Η εμπειρία της οδήγησης ψηφιοποιείται ολοένα και περισσότερο, καθώς οι υπολογιστές με αστραπιαία αντανακλαστικά ελέγχουν όλο και περισσότερο το αυτοκίνητο. Ωστόσο ένα κανάλι στο Youtube (Driven Media) θέλησε να αποδείξει εάν τελικά το launch control είναι σε θέση να πετύχει καλύτερη εκκίνηση και επιτάχυνση από έναν έμπειρο οδηγό.
Για το «πείραμα» χρησιμοποίησαν μία Ferrari 488 Pista που εφοδιάζεται με V8 twin-turbo 3.9λτ. απόδοσης 710 ίππων και 770 Nm ροπής. Καθώς όλη αυτή η ισχύς αποστέλλεται από τον κινητήρα που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, ο οδηγός της Ferrari έχει μερικά μηχανικά πλεονεκτήματα για να αντισταθμίσει την τεράστια δύναμη περιστροφής των ελαστικών.
Όπως λέει ο επαγγελματίας οδηγός Scott Mansell, το launch control μπορεί να παρέχει ακριβώς τόση ροπή, όση μπορούν να αντέξουν οι πίσω τροχοί πριν αρχίσουν να χάνουν πρόσφυση. Χρησιμοποιώντας αισθητήρες και εξισώσεις, το αυτοκίνητο μπορεί να το κάνει αυτό σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, παρακάμπτοντας εντελώς τον ανθρώπινο παράγοντα, ο οποίος πάντα χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να αντιληφθεί αρχικά και να αντιδράσει στη συνέχεια.
Με το Launch control το 400άρι έγινε σε 11.15 δευτ. Η πρώτη απόπειρα του οδηγού από την άλλη ήρθε στα 11.18δευτ. «Αυτό είναι εκπληκτικό. Νομίζω ότι μπορώ να το νικήσω! Πραγματικά πιστεύω ότι μπορώ να το νικήσω γιατί τότε είχα πάρα πολύ σπινάρισμα», λέει ο Mansell πριν δοκιμάσει για δεύτερη φορά.

Μετά από μερικές ακόμα απόπειρες, ο οδηγός κατάφερα να κερδίσει τον χρόνο του launch control, κάνοντας μόλις 10.99 δευτ., έχοντας βέβαια και την βοήθεια από τα ζεσταμένα ελαστικά, αλλά και το χαμηλότερο βάρος από το λιγότερο καύσιμο.
Πηγή: Zougla.gr

Η Koenigsegg Sadair’s Spear, έγινε το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής στην ιστορία του Goodwood FoS (βίντεο)
Το Goodwood Festival of Speed είναι από τις πιο γνωστές μηχανοκίνητες διοργανώσεις. Αποτελεί ουσιαστικά ένα ετήσιο φεστιβάλ μηχανοκίνητου αθλητισμού που περιλαμβάνει σύγχρονα και ιστορικά αγωνιστικά οχήματα, τα οποία πραγματοποιούν την γνωστή ανάβαση μήκους 1.86χλμ. Το τριήμερο που μας πέρασε, ολοκληρώθηκε και η φετινή διοργάνωση, με απίστευτους χρόνους και νέα ρεκόρ.
Ανάμεσα στα αυτοκίνητα που δοκίμασαν την τύχη τους, ήταν και το νέο ριζοσπαστικό hypercar της Koenigsegg, το οποίο η εταιρεία παρουσίασε μόλις πριν από λίγες εβδομάδες. Το σύνολο έγινε το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής με άδεια κυκλοφορίας που κατέκτησε το διάσημο hillclimb.
Ολοκλήρωσε τη διαδρομή σε μόλις 47,14 δευτερόλεπτα, ξεπερνώντας τον προηγούμενο κάτοχο του ρεκόρ, το Czinger 21C, κατά 1,68 δευτερόλεπτα. Το Czinger σημείωσε το ρεκόρ του πέρυσι, αρπάζοντάς το από το Rimac Nevera που έτρεξε τη διαδρομή σε 49,32 δευτερόλεπτα το 2023.
Το Sadair’s Spear είναι μια ακόμα πιο σκληροπυρηνική εκδοχή της Jesko Attack. Χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα V8 5,0 λίτρων με διπλή υπερτροφοδότηση, αλλά μπορεί να αποδώσει έως και 1.650 ίππους.
Το αυτοκίνητο διαθέτει αναθεωρημένη αεροδυναμική που συμβάλλει στη βελτίωση της downforce σε χαμηλότερες ταχύτητες και της ροής του αέρα προς τον κινητήρα και τα συστήματα ψύξης, κάτι που το αυτοκίνητο φαίνεται να εκμεταλλεύτηκε πλήρως στην πορεία του στο Goodwood. Τα ελαστικά Michelin Pilot Cup 2 είναι στάνταρ, με διαστάσεις 275/35/20 εμπρός και 335/30/21 πίσω.
Η Koenigsegg θα παράγει μόνο 30 Sadair’s Spear, ενώ το μοντέλο το αποκάλυψε σε πιθανούς πελάτες πίσω από κλειστές πόρτες, ξεπουλώντας το «αμέσως».
