Η Lamborghini αποκάλυψε το πρωτότυπο Lanzador, το οποίο μας δείχνει πως θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της φίρμας. Ένα μοντέλο που θα δούμε στους δρόμους το 2028 και θα έχει ελάχιστες διαφορές από το συγκεκριμένο concept.
Σύμφωνα με την εταιρία, το σύνολο θα διαθέτει σύστημα δύο ηλεκτροκινητήρων, παρέχοντας 4κίνηση και ιπποδύναμη κοντά στα 1.341 άλογα.

Η εξωτερική σχεδίαση προέρχεται από ένα μείγμα θρυλικών μοντέλων της Lamborghini, όπως η Sesto Elemento, η Murcielago και η Countach LPI 800-4, ενώ η θέση οδήγησης μοιάζει πολύ με αυτή στην Huracan Sterrato.
Ανάμεσα στα πολλά αεροδυναμικά βοηθήματα ξεχωρίζει το Aerodinamica Lamborghini Attiva, ενώ δεδομένη θεωρείται η ενεργή ανάρτηση, και το σύστημα torque vectoring στον πίσω άξονα.

Στο εσωτερικό προσφέρεται γενναιόδωρος χώρος για 2+2 επιβάτες, ενώ οδηγός και συνοδηγός έχουν ξεχωριστή οθόνη με μία ενδιάμεση κεντρική κονσόλα σε σχήμα Y να θυμίζει πραγματικό διαστημόπλοιο.
Φυσικά για την ώρα, πρόκειται για πρόγευση του τι θα δούμε επίσημα το 2028, όμως το μόνο σίγουρο είναι πως τα SUV έχουν κερδίσει τη μάχη με τα supercars. Μεγαλύτερη απόδειξη οι απίστευτες πωλήσεις τόσο της Urus όσο και της Purosangue.

Κορυφαίο και στην ασφάλεια το CUPRA Terramar
Η CUPRA συνεχίζει να ξεχωρίζει στον τομέα της ασφάλειας, όπως αποδεικνύεται από την κορυφαία βαθμολογία των 5 αστέρων που έλαβε στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP το νέο της SUV, Terramar. Το σπορ και εξηλεκτρισμένο SUV αποτελεί το πιο πρόσφατο μοντέλο της μάρκας από τη Βαρκελώνη που ολοκληρώνει με επιτυχία τα τεστ του Euro NCAP, αποσπώντας τη μέγιστη βαθμολογία, όπως τα μοντέλα Tavascan, Born, Formentor και Leon. Η επιτυχία του Terramar στις δοκιμές του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού βασίζεται σε ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών ασφαλείας και άνεσης, προσφέροντας σιγουριά στον οδηγό και πρακτικά οφέλη στην καθημερινή χρήση.
Στη γκάμα ασφαλείας του περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, επτά αερόσακους στον βασικό εξοπλισμό, προσαρμοζόμενες ζώνες ασφαλείας, Speed Limiter, Lane Assist, Traffic Sign Recognition, Automatic Safety Braking Assistant (Front Assist), Turn & Dodge Assist και Attention & Drowsiness Assist το οποίο μέσω κάμερας στον μπροστινό καθρέφτη, ανιχνεύει πότε ο οδηγός δεν έχει στραμμένη την προσοχή του στον δρόμο ή είναι κουρασμένος.

Αναλυτικότερα, το CUPRA Terramar έλαβε βαθμολογία 89% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 87% στην προστασία παιδιών, 82% στην προστασία ευάλωτων χρηστών του δρόμου και 76% στην αποτελεσματικότητα των συστημάτων ασφαλείας.
Τα πρωτόκολλα δοκιμών του Euro NCAP ανανεώνονται συνεχώς, ώστε να διασφαλίζεται ότι τα οχήματα προσφέρουν το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ασφάλειας, όχι μόνο για τους επιβάτες, αλλά και για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, συμπεριλαμβανομένων των πιο ευάλωτων ομάδων. Το 2025, ο Euro NCAP εφαρμόζει ακόμα αυστηρότερες απαιτήσεις, όπως η υποχρεωτική διάθεση των «φύλλων διάσωσης» σε όλες τις γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι δοκιμές βύθισης του οχήματος στο νερό για να διασφαλίζεται, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, η λειτουργία των κρίσιμων ηλεκτρικών συστημάτων και η δυνατότητα διαφυγής των επιβατών.
Επίσης εφαρμόζεται μια νέα συσκευή που προσομοιώνει το ανθρώπινο πόδι, ώστε να αξιολογείται με μεγαλύτερη ακρίβεια ο τραυματισμός των πεζών σε περίπτωση σύγκρουσης, ενώ έχουν υιοθετηθεί και νέα σενάρια ενεργητικής ασφάλειας για την καλύτερη προστασία των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου. Η μέγιστη βαθμολογία των 5 αστέρων από το CUPRA Terramar αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της σημασίας που δίνει η μάρκα στην ασφάλεια, αλλά και της διαρκούς της δέσμευσης να προσφέρει όσο το δυνατόν πιο ασφαλή οχήματα.
