Η F1-2000 ήταν το πρώτο μονοθέσιο της κυριαρχίας του Michael Schumacher στη Formula 1 με τη Ferrari, με τον Γερμανό οδηγό να κατακτά το 2000 το τρίτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα και το πρώτο με την ιταλική ομάδα, το οποίο ήταν και το πρώτο πρωτάθλημα οδηγών για τη Ferrari μετά από το 1979. Έκτοτε, ο συγκεκριμένος συνδυασμός -μαζί με τη βοήθεια του Rubens Barrichello- κέρδισε τα επόμενα τέσσερα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών, σαρώνοντας τα πάντα από το 2000 έως και το 2004.

Η F1-2000 έφερε την υπογραφή του Ross Brawn, όντας ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, ενώ πολλά διάσημα ονόματα συνέβαλαν καθοριστικά στη δημιουργία του, όπως ο Rory Byrne (επικεφαλής σχεδιαστής), ο Aldo Costa (επικεφαλής σχεδιασμού πλαισίου), ο Νικόλας Τομπάζης (υπεύθυνος αεροδυναμικής), ο James Allison (επικεφαλής αεροδυναμικός), ο Paolo Martinelli (τεχνικός διευθυντής του κινητήρα), κλπ.

Με το εικονιζόμενο μονοθέσιο ο Michael Schumacher κατέκτησε τη νίκη στο Grand Prix της Βραζιλίας του 2000, με τον Γερμανό να παίρνει την pole position στο Grand Prix του Μονακό την ίδια χρονιά.

Αυτή ήταν η μοναδική pole που πήρε ο Schumacher στο πριγκιπάτο του Μονακό κατά τη διάρκεια της θητείας του με τη Ferrari. Ο οδηγός της ιταλικής ομάδας πήρε μια ακόμα pole position με το συγκεκριμένο μονοθέσιο, τερματίζοντας όμως 5ος συνολικά στο Ισπανικό GP.

Ο οίκος δημοπρασιών RM Sotheby’s θα βγάλει στο σφυρί το συγκεκριμένο μονοθέσιο, με αριθμό σασί #198, στη δημοπρασία του στο Hong Kong στις αρχές Απριλίου, χωρίς να γίνεται γνωστή η εκτιμώμενη τιμή πώλησης του. Ωστόσο, ακριβώς το ίδιο μονοθέσιο είχε πουληθεί από τον RM το 2014 για 1.804.000 δολάρια.

Υπάρχει περίπτωση να πέσουν οι τιμές των αυτοκινήτων;
Η αγορά αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίστηκε από απότομη άνοδο τιμών, τόσο στα καινούργια όσο και στα μεταχειρισμένα οχήματα. Μπορούν οι οδηγοί να ελπίζουν σε φθηνότερα αυτοκίνητα σύντομα;
Οι ελλείψεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα (π.χ. μικροτσίπ) και η αυξημένη ζήτηση μετά την πανδημία οδήγησαν σε ράλι τιμών, ιδιαίτερα στα μεταχειρισμένα. Σήμερα, όμως, υπάρχουν ενδείξεις ότι η ανοδική αυτή πορεία φρενάρει.
Σε όλη την Ευρώπη, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 4,4% μέσα στο 2025 σε σύγκριση με πέρσι, επιβεβαιώνοντας την πρόβλεψη ότι μέσα στο 2025 θα συνεχίσουν πτωτικά. Παρότι αυτή η πτώση είναι μικρή, έχει σημασία διότι σημειώνεται για πρώτη φορά έπειτα από μια παρατεταμένη περίοδο αυξήσεων.
Οι αξίες των μεταχειρισμένων παραμένουν μεν υψηλότερες από τα προ πανδημίας επίπεδα, καθώς η αγορά δεν έχει επανέλθει πλήρως στην πρότερη ισορροπία, όμως η τάση αρχίζει να αλλάζει. Σύμφωνα με αναλυτές, η περιορισμένη διαθεσιμότητα οχημάτων σε σχέση με τη ζήτηση ήταν έως πρόσφατα ο λόγος που οι τιμές κρατήθηκαν ψηλά – πλέον όμως η κατάσταση φαίνεται να μεταβάλλεται σταδιακά.
Σε αντίθεση με την αγορά μεταχειρισμένων – όπου οι τιμές εμφανίζουν πτωτική τάση (ενδεικτικά, -4,4% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο του 2025 στην Ελλάδα, έναντι ανόδου +3,3% στα καινούργια) – οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων αναμένεται να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία από το 2026-27 και μετά.
Οι ανατιμήσεις αυτές τροφοδοτούνται από το αυξημένο κόστος παραγωγής (ακριβότερες πρώτες ύλες, ενέργεια, μεταφορές και εργατικό), καθώς και από τις μεγάλες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ηλεκτροκίνηση και σε νέες τεχνολογίες, που εκτοξεύουν το κόστος εξέλιξης και κατασκευής κάθε νέου μοντέλου.
Ήδη, το κύμα ακρίβειας στην αυτοκινητοβιομηχανία έχει πυροδοτηθεί από συνδυασμό παραγόντων όπως η πανδημία και οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες, ο πόλεμος Ρωσίας–Ουκρανίας και η ενεργειακή κρίση, η συμμόρφωση με ολοένα αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, αλλά και η στροφή των κατασκευαστών προς μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα για υψηλότερα περιθώρια κέρδους.
Ενδεικτικό είναι ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποιεί πως τα νέα πρότυπα ρύπων Euro 7 θα αυξήσουν το κόστος κατασκευής ανά αυτοκίνητο έως και κατά περίπου 2.000 € (για συμβατικά επιβατικά), γεγονός που τελικά θα μετακυλιστεί σε ακόμη υψηλότερες τιμές για τους αγοραστές. Με βάση όλα τα παραπάνω, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι δεν προβλέπεται αποκλιμάκωση στα νέα αυτοκίνητα στο προσεχές διάστημα – αντίθετα, διαβλέπουν περαιτέρω αυξήσεις…
