Η Chiron ήταν μία τεράστια επιτυχία για την Bugatti καθώς η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε και τις 500 μονάδες της. Πλέον η εταιρία έχει έναν ακόμη λόγο να περηφανεύεται καθώς κατάφερε να σημειώσει ρεκόρ, πουλώντας σε δημοπρασία την μία και μοναδική Chiron Profilee για αδιανόητη τιμή.

Σε δημοπρασία που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία, η Bugatti Chiron Profilee πουλήθηκε για 9.792.500 ευρώ ή 10.761.223 δολάρια με τις τρέχουσες ισοτιμίες. Αυτή η τιμή δεν περιλαμβάνει ΦΠΑ, ο οποίος θα ανεβάσει την τιμή στα 12 εκατομμύρια ευρώ ή πάνω από 13 εκατομμύρια δολάρια. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Bugatti-Rimac, Mate Rimac, ισχυρίζεται ότι η Profilee κατέχει πλέον το παγκόσμιο ρεκόρ για το πιο ακριβό νέο αυτοκίνητο που πωλήθηκε σε δημοπρασία.

Η μοναδική Bugatti Chiron Profilee γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ της κανονικής Chiron και της Chiron Pur Sport. Η ανάπτυξή της ξεκίνησε το 2020, αλλά παρά το γεγονός ότι η Bugatti γνώριζε ότι δεν προοριζόταν να γίνει ένα όχημα σειράς, η αυτοκινητοβιομηχανία προχώρησε και ολοκλήρωσε τη μία και μοναδική.

Τροφοδοτούμενη από τον τετραπλό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα W16 της Bugatti, η Chiron Profilee αποδίδει εντυπωσιακή ισχύ 1.476 ίππων (1.100 κιλοβάτ). Αυτό το θηρίο hypercar μπορεί να υπερηφανεύεται για εντυπωσιακή επιτάχυνση, φτάνοντας τα 100χλμ./ώρα σε μόλις 2,3 δευτερόλεπτα, ενώ μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα τα 380χλμ./ώρα.

Η Chiron Profilee διαθέτει επίσης μοναδικό σχεδιασμό, με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στο μπροστινό μέρος, και ειδική σχεδίαση χαμηλά, που ενισχύει την κάθετη δύναμη του μπροστινού άξονα. Το αμάξωμα του αυτοκινήτου είναι φινιρισμένο σε απόχρωση Bleu Royal Carbon, με εκτεθειμένα μέρη από ανθρακονήματα, ενώ οι τροχοί είναι βαμμένοι για να ξεχωρίζουν από οποιαδήποτε άλλη Chiron. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι διακοσμημένο με πάνω από 2.500 μέτρα δερμάτινες λωρίδες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Chiron Profilee είναι εξίσου αποκλειστική με τη La Voiture Noire, αλλά πιθανώς πιο ιδιαίτερη καθώς είναι η τελευταία ολοκαίνουργια Bugatti που είναι εξοπλισμένη με κινητήρα W16.

EXP 15: Το σχεδιαστικό όραμα της Bentley για το μέλλον
Η Bentley παρουσίασε το πρωτότυπο μοντέλο EXP 15 που ουσιαστικά προσφέρει μια πρώτη γεύση για τις σχεδιαστικές ιδέες της μάρκας για το μέλλον, ορισμένες εκ των οποίων θα υιοθετηθούν από το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Με σιλουέτα τύπου σεντάν και μήκος άνω των 5,0 μέτρων, το EXP 15 διαθέτει την εμβληματική κάθετη μάσκα της μάρκας, ένα μακρύ καπό και καμπίνα «τραβηγμένη» προς τα πίσω — χαρακτηριστικά εμπνευσμένα από την Bentley Speed Six Gurney Nutting Sportsman Coupe του 1930, γνωστή και ως “Blue Train”.

Το μοντέλο βασίζεται στις βασικές σχεδιαστικές αρχές της μάρκας, επανερμηνευμένες με σύγχρονο τρόπο ώστε να εφαρμοστούν απρόσκοπτα στη μελλοντική γκάμα προϊόντων της. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η “Upright Elegance” που ορίζει ότι όλα τα μπροστινά στοιχεία του αμαξώματος θα πρέπει να παρουσιάζουν μια πολύ ελαφρώς καμπυλωτή κατακόρυφη γραμμή, παρόμοια με το άνω μέρος του σώματος ενός καθαρόαιμου αλόγου.
Σημαντική σχεδιαστική αρχή για τη μάρκα είναι και η “Iconic Grille” που αφορά τη μάσκα του EXP 15. Σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο δεν υφίστανται ανάγκες ψύξης, λόγω απουσίας κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά για την Bentley η εμβληματική όρθια μάσκα αποτελεί μέρος του DNA της. Πλέον, έχει επανασχεδιαστεί ως «ψηφιακό έργο τέχνης» με φωτισμό LED, συνεχίζοντας να πρωταγωνιστεί στο μπροστινό μέρος.

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει το εσωτερικό του EXP 15, σχεδιασμένο με τη χρήση λογισμικού εικονικής πραγματικότητας (VR), ώστε οι πελάτες να μπορούν να βιώσουν μια ευρύτερη ποικιλία πιθανών διαμορφώσεων. Η διάταξη είναι ασυνήθιστη, καθώς διαθέτει τρία καθίσματα και τρεις πόρτες. Ειδικότερα, δεν υπάρχει κάθισμα συνοδηγού, ενώ στο πίσω μέρος απαντώνται δύο πολυτελή καθίσματα, ένα εκ των οποίων περιστρέφεται κατά 45 μοίρες προς τα έξω. Με αυτό τον τρόπο όταν ανοίγουν οι δίφυλλες πίσω πόρτες τύπου «coach doors», η αποβίβαση από το όχημα γίνεται άκοπα.

Ακόμα και ο πίσω χώρος δεν περιορίζεται στον ρόλο της μεταφοράς αποσκευών. Ανοίγοντας την πίσω θύρα, δύο μικρά καθίσματα μπορούν να ξεδιπλωθούν, πλαισιωμένα από ένα μικρό ψυγείο με ποτά, ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν στιγμές χαλάρωσης.
Ωδή στην καινοτομία αποτελεί και το ταμπλό που είναι καλυμμένο με γυαλί και έχει διττή λειτουργία: χρησιμοποιείται ως ψηφιακή οθόνη για το σύστημα πολυμέσων, ενώ όταν απενεργοποιείται εμφανίζει μια καλαίσθητη ξύλινη επένδυση, προσφέροντας με αυτό τον τρόπο μια ισορροπία ανάμεσα στην ψηφιακή εμπειρία και τη φυσική πολυτέλεια.
Επιπροσθέτως, οι επιλογές υλικών είναι προσεγμένες σε κάθε λεπτομέρεια και συνδυάζουν το παραδοσιακό, το χειροποίητο και το βιώσιμο στιλ με τη μοντέρνα, φουτουριστική και high-tech σχεδιαστική οπτική. Για παράδειγμα στο εσωτερικό του EXP 15 χρησιμοποιείται ένα 100% μάλλινο ύφασμα που συνυπάρχει με διάφορες τρισδιάστατα εκτυπωμένες επιφάνειες από τιτάνιο. Αν και πρόκειται για πρωτότυπο όχημα, που δεν προορίζεται για παραγωγή, το Bentley EXP 15 έχει σχεδιαστεί ως ένα πλήρως ηλεκτρικό τετρακίνητο αυτοκίνητο, με μεγάλη αυτονομία και ταχύτητες φόρτισης αντίστοιχες της ευκολίας που οι πελάτες περιμένουν από ένα μοντέλο της βρετανικής μάρκας.
