Ειδήσεις

05 Apr, 2023 Ώρα 09:27

Μηχανικός της Honda κερδίζει το υψηλότερο βραβείο ασφάλειας στην Αμερική για επαναστατικό αερόσακο

Thumbnail

Τον Μάιο του 2020 η Acura παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του TLX, με το εν λόγω μοντέλο να γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο που εξοπλίζεται με ένα νέο, επαναστατικό και καινοτόμο αερόσακο.

Close

Παρότι η ιαπωνική εταιρία δεν είχε την παραμικρή ευθύνη για το τεράστιο σκάνδαλο της Takata με τους προβληματικούς αερόσακους, η Honda ήταν μια από τις πολλές εταιρίες που επηρεάστηκε σοβαρά από τις αμέτρητες ανακλήσεις για την αντικατάσταση των ελαττωματικών αερόσακων.

Ίσως γι’αυτό η Honda εξέλιξε αυτόν τον αερόσακο, και πιο συγκεκριμένα μια νέα τεχνολογία για τον αερόσακο συνοδηγού. Αυτός έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει καλύτερη προστασία των επιβατών σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Η ανάπτυξη και οι δοκιμές του αερόσακου έγιναν από το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της Honda Αμερικής στο Οχάιο, σε συνεργασία με την Autoliv και βασίστηκε στην έρευνα των επιπτώσεων των συγκρούσεων σε αυτοκίνητα εξοπλισμένα με αερόσακο στον ιστό του εγκεφάλου του συνεπιβάτη, με μετρήσεις από μαγνητικές τομογραφίες.

Close

 

 

Υπεύθυνος για τον σχεδιασμό της επαναστατικής τεχνολογίας και της καινοτομίας που φέρει ο αερόσακος είναι ο μηχανικός ασφαλείας της Honda, Eric Heitkamp. Οι ΗΠΑ αναγνώρισαν την ασφάλεια που παρέχει ο νέος αερόσακος και βράβευσαν τον Heitkamp με το Βραβείο της Κυβέρνησης των ΗΠΑ για την Αριστεία Μηχανικής Ασφάλειας, ήτοι την υψηλότερη διάκριση που απονέμεται στους μηχανικούς στον τομέα των καινοτομιών ασφάλειας.

Ο Heitkamp έλαβε το βραβείο στο συνέδριο Enhanced Safety of Vehicles 2023 στην Ιαπωνία για τον ρόλο του στην ανάπτυξη του αερόσακου, ο οποίος μειώνει τους εγκεφαλικούς τραυματισμούς.

 

 

Σε παλιότερη δήλωση του, ο πρόεδρος του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της Honda Αμερικής, Jim Keller, είχε δηλώσει σχετικά:

Αυτή η νέα τεχνολογία αερόσακων αντιπροσωπεύει τη συνεχή προσπάθεια της Honda για προηγμένη ασφάλεια σε μια ευρύτερη ποικιλία σεναρίων σύγκρουσης και αντικατοπτρίζει την καινοτόμο σκέψη ότι οι μηχανικοί μας αντιμετωπίζουν την πρόκληση της μείωσης των τραυματισμών και των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.

Ο νέος σχεδιασμός αναθεωρεί τον σχεδιασμό του αερόσακου μονού θαλάμου, για ένα μοναδικό σχεδιασμό τριών θαλάμων -έναν κεντρικό θάλαμο και δύο πλευρικούς θαλάμους που προεξέχουν προς τα έξω, οι οποίοι συνδέονται με ένα πλέγμα “πανιών”- που οι μηχανικοί παρομοιάζουν με το γάντι του catcher στο baseball. Αναστρέφει επίσης το σχήμα V ενός συμβατικού αερόσακου και φέρνει την επιφάνεια επαφής πιο κοντά στον επιβάτη όταν ο αερόσακος έχει αναπτυχθεί.

 

Close

 

Ο νέος αερόσακος είναι σχεδιασμένος να περιορίζει την ταχύτητα περιστροφής του κεφαλιού του συνεπιβάτη στη σύγκρουση. Η ανάλυση του κριτηρίου εγκεφαλικής βλάβης (ή BrIC) δείχνει ότι ο νέος αερόσακος προσφέρει 75% μείωση στην περιστροφική ταχύτητα του κεφαλιού σε μια σύγκρουση.

Η νέα αυτή τεχνολογία λειτουργεί συνεπικουρικά με την πρόσθετη χαλάρωση των ζωνών ασφαλείας και προσφέρει κατανομή της δύναμης της πρόσκρουσης μεταξύ της ζώνης ασφαλείας και του αερόσακου, και έτσι περιορίζεται ο τραυματισμός στο στήθος του επιβάτη.

 

Πηγή: Autoblog.gr

 

12 Sep, 2025 Ώρα 13:46

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία

Thumbnail

Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Close

 

Close

 

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.

Close

Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

 

 

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

 

 

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.

Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.