Γενικά

21 Jul, 2022 Ώρα 14:05

Συνέντευξη τύπου του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου σχετικά με την απόρριψη της χορηγίας του Cyprus Rally!

Thumbnail

Σε συνέντευξη τύπου προχώρησε σήμερα 21 Ιουλίου ο Πρόεδρος του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου σχετική με την απόρριψη της 4ετής Χορηγίας από την κυβέρνηση. 

Close

Μελέτη της Deloitte σύμφωνα με την οποία το άμεσο και έμμεσο όφελος για την κυπριακή οικονομία από τη διοργάνωση του διεθνούς Ράλλυ Κύπρος σε επίπεδο WRC / ERC για την 4ετία 2022-2025 αθροίζεται σε €120.4 εκατ., παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου ο Πρόεδρος του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου κ. Αντώνης Μιχαηλίδης. 

Παράλληλα, ο κ. Μιχαηλίδης έθεσε σειρά ερωτημάτων και εξιστόρησε το χρονικό της απόρριψης από το Υπουργείο Οικονομικών της πρότασης της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) για διοργάνωση του Ράλλυ Κύπρος σε επίπεδο WRC / ERC για την οποία το μάξιμουμ της κρατικής επένδυσης θα ήταν €10.6 εκατ. σε βάθος 4ετίας. 

Close

Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την Deloitte, στη διάρκεια της 4ετιας θα το έβλεπαν 102.3 εκατ. τηλεθεατές στο εξωτερικό. To άμεσο όφελος για την οικονομία θα ήταν €30.5εκ και το έμμεσο €89.9εκ.

Η πρόταση παραμένει στο τραπέζι

Close

Πάντως ο κ. Μιχαηλίδης σημείωσε πως παρά την άρνηση του Υπουργείου Οικονομικών να εγγυηθεί την 4ετή σύμβαση (2022-2025), εντούτοις, η πρόταση της FIA μέσω του WRC Promoter GmbH παραμένει στο τραπέζι για την τριετία 2023-2025 εκφράζοντας την ελπίδα η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές του προσεχούς Φεβρουαρίου να την κρίνει πιο ορθολογικά. 

Η πρόταση προνοεί διοργάνωση του Ράλλυ Κύπρος 2023 σε επίπεδο Μεσανατολικού (MERC) ή Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος (ERC) και διοργάνωση των αγώνων του 2024 και 2025 σε επίπεδο Παγκοσμίου Πρωταθλήματος (WRC). 

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις ο κ. Μιχαηλίδης αποκάλυψε ότι το φετινό Ράλλυ Κύπρος που ήταν προγραμματισμένο για το Σεπτέμβριο, δεν θα πραγματοποιηθεί, συνέπεια της άρνησης του Υπουργείου Οικονομικών να εγκρίνει χορηγία για τη διοργάνωση. Ο εθνικός μας αγώνας αναβάλλεται για πρώτη φορά μετά τη διετία 1974-75 όταν είχε ματαιωθεί συνέπεια της τουρκικής εισβολής. Έχει ενημερωθεί σχετικά και η FIA αφού ο αγώνας είναι μέρος του Μεσανατολικού Πρωταθλήματος Ράλλυ. 

Το ιστορικό και η απόρριψη

Όπως σημείωσε ο κ. Μιχαηλίδης, η πρόταση της FIA ήρθε ως αποτέλεσμα των επαφών που είχε στην Αθήνα η Αλυτάρχης του Ράλλυ Κύπρος κα Νάγια Κοντοπούλου με τον WRC Promoter GmbH, στο περιθώριο του περσινού Ράλλυ Ακρόπολις το οποίο επέστρεψε στο WRC μετά από εννιά χρόνια απουσίας. Η πρόταση αφορούσε τη διεξαγωγή των αγώνων του 2022 και 2023 στο πλαίσιο του ERC και των ετών 2024 και 2025 στο WRC, με ενδεχόμενο ο αγώνας να προσμετράει στο WRC από το 2023. 

Όπως λέχθηκε, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου διαπραγματεύτηκε με τον WRC Promoter GmbH και πέτυχε να μειώσει δραστικά το κόστος της συμφωνίας η οποία θα έπρεπε να έχει ως εγγυητή το Κράτος κατά την πάγια τακτική που ακολουθεί πλέον η FIA – αναφέρθηκε το παράδειγμα της Ελλάδας όπου η Κυβέρνηση Μητσοτάκη υπέγραψε τη σύμβαση. 

Ακολούθησαν δύο συναντήσεις στο Υπουργείο Οικονομικών στην παρουσία του κ. Simon Larkin εκ μέρους του WRC Promoter GmbH. Η δεύτερη συνάντηση, το περασμένο Απρίλιο, ήταν στην παρουσία του Υπουργού κ. Κωνσταντίνου Πετρίδη, ενώ εκ μέρους της Deloitte τη μελέτη της εταιρείας παρουσίασαν οι κ.κ. Κυριακίδης, Χαραλαμπίδης και Χατζηαναστασίου, ενώ το αίτημα του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου στήριξε και ο Πρόεδρος του ΚΕΒΕ κ. Χριστόδουλος Αγκαστινιώτης που ήταν επίσης παρών. 

Ο κ. Μιχαηλίδης αποκάλυψε επίσης συναντήσεις τόσο με την Πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής κ. Χριστιάνα Ερωτοκρίτου όσο και τον Αντιπρόεδρο του ΔΗΣΥ και τέως Υπ. Οικονομικών κ. Γεωργιάδη, που αμφότεροι τάχθηκαν υπέρ της πρότασης και προθυμοποιήθηκαν να διευθετήσουν συνάντηση στο Προεδρικό με το αιτιολογικό ότι το πρόγραμμα του Προέδρου της Δημοκρατίας ήταν βεβαρυμμένο. Ο Πρόεδρος του ΚΣΑ ανέφερε ακόμα ότι είχε ιδιωτική, άτυπη συνάντηση και με τον Πρόεδρο του ΔΗΣΥ κ. Αβέρωφ Νεοφύτου όπου ο τελευταίος του απάντησε αυτολεξεί ότι «ο Υπουργός είναι αμετάπειστος», κάτι που «ενίσχυε την υποψία μας για μια προειλημμένη αρνητική απόφαση της Κυβέρνησης», όπως είπε ο κ. Μιχαηλίδης. 

Ο κ. Μιχαηλίδης έδωσε στη δημοσιότητα την επιστολή του ΥΠΟΙΚ ημερομηνίας 17 Ιουνίου 2022 σημειώνοντας ότι «δεν μπορώ να μην παρατηρήσω ότι η λεκτική διατύπωση του θέματος στην επιστολή του Υπουργού και οι λόγοι που προβάλλονται σε αυτή ως αιτία για την απόρριψη της πρότασης αγγίζουν τα όρια της υποτίμησης της νοημοσύνης μας». 

Αναπάντητα ερωτήματα

Ακολούθως, ο κ. Μιχαηλίδης διερωτήθηκε: «αν η μελέτη της Deloitte θεωρήθηκε ανεπαρκώς τεκμηριωμένη και αναξιόπιστη, γιατί ο Υπουργός δεν ζήτησε την άποψη π.χ. του Πανεπιστημίου Κύπρου, του Γενικού Ελεγκτού, ή άλλου, κατά την κρίση του, κατάλληλου οργανισμού για να κριθεί το αξιόπιστο ή όχι της μελέτης της Deloitte; Δεν ήταν αυτό το λογικά αναμενόμενο; Δεν το έπραξε. Γιατί;»

Κλείνοντας, ο Πρόεδρος του ΚΣΑ ανέφερε: «το διαφυγόν κέρδος της Κύπρου από την εγκληματική απόρριψη της 4ετους πρότασης δεν είναι μόνο οικονομικό.  Είναι και μια χαμένη ευκαιρία για την ανάδειξη της Κύπρου σαν ενός σύγχρονου, προοδευτικού κράτους που μετέχει με αξιώσεις στην διοργάνωση μεγάλων διεθνών αθλητικών εκδηλώσεων. Ενός κράτους που με την αποδοχή της σύμβασης θα κατατασσόταν στα 14 επίλεκτα του κόσμου που έχουν την ευλογία να διοργανώνεται στο έδαφος τους αγώνας Ράλλυ του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος».  

Παραθέτουμε πιο κάτω την ολοκληρωμένη ομιλία του Κου Μιχαηλίδη. Στο τέλος της ομιλίας θα βρείτε επίσης συνημμένα τα  έγγραφα που κατέθεσε ο κ. Μιχαηλίδης!

 

 

Ο ΚΣΑ ιδρύθηκε στις 25.6.1934 με την νομική μορφή της εταιρείας περιορισμένης ευθύνης δια εγγυήσεως χωρίς μετοχικό κεφάλαιο, εταιρεία δηλαδή μη κερδοσκοπική. Από του 1966 είναι ο αποκλειστικός εκπρόσωπος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) στην Κύπρο και ως τέτοιος, είναι ο φορέας της  αθλητικής εξουσίας (sporting power) που εκπορεύεται από την FIA  όντας έτσι η ανώτατή αθλητική αρχή του αυτοκινηταθλήματος στην Κύπρο (ASN).

Στο ευρύ φάσμα των δραστηριοτήτων του ο ΚΣΑ έχει ως κορωνίδα την διοργάνωση του Διεθνούς Ράλλυ Κύπρος. Δεν θα αναφερθώ αναλυτικά στο πλούσιο και αξιέπαινο  ιστορικό του ΚΣΑ στην διοργάνωση του Διεθνούς Ράλλυ Κύπρου.  Αρκούμαι να αναφέρω, μόνο σαν ένδειξη της διαχρονικής αξιοζήλευτης υπόστασης του, την διοργάνωση 8 αγώνων WRC κατά τα έτη 2000-2009 και ακολούθως μιας σειράς πολύ  επιτυχημένων αγώνων ERC. 

Σαν αποτέλεσμα της αρτιότητας των διοργανώσεων αυτών από τον ΚΣΑ η Κύπρος κατατάχθηκε από την FIA στην μικρή εκείνη ελίτ των χωρών που θεωρούνται ικανές να συμπεριλαμβάνονται στα καλενδάρια της FIA για την διοργάνωση αγώνων στις ανώτατες βαθμίδες του ευρωπαϊκού και παγκοσμίου πρωταθλήματος. 

 

Κυρίες και κύριοι, 

το ιστορικό της τύχης της τετραετούς σύμβασης που υπέβαλε η FIA μέσω του WRC Promoter GmbH στον ΚΣΑ για την διοργάνωση του Ράλλυ Κύπρος σε επίπεδο ERC και WRC είναι αυτό που θα αναλύσω πιο κάτω.  

Όταν λοιπόν  πέρσι στην Ελλάδα, μετά από προσωπική εμπλοκή του Πρωθυπουργού κου Μητσοτάκη και του Υφυπουργού Αθλητισμού κου Αυγενάκη η FIA και ο WRC Promoter GmbH ανέθεσαν στην ΟΜΑΕ την διοργάνωση του Ράλλυ Ακρόπολις σε επίπεδο WRC μετά από 9 χρόνια απουσίας του αγώνα από το σχετικό καλεντάρι, η κα Νάγια Κοντοπούλου του ΚΣΑ με ενθάρρυνση της FIA ταξίδεψε στην Αθήνα για να συναντήσει τον WRC promoter και να δηλώσει την ετοιμότητα του ΚΣΑ και της Κύπρου να περιληφθεί το ράλλυ Κύπρος στα καλενδάρια του ευρωπαϊκού και παγκόσμιου πρωταθλήματος. 

Το εκπληκτικό κατά την συνάντηση αυτή δεν ήταν  ότι ο WRC promoter είδε θετικά το αίτημα του ΚΣΑ αλλά ότι αυθόρμητα πρότεινε μια τετραετούς διάρκειας σύμβαση για τα έτη 2022-2025 που προνοούσε την διοργάνωση αγώνα ERC και αγώνων WRC.  

Μια πρόταση σύμβασης που δεν είχε γίνει ποτέ πριν σε κανένα άλλο ASN στον κόσμο. 

Προτάθηκε λοιπόν υπό μορφή προσχεδίου προς διαπραγμάτευση  μεταξύ ΚΣΑ και WRC Promoter τετραετής σύμβαση για διοργάνωση δύο αγώνων ERC για τα έτη 2022/23 και δύο αγώνων WRC για τα έτη 2024/25 με πρόνοια την πιθανότητα ο δεύτερος αγώνας ERC του 2023 να είναι τελικά αγώνας WRC. 

Το προσχέδιο αυτό έγινε αντικείμενο σκληρής διαπραγμάτευσης μεταξύ ΚΣΑ και του WRC promoter, κυρίως στα κεφάλαια που θα επηρέαζαν το οικονομικό αποτύπωμα των αγώνων και τούτο γιατί κατά πάγια πλέον τακτική της FIA σαν συμβαλλόμενο μέρος σε αγώνες του επιπέδου αυτού περιλαμβάνεται και η κυβέρνηση της διοργανώτριας χώρας ως εγγυήτρια της άρτιας οργάνωσης των αγώνων και της καταβολής των απαιτούμενων  εξόδων διοργάνωσης τους.  

Για αυτό τον λόγο  κατά την περίοδο της διαπραγμάτευσης ζητήσαμε και τύχαμε της διακριτικής βοήθειας ισχυρών φίλων μας υψηλόβαθμων αξιωματούχων της FIA ώστε να βελτιωθούν οι οικονομικοί όροι της σύμβασης και το κόστος της διοργάνωσης να μειωθεί, πράγμα που πετύχαμε. 

Το τελικό βελτιωμένο προσχέδιο, ενώ είχε συμφωνηθεί να παρουσιαστεί στον Υπουργό Οικονομικών τελικά, για άγνωστους σε εμάς λόγους,  παρουσιάστηκε στον Γεν. Διευθυντή του υπουργείου Οικονομικών και δύο λειτουργούς του σε προκαθορισμένη συνάντηση στην παρουσία του κου Simon Larkin, αρμοδίου εκπροσώπου του WRC Promoter GmbH και μελών του ΔΣ του ΚΣΑ.  

Όπως ανάφερα  καμιά εξήγηση για την απουσία του υπουργού δεν μας δόθηκε,  μας λέχθηκε μάλιστα εξ’ αρχής ότι για την παρουσίαση της σύμβασης θα είχαμε μόνο 20 λεπτά σαν διαθέσιμο χρόνο κατά τον οποίο δυστυχώς ήταν εμφανής και η επιθυμία του Γεν. Διευθυντού να μας απαλλαγεί το συντομότερο.  

Καμμιά παρατήρηση ή σχόλιο δεν έγινε επι του περιεχομένου της παρουσίασης, απλά μας λέχθηκε ότι η πρόταση θα μελετηθεί.   Το συμπέρασμα μας από την συνάντηση ήταν απογοητευτικό αφού φάνηκε ότι το Υπουργείο Οικονομικό ήταν αρνητικά προδιαθετιμένο έναντι στης σύμβασης. 

Σε μια προσπάθεια μας να περισωθεί το προδιαγραφόμενο ναυάγιο αποφασίσαμε να αναθέσουμε την αξιολόγηση της προτεινόμενης σύμβασης στην Deloitte, ένα εγνωσμένης εγκυρότητας και αξιοπιστίας διεθνή οίκο ώστε τόσο από νομικής όσο και ιδίως από πλευράς οικονομικής αξιολόγησης της σύμβασης τα συμπεράσματα να είναι πειστικά και αδιαμφισβήτητα.  

Στην διάθεση μάλιστα της Deloitte, πέραν της σύμβασης καθαυτής θέσαμε ως επικουρική πληροφόρηση και τα δεδομένα της αξιολόγησης του πανεπιστημίου Πελοποννήσου στην οποία βασίστηκε η ελληνική κυβέρνηση για την αποδοχή της ανανέωσης της σύμβασης που της προτάθηκε για τον δεύτερο χρόνο διοργάνωσης του Ράλλυ Ακρόπολις ως αγώνα WRC.  

Με αφορμή και στην βάση της αξιολόγησης της Deloitte διευθετήθηκε δεύτερη συνάντηση στο Υπουργείο Οικονομικών,  την φορά αυτή στην παρουσία του Υπουργού και του επιτελείου του, του κου Simon Larkin της WRC promoter GmbH, του διευθυντή της Deloitte κου Νίκου Κυριακίδη και του συναδέλφου του κου Κυριάκου Χαραλαμπίδη καθώς και του διευθυντή του νομικού τμήματος της Deloitte κου Γκαστον Χατζηαναστασίου.  Παρών και o πρόεδρος του ΚΕΒΕ κος Χριστόδουλος Αγκαστινιώτης ως εκπρόσωπος του εμποροβιομηχανικού κόσμου της Κύπρου που προσφέρθηκε να μας συνοδέψει για να υποστηρίξει  την αποδοχή της προτεινόμενης σύμβασης.  

Κατά την δεύτερη αυτή συνάντηση παρουσιάστηκε στην ομήγυρη από τους εκπροσώπους της Deloitte το οικονομικό αποτύπωμα της προτεινόμενης σύμβασης (economic impact) δηλαδή η προσθαφαίρεση των προβλεπόμενων συνολικών εξόδων και εσόδων καθώς και το indirect economic impact δηλαδή η έμμεση οικονομική αξία από την  αναμενόμενη προβολή (τηλεοπτική και άλλη) σε ξένες χώρες σε αριθμό τηλεθεατών και σε χρόνο θέασης.  

Τελικά αφού υποβλήθηκαν από πλευράς υπουργού κάποιες αορίστου ή και περίεργου περιεχομένου ερωτήσεις του τύπου ποια είναι η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και ποιο ρόλο έχει στην διοργάνωση τέτοιων αγώνων,  ερωτήσεις που δημιουργούσαν εύλογες απορίες ή ανησυχία στο μυαλό όλων μας ότι ο Υπουργός δεν είχε τις σωστές προσλαμβάνουσες παραστάσεις στο μυαλό του περί του πως λειτουργεί η FIA και τι ακριβώς διαλαμβάνει ο αγωνιστικός της κώδικας, η συνάντηση έληξε με διάχυτο και πάλι το αίσθημα της απογοήτευσης από πλευράς μας αφού καμμιά ενθαρρυντική ένδειξη δεν είχαμε ότι ο Υπουργός είδε με θετικό μάτι την πρόταση.  

Το αρνητικό αυτό αίσθημα αποδεικνυόταν καθημερινά βάσιμο αφού περνούσαν βδομάδες από την παρουσίαση με μόνη εξέλιξη  κάποιες σποραδικές διευκρινήσεις που ζητούσε το Υπουργείο Οικονομικών και τους δίδονταν αυθημερόν  από πλευράς Deloitte.  Πέραν τούτου τίποτα.  Στην προσπάθεια μας να αποτραπεί ο ορατός κίνδυνος τελεσίδικης αρνητικής απάντησης συναντηθήκαμε με την Πρόεδρο της επιτροπής οικονομικών της Βουλής η οποία αφού μελέτησε τον συνοπτικό πίνακα του οικονομικού αποτυπώματος της σύμβασης και αντιλήφθηκε τα τεράστια οφέλη για την Κύπρο από τυχόν αποδοχή της σύμβασης ζήτησε για λογαριασμό μας ακρόαση μας από τον ΠτΔ με την βεβαιότητα ότι εκεί η προοιωνιζόμενη αρνητική απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών  θα αντιστρεφόταν. 

Συνάντηση διευθετήσαμε και με τον αντιπρόεδρο του ΔΗΣΥ κον Χάρη Γεωργιάδη ο οποίος επίσης τάχθηκε ανεπιφύλακτα υπερ  της σύμβασης προτείνοντας επίσης την ανάληψη πρωτοβουλίας του για διευθέτηση συνάντησης μας με τον ΠτΔ με την πεποίθηση ότι εκεί το θέμα θα εξελισσόταν θετικά.  Δυστυχώς οι πρωτοβουλίες για συνάντηση με τον ΠτΔ δεν απέδωσαν με το αιτιολογικό ότι ο πρόεδρος ήταν πολύ απασχολημένος. 

Άξια αναφοράς ως ενδεικτική μιας πιθανά προειλημμένης αρνητικής απόφασης εκ μέρους της κυβέρνησης ήταν και μια δική μου τυχαία και άτυπη συνάντηση με τον Πρόεδρο του ΔΗΣΥ κατά την οποία του ζήτησα την καταλυτική του παρέμβαση για αλλαγή της στάσης του Υπουργού Οικονομικών για να πάρω την απάντηση ότι «ο Υπουργός είναι αμετάπειστος» γεγονός που ενίσχυε την υποψία μας για μια ήδη προειλημμένη αρνητική απόφαση της Κυβέρνησης.   

Τελικά το αμετάπειστο του Υπουργού και το προειλημμένο της απόφασης μεταφράστηκε και σε πράξη με την αποστολή της επίσημης γραπτής αρνητικής απάντησης που πήραμε από τον Υπουργό στις 17.6, εννιά ολόκληρους μήνες μετά από την πρώτη συνάντηση μας. 

Κυρίες και κύριοι, 

δεν μπορώ να μην παρατηρήσω ότι η λεκτική διατύπωση του θέματος στην επιστολή του Υπουργού και οι λόγοι που προβάλλονται σε αυτή ως αιτία για την απόρριψη της πρότασης αγγίζουν τα όρια της υποτίμησης της νοημοσύνης μας.  

Δεν είναι δυνατόν να αξιολογήσει  με ορθολογισμό μια τέτοιας φύσης πρόταση ένας υπουργός που δεν φαίνεται να έχει αντίληψη ούτε των διαφόρων μορφών και επιπέδων των διεθνών αγώνων ράλλυ ούτε και του οφέλους του κάθε ενός από αυτούς για την διοργανώτρια χώρα. 

Όπως υπουργός που απορρίπτει ελαφρά τη καρδία και χωρίς πειστική αιτιολόγηση όπως τεκμηριωμένη μελέτη μιας Deloitte, όπως υπουργός που απαράδεκτα εμπλέκει στην διαδικασία αξιολόγησης άσχετες με το θέμα και αναρμόδιες οντότητες όπως η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου. 

Και δυστυχώς κυρίες και κύριοι οι ανυπόστατοι λόγοι όπως απόρριψης δεν είναι μόνο όσοι αναφέρονται στην επιστολή του Υπουργού.  Είναι κυρίως και άλλοι που προβλήθηκαν από επίσημα χείλη κατά την διάρκεια των διαφόρων επαφών όπως στα πολλά στάδια όπως διαδικασίας για έγκριση όπως πρότασης όπως τα ανέφερα πιο πάνω.  Και οι λόγοι ήταν τέσσερις: 

Ότι ο ΚΣΑ είναι εταιρεία του Μιχαηλίδη. 

Εταιρεία του Μιχαηλίδη μια νομική οντότητα περιορισμένης ευθύνης δι’ εγγυήσεως χωρίς μετοχικό κεφάλαιο, μη κερδοσκοπική της οποίας σας καταθέτω εδώ το ιδρυτικό της έγγραφο.  

Μια οντότητα που εκπροσωπεί κατ’ αποκλειστικότητα την FIA  από του 1966 σε όλη την επικράτεια της Κύπρου.  Καταθέτω εδώ τα αποδεικτικά έγγραφα της FIA που λήφθηκαν από τον Πρόεδρο της και το νομικό της τμήμα. 

Μια οντότητα που  δέχεται κρατική χορηγία εδώ και δεκαετίες.  

Μια οντότητα της οποίας πρόεδροι διετέλεσαν ο γιατρός Γιώργος Μιχαηλίδης, ο Φαίδρος Οικονομίδης, ο Γιώργος Παυλίδης και ο Φίλιος Ζαχαριάδης, μια οντότητα το πολυσχιδές και άκρως επωφελές για την Κύπρο έργο της οποίας έτυχε κατά καιρούς άνευ προηγουμένου διεθνούς και εσωτερικής αναγνώρισης. 

Ότι ο ΚΣΑ δεν είναι μέλος του ΚΟΑ.  

Πέραν του ότι ο ΚΣΑ αντλεί την αρμοδιότητα του να διοργανώνει τοπικούς και διεθνείς αγώνες αυτοκινήτου απ’ ευθείας από την FIA  όπως η ΚΟΠ από την ΦΙΦΑ και την ΟΥΕΦΑ στη βάση των αποδεικτικών που κατέθεσα, ο ΚΣΑ είναι αναγνωρισμένο μέλος του ΚΟΑ με στάτους ομοσπονδίας όπως μαρτυρεί και η επιστολή του ΚΟΑ ημερομηνίας 24.11.1999 που επίσης καταθέτω εδώ σήμερα. 

3) Ότι ο WRC promoter δεν είναι τίποτα άλλο από ένας ατζέντης που στοχεύει στην οικονομική εκμετάλλευση των συμβαλλομένων, ένας ισχυρισμός που αποδεικνύει άγνοια του Υπουργείου Οικονομικών ότι κάθε μορφή αυτοκινηταθλήματος υπό την αιγίδα της FIA (περιλαμβανομένης και της F1) προωθείται από promoter επιλεγόμενο από την FIA.

4) Ότι η μελέτη της Deloitte είναι ανεπαρκής και αναξιόπιστη. Δυστυχώς δεν έχω εξουσιοδότηση να δώσω στην δημοσιότητα την πλήρη μελέτη, μπορώ όμως να δώσω και καταθέτω εδώ, το συνοπτικό πίνακα που παρουσιάζει το προβλεπόμενο οικονομικό αποτύπωμα της τετραετούς σύμβασης  καθώς και το μέγεθος της κάλυψης και θέασης  από τα διάφορα μέσα σε παγκόσμια κλίμακα. 

Άμεσο οικονομικό όφελος / έσοδα (συνολικό για την τετραετία) - €30.5 εκατ.  

Έμμεσο οικονομικό όφελος (συνολικό για την τετραετία) - €89.9 εκατ. 

Αναμενόμενη θέαση του αγώνα και της Κύπρου από τα ΜΜΕ  (συνολικά για την τετραετία) 102.3 εκατ. 

Έξοδα (συνολικά για την τετραετία) €10.6 εκατομμύρια

Αν τα πιο πάνω δεδομένα του πίνακα της Deloitte θεωρήθηκαν ανεπαρκώς τεκμηριωμένα και αναξιόπιστα γιατί ο Υπουργός δεν ζήτησε την άποψη π.χ. του Πανεπιστημίου Κύπρου, του Γενικού Ελεγκτού, ή άλλου, κατά την κρίση του, κατάλληλου οργανισμού για να κριθεί το αξιόπιστο ή όχι της μελέτης της Deloitte; Δεν ήταν αυτό το λογικά αναμενόμενο; Δεν το έπραξε. Γιατί; 

Κυρίες και Κύριοι, 

το διαφυγόν κέρδος της Κύπρου από την εγκληματική απόρριψη της τετραετούς πρότασης δεν είναι μόνο οικονομικό.  

Είναι και μια χαμένη ευκαιρία για την ανάδειξη της Κύπρου σαν ενός σύγχρονου, προοδευτικού κράτους που μετέχει με αξιώσεις στην διοργάνωση μεγάλων διεθνών αθλητικών εκδηλώσεων, ενός κράτους που μπορεί και θέλει να καταστήσει τις μεγάλες και διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις που του ανατίθενται σε μέσο πολιτικής συμφιλίωσης, ενός κράτους με κοινωνικές και πολιτισμικές ευαισθησίες, κράτους με θέληση για πρόοδο και ευημερία. Ενός κράτους που με την αποδοχή της σύμβασης θα κατατασσόταν στα 14 επίλεκτα του κόσμου που έχουν την ευλογία να διοργανώνεται στο έδαφος τους αγώνας Ράλλυ του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.  

Ειλικρινά διερωτώμαι: τι πράγματι οδήγησε την κυβέρνηση στην απόρριψη της πρότασης αυτής;

Είναι δυνατόν να είναι οι εξωφρενικά ανυπόστατοι λόγοι που λέχθηκαν και γράφτηκαν όπως σας τους εξέθεσα πιο πάνω ή μήπως κάτι άλλο; Διερωτώμαι γιατί δυσκολεύομαι πολύ να πιστέψω ότι ένας Υπουργός Οικονομικών δεν είδε ή δεν κατάλαβε την τεράστια διαφορά των €20εκατ. μεταξύ των άμεσων εσόδων και εξόδων ή/και την δυσθεώρητη διαφορά των €110εκατ. μεταξύ των εξόδων και συνολικών εσόδων (άμεσων και έμμεσων).  Την απάντηση, ας την δώσει ο καθένας σύμφωνα με την κρίση του. 

Κυρίες και Κύριοι, θέλω να κλείσω με κάτι θετικό και ευχάριστο που δείχνει την αταλάντευτη εκτίμηση που τρέφει η FIA στον ΚΣΑ.  Έχουμε, κύριοι, την διαβεβαίωση του WRC promoter ότι το υπόλοιπο της τετραετούς σύμβασης εξακολουθεί να βρίσκεται στο τραπέζι, μια τριετής δηλαδή σύμβαση  για τα έτη 2023-2025.  

Ο αγώνας του 2023  θα είναι ένας αγώνας αναβαθμισμένος MERC ή ERC και των ετών 2024 και 2025 αγώνες WRC.  Από την νέα κυβέρνηση θα εξαρτηθεί η τελική απόφαση της έγκρισης της νέας πρότασης και εύχομαι να είναι θετική για το καλό του αθλητισμού και της Κύπρου. 

 

 

Συνημμένα πιο κάτω θα βρείτε έγγραφα που κατέθεσε ο κ. Μιχαηλίδης και συγκεκριμένα

- Η  αρνητική απαντητική επιστολή του ΥΠΟΙΚ κ. Πετρίδη ημ/νίας 17/6/2022.

- Συνοπτικός πίνακας από τη μελέτη της Deloitte για την οικονομική διάσταση της διοργάνωσης του Ράλλυ Κύπρος σε επίπεδο ERC / WRC

- Έγγραφα που πιστοποιούν την αναγνώριση του ΚΣΑ από την FIA ως αποκλειστικού εκπροσώπου της στην Κύπρο ( και στα κατεχόμενα ).

- Έγγραφο που πιστοποιεί την αναγνώριση του ΚΣΑ από τον ΚΟΑ με το στάτους Ομοσπονδίας.

 

03 May, 2025 Ώρα 08:25

Θεαματικός αγώνας στην Ανάβαση Ανώγυρας με νικητή τον Λούκα Χριστοφόρου!

Thumbnail

Ολοκληρώθηκε και ο δεύτερος αγώνας για το Πρωτάθλημα Αναβάσεων by Psaltis Autoparts – ENEOS Lubricants, το Anogyra Hillclimb με νικητή και πάλι τον Λούκα Χριστοφόρου.

Close

 

 

Ο αγώνας που διοργανώθηκε από την Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και την Επιτροπή Πίστας και ασφάλτινων αγώνων είχε 26 συμμετοχές δείχνοντας πως οι οδηγοί και φίλοι του αθλήματος είναι πολλοί και πως η προσπάθεια για την αναβάθμιση των αγώνων συνεχίζεται.

 

Close

 

Στο αγωνιστικό κομμάτι, πρώτος γενικής ήταν ο Λούκας Χριστοφόρου ο οποίος εν αναμονή του νέου του αυτοκινήτου που ετοιμάζει για τον επόμενο αγώνα του Ιουλίου, έτρεξε με το cross car του Semong Bravo γράφοντας χρόνο (άθροισμα των δύο περασμάτων) 3:10.35.

Δεύτερος και δείχνοντας πως οι ικανότητες του είναι πολλές, ο Χρίστος Παναγιώτου (Πικκής) με το Lancer EVO III του έκανε χρόνο 3:13.22 δίνοντας ρεσιτάλ οδήγησης και αν δεν έκανε ένα λάθος στην πρώτη διαδρομή, μπορεί να φλερτάριζε και την πρώτη θέση…

 

 

Τρίτος γενικής ήταν ο πατέρας, Αντρέας Χριστοφόρου με το άλλο Semong Bravo Cross Car ο οποίος με χρόνο 3:15.92 και μια… μικρή τούμπα στην δοκιμαστική απέδειξε ότι η ηλικία δεν παίζει κανένα ρόλο!

 

 

Τέταρτος γενικής και πρώτoς στην κατηγορία RCE1 και RCE 2wd ήταν ο πάντα μαχητικός Αβράμης Αβραάμ ο οποίος σε αυτή την διαδρομή δεν μπόρεσε να χτυπήσει χρόνους overall, όμως οδήγησε το Nissan Pulsar GTi του δυνατά γράφοντας χρόνο 3:27.03.

 

 

Πέμπτος γενικής και δεύτερος στην κατηγορία RCE1 κάνοντας ντεμπούτο στις αναβάσεις ήταν ο «τόπακας» Θεόδωρος Αντωνίου, γνωστός από το πρωτάθλημα Time Attack, ο οποίος έχοντας ίσως το δυνατότερο Honda στον αγώνα έγραψε χρόνο 3.29.28! Ελπίζουμε να τον έχουμε μαζί μας και στη συνέχεια του πρωταθλήματος.

 

 

Έκτος γενικής παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το τιμόνι του, ήταν ο Φώτος Φωτιάδης με το Lancer Evo III του ο οποίος ήταν και πρώτος στην RCE2. Ο Φώτος σταθεροποιήθηκε στις πρώτες θέσεις γενικής και οι χρόνοι του ήταν καις τα Ανώγυρα πάρα πολύ καλοί. Τελικός χρόνος: 3:29.81.

Έβδομος γενικής και δεύτερος στην RCE2 ήταν ο Λέανδρος Μιχαήλ, με το Νissan Pulsar GTi – R, ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο, γράφοντας χρόνο 3:32.67.

Όγδοος γενικής, πρώτος στην RCS2 και πρώτος στην RCS 2wd με το «αυτοκίνητο κατατεθέν» πλέον στις αναβάσεις ήταν ο Χρίστος Πολυκάρπου με χρόνο 3:35.13, ο οποίος αφού είδε πως η διαδρομή δεν προσφερόταν για χρόνους και βεβαιώνοντας την πρωτιά του στην κατηγορία S,  το απόλαυσε δίνοντας θέαμα στους θεατές.

Πολλές φωτογραφίες από τον Γιώργο Παπαγεωργίου τον οποίο ευχαριστούμε πολύ στο πιο κάτω album

Close

 

 

Ένατος γενικής και τρίτος στην RCE1 ήταν ο πολύ μαχητικός Γιάννος Καδής με το Honda EG SiR του που έγραψε χρόνο 3:36.34 δείχνοντας πως πλησιάζει τους χρόνους της κατηγορίας Ε1.

Την δεκάδα έκλεισε ο Στέλιος Κυθρεώτης ο οποίος παρά τον ανταγωνισμό που είχε να αντιμετωπίσει στην ανανεωμένη κατηγορία του, ήταν με το Honda Type R EK9 πρώτος στην RCS1 με χρόνο 3:39.12 αλλά και δεύτερος στην κατηγορία RCS 2wd πίσω από τον Πολυκάρπου.

Αν υπήρχε βραβείο «καλύτερου θορύβου», θα πήγαινε σίγουρα στο Hondάκι του Κυθρεώτη μιας και οι στροφές είναι πάντα στο όριο!

 

 

Δεύτερος στην κατηγορία RCS1 και τρίτος στην RCS 2wd ήταν ο Μάριος Κωνσταντινίδης ο οποίος οδήγησε για πρώτη φορά σε αγώνα το νέο του απόκτημα, ένα πολύ δυνατό Honda Civic (πρώην των αδελφών Σπύρου). Ο χρόνος του Κωνσταντινίδη ήταν 3:41.74, πλησιάζοντας αρκετά τον μόνιμο αντίπαλο του στην κατηγορία, Στέλιο Κυθρεώτη.

Πολύ ανεβασμένος ήταν ο Μάριος Σεβαστίδης ο οποίος ακολούθησε με χρόνο 3:47.71 με το εντυπωσιακό αλλά αδικημένο στην κατηγορία του αφού τρέχει με τα τετρακίνητα τέρατα λόγω turbo, Mini Cooper S R53. Ο χρόνος του ήταν 3:47.71.

Τρίτος στην RCS1 ήταν ο παλιός, Νεκτάριος Γεωργίου που λόγω αποχής, έμεινε κάπως πίσω σε χρόνους, όντας όμως πάντα εντυπωσιακός με το θηρίο του το Honda EP3 Type R.

Ακολούθησε ο Μάριος Χριστοδούλου με το Honda Integra DC2 Type R και χρόνο 3:50.31 ο οποίος με νέα σεταρίσματα στον κινητήρα ήθελε να εξοικειωθεί με το αυτοκίνητο του.

Επιστροφή στους αγώνες είχαμε και από τον Γιώργο Λυσάνδρου με το δυνατό του Seat Ibiza GTi ο οποίος με συνοδηγό τον Παύλο Λυσάνδρου είχε χρόνο 3:51.89.

Ο Ευτύχιος Τρύφωνος με το Mitsubishi Evo VIII και συνοδηγό τον Άλεξ Αλεξάνδρου έδωσε το παρόν του γράφοντας χρόνο 3:56.14, ενώ τον ακολούθησε ο αδελφός του Ηλίας Τρύφωνος με συνοδηγό τον Φίλιππο Φιλιππίδη και το Toyota Yaris RS με χρόνο 4:09.72, ο οποίος ήταν και πρώτος στην κατηγορία RCS3.

Δεύτερος στην RCS3 ήταν ο μαχητικός Σκεύος Γερολέμου με την μόνιμη συνοδηγό του Μαίρη Γερολέμου και το γνωστό Suzuki Swift GTi και χρόνο 4:09.99, μόλις μερικά χιλιοστά πίσω από τους Ηλία Τρύφωνος και Φίλιππο Φιλιππίδη!

Ακολούθησε ο πρόεδρος του Time Attack Club Χάρης Περίκκος, η ψυχή των αγώνων, ο οποίος είχε μια αστοχία στο πρώτο πέρασμα με αποτέλεσμα να μείνει πίσω στην συνολική προσπάθεια του γράφοντας χρόνοι 4:33.71.

Τέλος ο Νικόλας Χαραλάμπους ήταν τρίτος στην RCS3 με χρόνο  4:40.53 με το vintage Lada Samara του.

Χορηγός του αγώνα ήταν η εταιρεία ανταλλακτικών Psaltis και τα λιπαντικά ENEOS.

Υποστηρικτές, είναι η Satworks, το Boyz Stuff Show, η Red Bull, η Trust Racing, η SHELL, το School of Automotive engineering και βέβαια η STS Events, η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από τις μεγαλύτερες διοργανώσεις αυτοκινήτου στην Κύπρο.

Χορηγοί επικοινωνίας το car.com.cy το μεγαλύτερο site αυτοκινήτου στην Κύπρο και το onlyracing cy.

Τον αγώνα διοργάνωσε η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου μέσω της Επιτροπής Aσφάλτινων Aγώνων και Πίστας. Συγχαρητήρια αξίζουν στους πρωτεργάτες των αγώνων ανάβασης Χάρη Περίκκο και στην ομάδα του (Μάριος, Eddie, Αργύρης κλπ), στον Ανδρόνικο Κοζάκο που στήνει την ομάδα των marshals και είναι ο Αλυτάρχης του αγώνα.

Ευχαριστίες αξίζουν επίσης σε όλους όσους λιγότερο ή περισσότερο έχουν προσφέρει στο χώρο, όπως ο πρωταθλητής Χρίστος Πολυκάρπου, αλλά και τους φίλους οδηγούς που στηρίζουν την επιτροπή αγώνων και προτείνουν λύσεις στην Ομοσπονδία για την όσο καλύτερη διοργάνωση των αγώνων.

Ευχαριστίες και στον Στέλιο Κυθρεώτη, χρόνια promoter των αγώνων ανάβασης ο οποίος στηρίζει την θεσμό οικονομικά αλλά και όντας αθλητής των αναβάσεων, αλλά και βέβαια στους αφανείς ήρωες όπως τα στελέχη της Ομοσπονδίας που στηρίζουν τον θεσμό και κυρίως στον αντιπρόεδρο Κώστα Γεωργίου που πήρε το πρωτάθλημα σαν προσωπικό στοίχημα και κατάφερε με την καθοδήγηση του να ολοκληρώνονται οι αγώνες με την μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία.

Λάθη γίνονται, αλλά έχει σημασία να βελτιωνόμαστε και οι συμμετοχές να αυξάνονται.

Οι προετοιμασίες για τον επόμενο, 3ο αγώνα έχουν ξεκινήσει!