Moto

14 Jul, 2023 Ώρα 11:35

MotoGP: ο απολογισμός των καλοκαιρινών διακοπών!

Thumbnail

Μια σύνοψη των πρώτων οκτώ Grand Prix του 2023, με μερικά αθλητικά στατιστικά, σημαντικά και διασκεδαστικά γεγονότα: Ήταν ένα συναρπαστικό ξεκίνημα για το 2023 σπάζοντας ρεκόρ και γράφοντας ιστορία. Πριν επιστρέψουμε στη δράση για το Monster Energy British Grand Prix στην εμβληματική πίστα Silverstone για να ξεκινήσει το επόμενο μέρος της σεζόν την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου, ας ρίξουμε μια ματιά στα πρώτα οκτώ Grand Prix της χρονιάς!

Close

12 αναβάτες, οκτώ βάθρα

Μέχρι στιγμής, 12 αναβάτες – περισσότεροι από τους μισούς του grid – έχουν ανέβει στο βάθρο του Grand Prix καθώς η χρυσή εποχή του στενού ανταγωνισμού συνεχίζεται. Αυτός είναι ο δεύτερος υψηλότερος αριθμός στην εποχή του MotoGP™ μόνο μετά το 2020, όπου 13 αναβάτες ανέβηκαν στα βάθρα στα πρώτα οκτώ Grand Prix.

Οι αναβάτες που έχουν βρεθεί στο βάθρο του Grand Prix και όχι στο βάθρο του Sprint είναι οι Johann Zarco (Prima Pramac Racing), Maverick Viñales (Aprilia Racing), Alex Marquez (Gresini Racing MotoGP™) και Aleix Espargaro (Aprilia Racing). Ο μόνος αναβάτης που έχει ανέβει στο βάθρο το Σάββατο και όχι την Κυριακή είναι ο Marc Marquez (Repsol Honda Team). Ο Marquez δεν έχει σκοράρει σε αγώνα Grand Prix από την 7η θέση του στη Μαλαισία πέρυσι.

Close

Prosecco σαμπάνια για όλους!

Όπως το είχαν κάνει ήδη στους πρώτους πέντε αγώνες, είναι αλήθεια ότι κάθε κατασκευαστής έχει βρεθεί στο βάθρο του Grand Prix μέχρι στιγμής το 2023. Ένα επίτευγμα έχει ήδη σημειωθεί για όλη τη σεζόν!

Ανεξάρτητοι Νικητές

Έχουν σημειωθεί τέσσερις νίκες για τις Ανεξάρτητες Ομάδες μέχρι στιγμής το 2023 – δύο για τον Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team) και από μία για τον Alex Rins (LCR Honda Castrol) και τον Jorge Martin (Prima Pramac Racing). Στην εποχή του MotoGP™, οι μόνες άλλες σεζόν που μπόρεσαν να ταιριάξουν με αυτό μετά τα πρώτα οκτώ Σαββατοκύριακα αγώνων είναι το 2003, το 2004 και το 2020 – η τελευταία από τις οποίες είχε πέντε.

Close

Πριν από το 2023, υπήρχαν επίσης μόνο δύο Αγώνες στην εποχή του MotoGP™ όπου οι Ανεξάρτητες Ομάδες έκλεισαν όλο το βάθρο του GP: Κατάρ 2004 και Πορτογαλία 2020. Αυτή τη σεζόν, έχει ήδη συμβεί δύο φορές. Η Αργεντινή είδε τον Bezzecchi νικητή μπροστά από τους Zarco και Alex Marquez, ενώ το Γαλλικό GP κέρδισε επίσης ο Bezzecchi, αυτή τη φορά μπροστά από τον Martin και τον Zarco.

Viva Italia!

Με τον Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) και τον Bezzecchi, είναι η πρώτη φορά που σημειώνονται έξι νίκες για Ιταλούς αναβάτες στους πρώτους οκτώ αγώνες από το 2006, όταν οι Loris Capirossi, Valentino Rossi και Marco Melandri έκαναν το ίδιο.

Η Ducati σε αποστολή

Στους πρώτους οκτώ αγώνες, η Ducati σημείωσε επτά νίκες στο GP: τέσσερις με τον Bagnaia, δύο με τον Bezzecchi και μία με τον Martin. Η Honda είναι ο μόνος άλλος κατασκευαστής με τουλάχιστον μία νίκη, χάρη στη νίκη του Rins στο GP της Αμερικής.

Σερί βάθρου

Με τους Bagnaia και Bezzecchi στο βάθρο στο Assen, η Ducati βρίσκεται σε ένα σερί 34 αγώνων MotoGP™ Grand Prix στη σειρά με τουλάχιστον έναν αναβάτη στο βάθρο.

Οι ειδικοί του Sprint

Ο βασιλιάς πρωταθλητής Bagnaia εξακολουθεί να είναι ο αναβάτης με τις περισσότερες νίκες Sprint μέχρι στιγμής αυτή τη σεζόν με τρεις, μπροστά από τον Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) και τον Martin με δύο ο καθένας. Ο Bezzecchi πήρε την παρθενική του νίκη στο Sprint στο Ολλανδικό TT. Ο Bagnaia έχει τερματίσει στο βάθρο σε κάθε Sprint, εκτός από την Αργεντινή όταν ήταν έκτος.

06 Jun, 2025 Ώρα 10:59

BMU ECRR: Ο Ανδρέας Ιακώβου εκπροσωπεί την Κύπρο στην Ουγγαρία!

Thumbnail

Ο ταλαντούχος Κύπριος αναβάτης Ανδρέας Ιακώβου ετοιμάζεται να γράψει τη δική του ιστορία, καθώς στις 14 και 15 Ιουνίου 2025 θα εκπροσωπήσει την Κύπρο στο εξωτερικό, συμμετέχοντας στον διεθνή αγώνα ταχύτητας του BMU Europe RR Championship στο Pannonia Ring στην Ουγγαρία.

Close

 

 

Μετά από εντυπωσιακές εμφανίσεις στα πρωταθλήματα Ελλάδας και Κύπρου, ο Ανδρέας κάνει το μεγάλο άλμα στο διεθνές προσκήνιο, αγωνιζόμενος σε μία από τις πιο απαιτητικές πίστες της Κεντρικής Ευρώπης. Στόχος του είναι να αποδείξει πως το κυπριακό πάθος για τις μοτοσυκλέτες δεν γνωρίζει σύνορα.

 

Close

 

Η Κύπρος θα έχει δυναμική και υπερήφανη παρουσία στον αγώνα του εξωτερικού, με έναν αθλητή που μάχεται καθημερινά για να ξεπερνά όρια και να φτάσει στην κορυφή. Ο Ανδρέας Ιακώβου δεν πάει απλώς για συμμετοχή – πάει για διάκριση, πάει για την ιστορία.

 

 

Μέσω του άρθρου μας ο Ανδρέας θέλει να πεί ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους υποστηρικτές και χορηγούς που στέκονται δίπλα του σε αυτή την απαιτητική αλλά όμορφη διαδρομή: FX Career.eu, LEFIMOL, Machallekides Gym, Most Hated Kids, Car Tattoo, Liassides Physio, SP Moto Sport, Seamoss.cy και STS Events. Χωρίς τη δική τους πολύτιμη στήριξη, το ταξίδι αυτό δεν θα ήταν εφικτό. Είναι όλοι μέρος αυτής της προσπάθειας – μέρος της ιστορίας που γράφεται!

Και εμείς με τη σειρά μας του ευχόμαστε τα καλύτερα!

 

 

Σχετικά με το BMU European Road Racing Championship

Το BMU European Road Racing Championship (BMU ECRR) είναι το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα δρόμου που διοργανώνει η Balkan Motorcycle Union – μια περιφερειακή ένωση της FIM Europe, μελών των Βαλκανίων (Ρουμανία, Ελλάδα, Βουλγαρία, Τουρκία, Σερβία, Μολδαβία, Β. Μακεδονία, Κύπρος, Βοσνία‑Ερζεγοβίνη) 

  • Το BMU ECRR πραγματοποιείται κάθε χρόνο και είναι ανοιχτό τόσο σε μεμονωμένους αναβάτες όσο και σε εθνικές ομάδες 
  • Περιλαμβάνει διάφορες κατηγορίες μοτοσυκλετών (όπως 125 SP, Moto3, Supersport 300, SuperStock 600/1000, Superbike, Formula 600 & 1000, R7 και ειδικά «Moto‑Classic») σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIM Europe 
  • Προσφέρει πλατφόρμα για ερασιτεχνικούς/ημιεπαγγελματικούς αναβάτες στα Βαλκάνια να ανταγωνιστούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
  • Σχεδιάζεται σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIM Europe και λειτουργεί παράλληλα με τοπικά πρωταθλήματα (π.χ. Ελληνικό).