Η Toyota για ακόμη μία φορά φαίνεται να είναι πρωτοπόρος στον τομέα των υβριδικών. Εκτός από το γεγονός πως ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που προσέφερε υβριδικά συστήματα μαζικής παραγωγής (Prius), φαίνεται να είναι και η πρώτη που θα κατοχυρώσει πατέντα για χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων σε υβριδικά οχήματα επιδόσεων.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία κατέθεσε αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για ένα σύστημα που θα επιτρέπει τη χρήση χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων σε υβριδικά οχήματα (πιθανότατα επιδόσεων). Το σύστημα θα διαχειρίζεται την αλληλεπίδραση μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης, του ηλεκτροκινητήρα και των απαιτήσεών τους στο κιβώτιο ταχυτήτων και θα προσφέρει τελικά μία εμπειρία όμοια με αυτή των χειροκίνητων βενζινοκίνητων.

Το νέο αυτό σασμάν, θα συνδέεται τόσο με το πεντάλ του συμπλέκτη, όσο και με την ECU, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να αλλάζει απρόσκοπτα μεταξύ βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα. Μάλιστα ο εγκέφαλος, θα μπορεί να διακόπτει και να πατάει αποτελεσματικά τον συμπλέκτη όταν το αυτοκίνητο φρενάρει με στόχο το σταμάτημα, για καλύτερη, ασφαλέστερη και πιο αποτελεσματική χρήση.

Βέβαια, η διάταξη των βαλβίδων, αποδεικνύει πως ο οδηγός θα μπορεί πάντα να πατάει τον συμπλέκτη, ανεξάρτητα από το τι θέλει η ECU. Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας επιτρέπει επίσης μια λειτουργία οδήγησης στην οποία ο "υπολογιστής" αποσύρεται εντελώς και η μετάδοση συνδέεται μόνο με το πεντάλ του συμπλέκτη και τις κινήσεις του οδηγού.
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας θα προσελκύσει σίγουρα όσους θεωρούν πως τα αυτόματα κιβώτια των υβριδικών και ηλεκτρικών, έχουν «κλέψει» τη χαρά της οδήγησης. Ειδικά τώρα που τα υβριδικά συστήματα κίνησης γίνονται όλο και πιο συνηθισμένα στα οχήματα επιδόσεων. Μην ξεχνάμε επίσης το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Toyota για ένα προσομοιωμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων για ηλεκτρικά οχήματα.
Ο Toyoda το είχε πει «Όχι άλλα βαρετά αυτοκίνητα», και συνεχίζει να το κάνει πράξη με κάθε τρόπο.

Ψηφίστηκε πρόταση νόμου για αγοραπωλησίες οχημάτων υπό ανάκληση -Τι προνοεί
Η Ολομέλεια της Βουλής ενέκρινε πρόταση νόμου της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών που ρυθμίζει τη διαδικασία μεταβίβασης και εγγραφής οχημάτων τα οποία τελούν υπό ανάκληση, προσφέροντας διέξοδο σε εμπόρους και αγοραστές.
Η πρόταση κατατέθηκε και εγκρίθηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Υπέρ της πρότασης ψήφισαν 24 βουλευτές, ενώ καταψήφισε η Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ειρήνη Χαραλαμπίδου.
Σκοπός της πρότασης νόμου είναι η τροποποίηση του περί Έγκρισης Τύπου Οχημάτων Νόμου, ώστε, σε περιπτώσεις όπου δεν είναι δυνατή η προσκόμιση βεβαίωσης ή δήλωσης για σκοπούς εγγραφής ή/και μεταβίβασης οχήματος – λόγω εκκρεμούσας ανάκλησης και μη ολοκλήρωσης των διορθωτικών μέτρων – να επιτρέπεται η προσκόμιση κοινής δήλωσης, υπογεγραμμένης από τον αγοραστή και τον πωλητή.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνος Μουσιούττας, δήλωσε ότι ύστερα από πολυήμερες συζητήσεις στην Επιτροπή και με τα αρμόδια τμήματα αποφασίστηκε ότι τα οχήματα που τελούν υπό ανάκληση δεν μπορούν να μεταβιβαστούν ή να εγγραφούν εκτός αν ο αγοραστής και ο πωλητής δηλώσουν ότι γνωρίζουν την ύπαρξη ανάκλησης.
Όπως εξήγησε, σκοπός της πρότασης είναι η ομαλή λειτουργία της αγοράς και η δυνατότητα διεκπεραίωσης αγοραπωλησιών, παρά τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των ανακλήσεων, όπως αυτή που αφορά τους αερόσακους και εκκρεμεί σύμφωνα με σχετικό διάταγμα του Υπουργείου Μεταφορών.
Η Πρόεδρος της Βουλής και Πρόεδρος της Βουλής, Αννίτα Δημητρίου, σχολίασε ότι για ακόμα μια φορά η Βουλή παρεμβαίνει αποφασιστικά για την επίλυση ενός προβλήματος και συνεχάρη την Επιτροπή Μεταφορών για την πρωτοβουλία της.
Πηγή: ΚΥΠΕ
