Video

12 Jul, 2022 Ώρα 11:35

Launch Control ή χειροκίνητη εκκίνηση; Τι είναι πιο γρήγορο σε επιτάχυνση; (βίντεο)

Thumbnail

Η εμπειρία της οδήγησης ψηφιοποιείται ολοένα και περισσότερο, καθώς οι υπολογιστές με αστραπιαία αντανακλαστικά ελέγχουν όλο και περισσότερο το αυτοκίνητο. Ωστόσο ένα κανάλι στο Youtube (Driven Media) θέλησε να αποδείξει εάν τελικά το launch control είναι σε θέση να πετύχει καλύτερη εκκίνηση και επιτάχυνση από έναν έμπειρο οδηγό. 

Close

Για το «πείραμα» χρησιμοποίησαν μία Ferrari 488 Pista που εφοδιάζεται με V8 twin-turbo 3.9λτ. απόδοσης 710 ίππων και 770 Nm ροπής. Καθώς όλη αυτή η ισχύς αποστέλλεται από τον κινητήρα που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, ο οδηγός της Ferrari έχει μερικά μηχανικά πλεονεκτήματα για να αντισταθμίσει την τεράστια δύναμη περιστροφής των ελαστικών.

 

Close

 

Όπως λέει ο επαγγελματίας οδηγός Scott Mansell, το launch control μπορεί να παρέχει ακριβώς τόση ροπή, όση μπορούν να αντέξουν οι πίσω τροχοί πριν αρχίσουν να χάνουν πρόσφυση. Χρησιμοποιώντας αισθητήρες και εξισώσεις, το αυτοκίνητο μπορεί να το κάνει αυτό σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, παρακάμπτοντας εντελώς τον ανθρώπινο παράγοντα, ο οποίος πάντα χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να αντιληφθεί αρχικά και να αντιδράσει στη συνέχεια.

Close

Με το Launch control το 400άρι έγινε σε 11.15 δευτ. Η πρώτη απόπειρα του οδηγού από την άλλη ήρθε στα 11.18δευτ. «Αυτό είναι εκπληκτικό. Νομίζω ότι μπορώ να το νικήσω! Πραγματικά πιστεύω ότι μπορώ να το νικήσω γιατί τότε είχα πάρα πολύ σπινάρισμα», λέει ο Mansell πριν δοκιμάσει για δεύτερη φορά.

 

 

Μετά από μερικές ακόμα απόπειρες, ο οδηγός κατάφερα να κερδίσει τον χρόνο του launch control, κάνοντας μόλις 10.99 δευτ., έχοντας βέβαια και την βοήθεια από τα ζεσταμένα ελαστικά, αλλά και το χαμηλότερο βάρος από το λιγότερο καύσιμο.

 

Πηγή: Zougla.gr

10 Oct, 2024 Ώρα 10:30

Δείτε τους Koenigsegg, Hennessey και Rimac να οδηγούν ο ένας τα αυτοκίνητα του άλλου (βίντεο)

Thumbnail

Οι Koenigsegg, Rimac και Hennessey είναι μεγάλα ονόματα στον χώρο των hypercar. Οι εταιρείες κατασκευάζουν αυτοκίνητα που ξεπερνούν τα όρια της μηχανικής και της φυσικής και δεν βλέπουμε συχνά τους διευθύνοντες συμβούλους τους πίσω από το τιμόνι των ανταγωνιστών τους. Για πρώτη φορά όμως το Top Gear συγκέντρωσε τα τρία αφεντικά και τρία από τα αυτοκίνητά τους στο Sonoma Raceway για να δει τι σκέφτεται ο καθένας για τα αυτοκίνητα του άλλου.

Close

Τα τρία οχήματα -Hennessy Venom F5 Revolution, Rimac Nevera και Koenigsegg Jesko Attack- έχουν κορυφές επιδόσεων, με το πιο αδύναμο να αποδίδει 1.600 ίππους, περίπου 200 λιγότερους από τα άλλα δύο.

Ο John Hennessey κάθισε για πρώτη φορά πίσω από το τιμόνι του Jesko Attack και φάνηκε πολύ εντυπωσιασμένος, σχολιάζοντας το πόσο γρήγορα ανταποκρίνεται ο κινητήρας και λέγοντας ότι είναι αρκετά «τρομακτικό» με τον έλεγχο πρόσφυσης ρυθμισμένο. Λέει επίσης ότι είναι πολύ ακατέργαστο αλλά και εκλεπτυσμένο, δίνοντάς του μια διπλή προσωπικότητα.

Close

Στη συνέχεια, ο Mate Rimac κάθισε πίσω από το τιμόνι του δημιουργήματος της Hennessey και δεν δίστασε να το ωθήσει στα όριά του, εκμεταλλευόμενος τον ισχυρότερο κινητήρα εσωτερικής καύσης από οποιοδήποτε σημερινό αυτοκίνητο παραγωγής. Μάλιστα δήλωσε ότι είναι σαν να έχεις βάλει έναν «κινητήρα τέρας σε ένα καρτ».

Ο Christian von Koenigsegg είχε επίσης την ευκαιρία να δοκιμάσει το Rimac Nevera και το Hennessey Venom F5. Φαίνεται εντυπωσιασμένος και από τα δύο, ιδιαίτερα από το αμιγώς ηλεκτρικό Nevera και από το πόσο γρήγορα ένιωσε σαν στο σπίτι του πίσω από το τιμόνι.

Close

Από τους τρεις, ο Mate πίεσε περισσότερο, ιδιαίτερα όταν βρισκόταν πίσω από το τιμόνι του Jesko Attack.