Στην περίφημη πίστα του Le Mans στην Γαλλία, ο Θρύλος του MotoGP Valentino Rossi, πήρε την πρώτη του νίκη με αυτοκίνητο στον υποστηρικτικό Αγώνα στα πλαίσια του θεσμού “Road to Le Mans”, που δίνει το εισιτήριο σε οδηγούς που θέλουν στο μέλλον να αγωνιστούν στον σπουδαιότερο Αγώνα Αντοχής στον κόμσο, τις 24 Ώρες του Le Mans.
Ως επίσημος εργοστασιακός οδηγός της BMW M ο Valentino Rossi με την ομάδα BMW M Team WRT, οδηγώντας μαζί με τον Jérôme Policand, μια BMW M4 GT3, πήρε τη νίκη στην κατηγορία GT3.
Ο Αγώνας του “Road to Le Mans”, είναι μέρος του Κυπέλλου “Michelin Le Mans Cup” και το #46 στις πόρτες της BMW M4 GT3, συμμετείχε σε δύο Αγώνες των 55 λεπτών ο καθένας, με τον Γάλλο Jérôme Policand να εναλλάσσεται πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου. Ο Rossi στον προτελευταίο γύρο του Αγώνα έκανε ένα ωραίο προσπέρασμα, με το οποίο πήρε την πρώτη του νίκη στην GT3.
Μάλιστα ήταν η πρώτη εμπλοκή της BMW M Motorsport στο Le Mans, ενόψει της πρεμιέρας της BMW M Hybrid V8 στη μεγάλη κατηγορία το 2024. Φέτος η ομάδα μπαίνει για τελευταία φορά στις 24 Ώρες με αυτοκίνητα LMP2.
Ο Valentino Rossi (#46 BMW M4 GT3, BMW M Team WRT) δήλωσε: “Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που κερδίσαμε. Ήταν η πρώτη νίκη με την BMW, και επίσης ήταν μια σπουδαία εμπειρία το να έρθουμε εδώ στα πλαίσια της προετοιμασίας του Αγώνα μας στις 24 Ώρες για την επόμενη χρονιά. Είχαμε καλό ρυθμό από την πρώτη μέρα και στις Κατατακτήριες, αλλά ήμασταν λίγο άτυχοι στον πρώτο Αγώνα, έτσι θέλαμε πολύ το βάθρο στο δεύτερο. Ο Jérôme ήταν πολύ καλός στο πρώτο μισό και τελικά καταφέραμε και κερδίσαμε. Είχα καλό ρυθμό αγώνα και κατάφερα να κάνω κάποια προσπεράσματα. Είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι”.
Αμέσως μετά τη νίκη του στην Γαλλία, ο Rossi πέταξε μέχρι την Φλωρεντία για να βοηθήσει από κοντά τους οδηγούς της Ακαδημίας VR|46 στον Ιταλικό MotoGP, όπου είδε τον Pecco Bagnaia να κυριαρχεί, αλλά και τους υπόλοιπους οδηγούς της Ακαδημίας να παίρνουν εξαιρετικά αποτελέσματα.
O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000
Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του.
Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.
Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα.
Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία
Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars.
H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.
«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT».
Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του.
Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο
Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει.
Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα.
Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ.
Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.