Στον αγωνιστικό ρυθμό της F1 ζει η Ιαπωνία. Στην πίστα Σουζούκα ξεκινούν σε λίγες ώρες τα πρώτα ανεπίσημα δοκιμαστικά.
Σήμερα τα ξημερώματα ξεκίνησαν τα δύο πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά τα οποία έγιναν με καταρρακτώδη βροχή και με πολλές εξόδους.

Σ αυτό το Grand Prix αν όλα έρθουν όπως τα υπολογίζει ο Max Verstappen, τότε θα εξασφαλίσει το δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του . Δεν χρειάζεται να έρθει πρώτος. Του αρκεί το βάθρο σε οποιαδήποτε θέση. Ο αγώνας δεν θα είναι εύκολος και αυτό λόγω καιρού. Οι προβλέψεις της μετεωρολογίας είναι βροχή στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής, λιακάδα το Σάββατο και βροχή στον αγώνα. Βέβαια όλα αυτά αλλάζουν ώρα με την ώρα. Θυμάστε τι έγινε την περασμένη εβδομάδα στη Σιγκαπούρη. Μια ξαφνική μπόρα ανέτρεψε όλη την προετοιμασία από πλευράς ελαστικών.

Κανένας από τους αγωνιζόμενους δεν μπορεί να διεκδικήσει φέτος το πρωτάθλημα. Ο σίγουρος διεκδικητής είναι ο Max Verstappen. Έχει 341 βαθμούς και ο Leclerc που βρίσκεται στη 2η θέση έχει 237 β. Το θέμα είναι αν εξασφαλίσει τον τίτλο σ αυτόν τον αγώνα ώστε να κάνει τους υπόλοιπους με λιγότερο άγχος.
Βαθμολογία Οδηγών πρίν απο το Grand Prix στη Suzuka

Για πρώτη φορά αγώνας της F1 στην πίστα της Suzuka έγινε το 1987. Είναι η μόνη πίστα που έχει σχήμα 8. Αυτό σημαίνει ότι οι απαιτήσεις από τα ελαστικά είναι ομοιόμορφα ζυγισμένες. Το συνολικό μήκος της Suzuka είναι 5.807 μέτρα. Θα κάνουν σε σύνολο 53 γύρους και η συνολική απόσταση που θα καλύψουν οι αγωνιζόμενοι είναι 307.471 km. To ρεκόρ πίστας είχε κάνει το 2019 o L. Hamilton με χρόνο 1.30.983 .
Ο αγωνιστικός διευθυντής MARIO ISOLA είπε για τον αγώνα στη Suzuka:
"Αν ρωτήσει κανείς τους οδηγούς για το ποια είναι η αγαπημένη τους πίστα, η Σουζούκα βρίσκεται πάντοτε ψηλά σ’ αυτή τη λίστα: περιέχει απαιτητικές στροφές που δεν έχουν όμοιο, όπως η 130R και η Spoon. Επίσης έχει μεγάλη ιστορία ενώ οι απίστευτοι φίλαθλοι δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα. Διαθέτει ίδιο αριθμό αριστερών και δεξιών στροφών καθώς έχει μια μοναδική χάραξη στο σχήμα του «8». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι φορτίσεις που προκαλεί να είναι ισορροπημένες.
Τα ενεργειακά φορτία που μεταφέρονται μέσω των ελαστικών είναι από τα μεγαλύτερα της χρονιάς. Η χάραξη της πίστας μας υποχρέωσε να επιλέξουμε τις τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας μας καθώς τα ελαστικά δέχονται μεγάλη πίεση. Η τελευταία γενιά μονοθεσίων είναι η πιο βαριά στην ιστορία και τα όρια απόδοσης διαρκώς ανεβαίνουν. Οπότε η πρόκληση είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Μια καινοτομία φέτος είναι ότι θα δοκιμάσουμε πρωτότυπα ελαστικά του 2023 σε μια διευρυμένη περίοδο ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή το απόγευμα, καθώς απομένουν μόνο οι τελευταίες λεπτομέρειες για την διαμόρφωση της γκάμας της επόμενης χρονιάς ενόσω πλησιάζει το τέλος της φετινής."
Στην πίστα της Suzuka η ομάδα της Mercedes έχει κερδίσει 6 φορές και ο Hamilton έχει τις 5 από τις 6 νίκες. Η μία νίκη με την Mercedes έγινε από τον Botas όταν ήταν στη γερμανική ομάδα. Τέσσερις φορές έχει νικήσει ο Vettel και δύο φορές ο Alonso. Τις περισσότερες νίκες τις έχει κάνει ο M. Schumacher πριν το τραγικό του ατύχημα με το σκι.

Η Pirelli στην Ιαπωνία για διαθέσει τις τρεις πιο σκληρές γόμες. Η C1 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C2 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C3 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτή θα είναι και η τελευταία εμφάνιση της πιο σκληρής γόμας C1 φέτος.
Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών στην Ιαπωνία δεν θα είναι 60 λεπτών (όπως γίνεται σε κάθε αγώνα) αλλά 60 λεπτών προκειμένου να γίνουν οι δοκιμές των πρωτότυπων σλικ ελαστικών του 2023. Όπως ανακοίνωσε η F1 το ίδιο θα γίνει και στο Grand Prix των ΗΠΑ.
Οι δοκιμές τόσο στην Ιαπωνία όσο και την Αμερική αποσκοπούν στην βελτιστοποίηση των γομών του 2023. Στο σύνολό της η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα είναι αφιερωμένη στην εξέλιξη των ελαστικών.
Αν μια ομάδα δώσει ευκαιρία σ’ έναν πρωτάρη οδηγό στο FP1, τότε στο FP2 θα μπορεί για τα πρώτα 30 λεπτά να επικεντρωθεί στο πρόγραμμά της προτού συμμετέχει στις δοκιμές ελαστικών για το υπόλοιπο της περιόδου. Τα πρωτότυπα ελαστικά ξεχωρίζουν εύκολα καθώς δε φέρουν χρώμα στα πλαϊνά τους.
Αυτό που θα προσέχουν οι πιλότοι θα είναι τα πλευρικά φορτία και όχι τόσο η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Τα φορτία είναι ισορροπημένα, ανάμεσα στην δεξιά και στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου.
Τα μονοθέσια και τα ελαστικά υπόκεινται σε μερικές από τις μεγαλύτερες πλευρικές φορτίσεις της χρονιάς, οι οποίες είναι παρατεταμένες. Για παράδειγμα η στροφή 130R (130 μοιρών) είναι μια γρήγορη καμπή αλλά περνούν με τέρμα γκάζι σα να είναι ευθεία.

Ο αγώνας στην Suzuka είναι αρκετά κρίσιμος. Η Red Bull θέλει νίκη. Η Mercedes θέλει να κάνει την έκπληξη. Η Ferrari δηλώνει ότι τα μονοθέσια της μπορούν να κάνουν το 1-2 . Όλα όμως θα εξαρτηθούν από τον καιρό. Γιατί σε περίπτωση βροχής θα δούμε ένα τελείως διαφορετικό σετάρισμα στα μονοθέσια και στα ελαστικά.
Αύριο Σάββατο (8/10) τα τρίτα ανεπίσημα δοκιμαστικά ξεκινούν στις 06:00 και τα επίσημα χρονομετρημένα δοκιμαστικά για την pole position στις 09:00 το πρωί .
Ο αγώνα της Κυριακής (9/10/2022) θα ξεκινήσει στις 08:00 το πρωί.

F1 Saudi Arabia: Πασχαλιάτικα Grand Prix υπό το φως των προβολέων
Μετά το Grand Prix στην Ιαπωνία ( 4-6 Απριλίου), το Grand Prix στο Μπαχρέιν (11-13 Απριλίου) σειρά έχει το Grand Prix στη Σαουδική Αραβία (18-20 Απριλίου). Πασχαλιάτικα θα έχουμε αγώνα στη F1 και ευτυχώς που δεν είναι μεσημέρι γιατί τη μάχη θα την κέρδιζε ο οβελίας. Ο αγώνας στη Σαουδική Αραβία θα ξεκινήσει στις 20.00.
Η Τζέντα φτάνει έως το τέλος της στις ακτές της Ερυθράς Θάλασσας. Είναι μια παραθαλάσσια πόλη στη Σαουδική Αραβία και θεωρείται πύλη εισόδου για τους προσκυνητές που κατευθύνονται προς τη Μέκκα, ενώ παράλληλα αποτελεί σημαντικό εμπορικό κέντρο και πολιτιστικό κόμβο. Είναι γνωστή για τη σύγχρονη παραλία της και την ιστορική συνοικία Αλ-Μπαλάντ.

Για πρώτη φορά αγώνας της F1 στη Σαουδική Αραβία έγινε τον Δεκέμβριο του 2021. Οι τρεις επόμενοι αγώνες έγιναν τον Μάρτιο και φέτος θα γίνει τον Απρίλιο και αυτό γιατί τα επίπεδα θερμοκρασίας, ανέμου και υγρασίας είναι παρόμοια με αυτά του καλοκαιριού.
Σήμερα Παρασκευή 18 Απριλίου θα γίνουν τα δύο πρώτα ανεπίσημα δοκιμαστικά. Το Practice 1 θα ξεκινήσει στις 16.30 και το Practice 2 στις 20.00
Το Σάββατο 19 Απριλίου το Practice 3 θα γίνει στις 16.30 και στις 20.00 θα ακολουθήσει το Qualifying για την pole position.
Την Κυριακή 20 Απριλίου ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 20.00 υπο το φώς των προβολέων.

Η πίστα έχει μήκος 6.174 μέτρα και είναι μία από τις ταχύτερες της F1. Δεν θα ήταν υπερβολή αν σας λέγαμε ότι το 80% του αγώνα όλοι οι οδηγοί πηγαίνουν με τέρμα γκάζι. Η πίστα είναι τεχνική. ‘Έχει 16 αριστερές και 11 δεξιές στροφές.
Παρόλο που υπάρχουν τρεις ζώνες DRS, οι προσπεράσεις δεν είναι τόσο εύκολες λόγω έλλειψης έντονων σημείων φρεναρίσματος. Η επιφάνεια της πίστας δεν είναι πολύ τραχιά αλλά οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά είναι σημαντικές.

Η επιλογή γομών για τους πρώτους τέσσερις αγώνες αυτής της σεζόν ήταν η ίδια με πέρυσι, αλλά για τον πέμπτο γύρο, η Pirelli έχει κάνει ένα βήμα προς το μαλακό άκρο. Έτσι η τριάδα που θα είναι διαθέσιμη στην Τζέντα έχει: Σκληρή γόμα τη C3, μέση γόμα τη C4 και μαλακή γόμα τη C5. Αυτό είναι εναρμονισμένο με το στόχο, που έχουν θέσει η FIA, η F1 και οι ομάδες για να δημιουργήσουν περισσότερες επιλογές στρατηγικής και επομένως πιο συναρπαστικούς και απρόβλεπτους αγώνες. Στις τέσσερις προηγούμενες διοργανώσεις αυτού του Grand Prix, η μια αλλαγή κυριάρχησε, τόσο όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα όσο και στην προτίμηση των ομάδων, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας ανακάτευε λίγο τα πράγματα.
