Η ιταλική Lancia (κάτω από την ομπρέλα του ομίλου Stellantis), αποκάλυψε επιτέλους το Pu+Ra HPE Concept που προλόγιζε αρκετές φορές τους τελευταίους μήνες. Με στοιχεία από μερικά εμβληματικά μοντέλα της Lancia από το παρελθόν, το Pu+Ra HPE Concept παρουσιάζει τα μελλοντικά πλάνα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο τραπέζι των ευρωπαϊκών EVs.

Πρώτα απ' όλα, το όνομα. Pu+Ra σημαίνει αγνό και ριζοσπαστικό, ενώ τα αρχικά HPE σημαίνουν High Performance Electric, αλλά το ίδιο ακρωνύμιο χρησιμοποιήθηκε τη δεκαετία του 1970 για τη Lancia Beta για να υποδηλώσει την έκδοση High Performance Estate. Οι επιρροές βέβαια από την αγωνιστική Lancia Stratos είναι ξεκάθαρες όπως στο πίσω παρμπρίζ, τα στρογγυλά φώτα και το σημείο που αναγράφεται ολογράφως το όνομα. Τα πλαϊνά του Pu+Ra HPE είναι ένα άλλο σημείο, ωδή στο παρελθόν, αυτή τη φορά παραπέμποντας στην Aurelia και την Flaminia με τις ρευστές μεταγενέστερες γραμμές που κατεβαίνουν προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το νέο λογότυπο της Lancia ξεχωρίζει στα μπροστινά φτερά.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του concept είναι η κυκλική οροφή, η οποία σύμφωνα με την ιταλική μάρκα είναι εμπνευσμένη από αρχιτεκτονικά στοιχεία και ως τέτοια χρησιμοποιείται σε όλο το όχημα, συμπεριλαμβανομένου του εσωτερικού.

Στο εσωτερικό του νέου concept, υπάρχει πληθώρα στοιχείων σε στρογγυλό σχήμα, το οποίο, σύμφωνα με τη Lancia, είναι αφενός ένα καθαρά γεωμετρικό στοιχείο, αφετέρου όμως αποτελεί αρκετά συνηθισμένο θέαμα στα παραδοσιακά ιταλικά σπίτια, κυρίως με τη μορφή του στρογγυλού τραπεζιού στο σαλόνι. Υπάρχουν επίσης στρογγυλά χαλιά από φυσικό μαλλί στο δάπεδο του concept, ένα στρογγυλό τραπεζάκι του καφέ στην κεντρική κονσόλα και ένας κύκλος στο ταμπλό. Τα πάνελ της πόρτας καλύπτονται με ένα υλικό που ονομάζεται MARM \ MORE, το οποίο αποτελείται κατά 50 τοις εκατό από απόβλητα μαρμαρόσκονης και ανακυκλωμένο ύφασμα με φυσικά χρώματα, μαλακό στην αφή και αδιάβροχο.

Το σύστημα infotainment τροφοδοτείται από το λεγόμενο σύστημα Sound Air Light Augmentation (SALA), το οποίο λειτουργεί παράλληλα με την εικονική διεπαφή HALL, επιτρέποντας στον οδηγό και τον συνοδηγό να προσαρμόζουν το εσωτερικό περιβάλλον του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους απλά αγγίζοντας ένα κουμπί ή χρησιμοποιώντας τη φωνή τους. Σύμφωνα με τη Lancia, η επερχόμενη Ypsilon θα είναι το πρώτο μοντέλο σειράς παραγωγής που θα χρησιμοποιεί αυτό το περιβάλλον.
Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία δεν αναφέρει πάρα πολλές λεπτομέρειες σχετικά με το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του concept, αλλά αναφέρει ότι ως όραμα της μάρκας για τα επόμενα 10 χρόνια, οραματίστηκε να προσφέρει πάνω από 700 χιλιόμετρα αυτονομίας με μία μόνο φόρτιση.

Κατά πάσα πιθανότητα, αυτό το αισιόδοξο όραμα θα έρθει στο προσκήνιο αργότερα μέσα στη δεκαετία, όταν η Lancia σχεδιάζει να παρουσιάσει ένα premium sedan και ένα hatchback με το όνομα Delta, τα οποία φημολογείται ότι θα βασίζονται στην αρθρωτή EV πλατφόρμα Stellantis STLA.
Με αυτά τα δεδομένα, το πρώτο ολοκαίνουργιο μοντέλο της Lancia εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία θα είναι η επόμενης γενιάς Ypsilon, η οποία θα κάνει το ντεμπούτο της ως EV και plug-in υβριδικό προς το τέλος του τρέχοντος έτους, μοιραζόμενο την ίδια πλατφόρμα με την τρέχουσα γενιά του Fiat 500.

Τζιωρτζής: «Όλα έτοιμα για την διεκδίκηση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος NASCAR»
«Κάναμε πολύ καλό ξεκίνημα, το καλύτερο μισό της χρονιάς που είχαμε από το 2020 στην ανώτατη κατηγορία του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος NASCAR» τόνισε ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη (24/7) για τον απολογισμό της πορείας του στο πρώτο μισό του 2025 στην έκτη συμμετοχή του στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ΝASCAR.

Ο Κύπριος οδηγός μετά από τους πρώτους τρεις αγώνες σε Ισπανία, Ιταλία και Αγγλία βρίσκεται στην 8η θέση της γενικής κατάταξης με 164 βαθμούς, μόλις δύο πίσω από την έκτη θέση και σε κοντινή απόσταση από την τριάδα. «Είχαμε συνέχεια καλούς τερματισμούς και μαζέψαμε πολλούς βαθμούς που μας βάζουν στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος» ανέφερε ο Τζιωρτζής και πρόσθεσε: «Αν αφαιρέσουμε τα δύο χειρότερα αποτελέσματα, που αναγκαστικά θα αφαιρεθούν μετά τον επόμενο αγώνα στην Τσεχία τέλος Αυγούστου, η διαφορά μηδενίζεται».
Ο Κύπριος επαγγελματίας οδηγός εστίασε επίσης και στο γεγονός ότι με τις βελτιωμένες ρυθμίσεις που έγιναν στο αυτοκίνητό του, HTFX Ford Mustang, από τον προηγούμενο αγώνα στην πίστα Brands Hatch στην Αγγλία αλλά και στα δοκιμαστικά που έγιναν, θα ενισχυθεί η προσπάθειά του να βρεθεί στο βάθρο στους τρεις αγώνες που ακολουθούν για την ολοκλήρωση της χρονιάς.

Εξάλλου, τόνισε ότι είναι απόλυτα ευχαριστημένος από τη συνέπεια και τη σταθερότητα που δείχνει η νέα του ομάδα, η γαλλική SPEEDHOUSE. «Μου δίνει ένα αυτοκίνητο που δεν με προδίδει με μηχανικά προβλήματα και τους ευχαριστώ πολύ. Σίγουρα να είσαι σε μία καινούργια ομάδα δεν είναι το πιο εύκολο να δεις τα αποτελέσματα από την αρχή, γι’ αυτό είναι θετικό ότι πλέον η διεκδίκηση του τίτλου είναι κοντά» σχολίασε και συμπλήρωσε με έμφαση: «Να είστε σίγουροι ότι θα δώσω τον καλύτερο εαυτό μου ώστε να το πετύχουμε και τον ερχόμενο Οκτώβριο εδώ μπροστά να είναι η κούπα του Πρωταθλητή Ευρώπης».

Διπλοί βαθμοί στους δύο τελευταίους αγώνες
Η σεζόν θα συνεχιστεί με τον τέταρτο αγώνα που θα γίνει στις 30-31 Αυγούστου στην πίστα Autodrom Most στην Τσεχία όπου μέχρι τότε απομένουν ακόμη τρία δοκιμαστικά με την ομάδα. Έπειτα θα ακολουθήσουν τα ημιτελικά στη Motorsport Arena Oschersleben στην Γερμανία στις 20-21 Σεπτεμβρίου και ο τελικός στη Circuit Zolder στο Βέλγιο στις 11-12 Οκτωβρίου. «Οι ημιτελικοί και οι τελικοί είναι οι σημαντικότεροι αγώνες της χρονιάς, αφού οι βαθμοί σε αυτούς τους αγώνες μετράνε διπλοί» σημειώνει ο Τζιωρτζής.
Προανήγγειλε ευχάριστα νέα
Στο μεταξύ, ο Κύπριος οδηγός προανάγγειλε και την άφιξη στην Κύπρο του προέδρου του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος NASCAR, την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, οπότε και θα ανακοινωθούν ευχάριστα νέα που έχουν προκύψει για εκπλήρωση ενός μεγάλου στόχου που έχει τεθεί εδώ και καιρό. Περισσότερα θα αποκαλυφθούν τον Νοέμβριο.
Στη συνέντευξη Τύπου ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής ευχαρίστησε και όσους βρίσκονται δίπλα του στην προσπάθεια για επίτευξη των στόχων του. Τον Πλατινένιο Χορηγό, την εταιρεία HTFX και τους υποστηρικτές ALCO Filters, Psaltis Auto Parts, Panayiotides Gifts, Televantos Used Trucks, Sana Hiltonia και πίστα Daytona Raceway.
