με οποιαδήποτε απόφαση να απαιτεί την υποστήριξη της FIA και του κατόχου εμπορικών δικαιωμάτων FOM, καθώς και μια ενισχυμένη πλειοψηφία μεταξύ των κατασκευαστών.

Ο Ben Sulayem εξέφρασε νωρίτερα την επιθυμία του για V10 κινητήρες, αλλά οι V8 κινητήρες με μια πιο μετριοπαθή και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος πιθανότατα θα είχε περισσότερο νόημα, καθώς σχετίζονται περισσότερο με τα συμβατικά αυτοκίνητα και είναι ελαφρύτεροι από τους V10, κάτι που θα ανταποκρινόταν στα αιτήματα για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1.

Πολλοί από τους κατασκευαστές παράγουν V8 κινητήρες στα αυτοκίνητά τους, επομένως εμπορικά είναι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι πάνω από 50% [φθηνότερα] σε όλα.

Ο Ben Sulayem αναφέρθηκε επίσης σε μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει μια αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα, με την Cadillac να μπαίνει στο πρωτάθλημα από το 2026, στρέφει το βλέμμα του σε μια συμμετοχή από την Κίνα.

Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Ben Sulayem αναγνώρισε ότι κάθε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμο και προσθέτει αξία στο πρωτάθλημα.

Θα έρθει η ώρα που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να εκδηλώσουμε ενδιαφέρον. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλώς να πάμε και να το κάνουμε για να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1.