Γενικά

21 Jul, 2022 Ώρα 13:30

Σε ρήξη οι σχέσεις Κυπρ. Συνδέσμου Αυτοκινήτου και Κυπρ. Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου μετά την ακύρωση του Cyprus Rally

Thumbnail

Μαύρα σύννεφα και πάλι μετά από χρόνια έρχονται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό μετά την ακύρωση του φετινού Cyprus Rally.

Close

Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου με καυστική ανακοίνωση που εξέδωσε χθες βράδυ, αναφέρει:

Επειδή έχουμε λάβει γνώση ότι ο ΚΣΑ – κος Αντώνης Μιχαηλίδης έχει προγραμματίσει συνέντευξη τύπου στις 21.7.2022 με θέμα την απόρριψη εκ μέρους της κυβέρνησης  της γνωστής πρότασης για οργάνωση και διεξαγωγή ERC 2022 / ERC 2023 / WRC 2024 / WRC 2025 και επειδή περιήλθε εις γνώση μας ότι θεωρεί την Κυβέρνηση, τον ΚΟΑ αλλά και την Ομοσπονδία ως υπεύθυνους αυτής της απόρριψης , θέλουμε να αναφέρουμε και να διευκρινίσουμε τα ακόλουθα :

Close

- Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και μέλη της με κανένα τρόπο δεν συμφωνούν αλλά και ούτε συμμετέχουν με οιονδήποτε τρόπο σε αυτήν την συνέντευξη τύπου του ΚΣΑ.

- Σε καμία περίπτωση δεν αποδεχόμαστε ότι ευθύνεται είτε η Κυβέρνηση είτε η Ομοσπονδία για την απόρριψη αυτής πρότασης.

Close

- Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου στηρίζει ανεπιφύλακτα την διοργάνωση οιονδήποτε Διεθνών Αγώνων στον τόπο μας πχ. MERC / ERC / WRC και θέλει να ξεκαθαρίσει ότι ουδέποτε έφερε οιανδήποτε ένσταση σε οποιαδήποτε Κυβερνητική Αρχή ή μη για την μη διεξαγωγή των.

- Ξεκάθαρα δηλώνουμε ότι η μόνη μας διαχρονική θέση ως Ομοσπονδία και ως η Ανώτατη Αρχή του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στον τόπο μας, ήταν και είναι η οποιαδήποτε χρηματοδότηση και για οιεσδήποτε Διεθνείς διοργανώσεις, γίνονται αυτές μόνο μέσω του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού και της νόμιμης αναγνωρισμένης Ομοσπονδίας μας όπου και διασφαλίζεται η σωστή οικονομική διαχείριση του δημόσιου χρήματος.

Τις επόμενες μέρες δεσμευόμαστε ότι θα δώσουμε στην δημοσιότητα την λεπτομερή ενημέρωση και θέση μας και με όλα τα αποδεικτικά στοιχεία από τα οποία θα επιβεβαιώνεται ξεκάθαρα ποιος ευθύνεται για αυτήν την απόρριψη της πρότασης.

 

 

Στην συνέντευξη τύπου που έδωσε ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου, ο κ. Μιχαηλίδης ανάλυσε τον ιστορία του Κ.Σ.Α. και έριξε την ευθύνη την απόρριψης του σχεδίου διοργάνωσης 2 αγώνων ERC και 2 WRC (2022 – 2025) στην κυβέρνηση και τον νυν Υπουργό Οικονομικών, αναφέροντας επίσης ότι ευθύνη φέρουν και το Υφυπουργείο Τουρισμού και η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου. Ανακοίνωσε επίσης ότι η πρόταση για την τετραετή συνεργασία για διοργάνωση ERC – WRC «είναι στο τραπέζι» με τον promoter για τα έτη 2023 – 2025.   

Εμείς, σαν δημοσιογράφοι και κομμάτι αυτού του ταλαίπωρου αθλήματος θεωρούμε πως δεν θα έπρεπε να υπάρχουν δύο φωνές αλλά μια ενωμένη. Είναι απαράδεκτο το 2022 να μην μπορούμε να βρούμε μια φόρμουλα ώστε ο μηχανοκίνητος αθλητισμός να βγαίνει προς τα έξω ενωμένος, ζητώντας τα δίκαια του, πάντα με διαφάνεια και για το καλό των αθλητών και του θεάματος.

22 Nov, 2024 Ώρα 18:30

O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000

Thumbnail

Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του. 

Close

Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.  

Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα. 

Close

 

 

Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία 

Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars. 

H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.

«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT». 

 

Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του. 

 

Close

 

Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο 

Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει. 

Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα. 

Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ. 

Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.