Στην πρώτη θέση της βαθμολογίας, στην κατηγορία EURO NASCAR 2, με το τέλος της κανονικής διάρκειας του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος NASCAR, παραμένει ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής, παρά το γεγονός ότι ο αγώνας στη Γερμανία το Σαββατοκύριακο 23&24 Σεπτεμβρίου δεν εξελίχθηκε ιδανικά, λόγω μηχανικών προβλημάτων.
Με δυο κούρσες από τις δέκα της κανονικής διάρκειας να διαγράφονται, ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής, με 292 βαθμούς, προηγείται του Ιταλού Α. Naska και του Γάλλου P. Jouffreau με διαφορά τριών και δύο βαθμών αντίστοιχα, πριν από τον τελικό του Βελγίου που θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 13-15 Οκτωβρίου.
Στον τελικό οι βαθμοί μετρούν διπλά, με τον Βλαδίμηρο Τζιωρτζή να πρέπει να τερματίσει μπροστά από τους δυο ανταγωνιστές του προκειμένου να πανηγυρίσει τον πρώτο τίτλο στην καριέρα του.
«Τουλάχιστον είναι θετικό ότι, παρά τα προβλήματα στη Γερμανία, παραμένω πρώτος και θα διεκδικήσω στον τελικό τον τίτλο» σημειώνει ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής, ο οποίος συμπληρώνει: «Στις τρεις εβδομάδες μέχρι τον αγώνα θα δουλέψουμε μαζί με την ομάδα μου για να είμαστε πανέτοιμοι».

To χρονικό της γκαντεμιάς
Ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις το Σαββατοκύριακο στη Γερμανία, καθώς στα δοκιμαστικά διεκδικούσε τον πρώτο ή τον δεύτερο καλύτερο χρόνο. Στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά για τη EURO NASCAR PRO όμως έσπασε η μηχανή (απώλεια δύο κυλίνδρων), με αποτέλεσμα να ολοκληρώσει μόνο δύο γύρους και το χειρότερο να μην μπορέσει να τρέξει στα χρονομετρημένα προκριματικά για τον αγώνα της EURO NASCAR 2.
Η ομάδα του, Academy Motorsport / Alex Caffi Motorsports, αγόρασε καινούργια μηχανή από την διοργανώτρια αρχή, όμως όπως αποδείχθηκε ήταν προβληματική, καθώς μόλις την ξεκίνησαν έχασε νερό από τα εξώστ. «Ξεκίνησα τον αγώνα για το EURO NASCAR PRO και μετά από δύο γύρους ανέβηκε η θερμοκρασία του νερού στους 120 βαθμούς και για να μην διαλυθεί η μηχανή έπρεπε να παρκάρω» αναφέρει ο Τζιωρτζής. Έπειτα, αφού δεν υπήρχε χρόνος για αλλαγή μηχανής, δεν κατέστη εφικτό να τρέξει στον αγώνα για τη EURO NASCAR 2 το απόγευμα του Σαββάτου.

Τα έδωσε όλα
Την Κυριακή (24/09) και αφού στο αυτοκίνητο Νο5, το οποίο οδηγεί ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής, τοποθετήθηκε μηχανή από το αυτοκίνητο Νο1, ο Κύπριος οδηγός μπόρεσε να τρέξει στους δεύτερους αγώνες στην πίστα Motorsport Arena Oschersleben, καταβάλλοντας μία αξιέπαινη προσπάθεια.
Παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε τελευταίος (21ος) τον αγώνα της EURO NASCAR 2, λόγω του γεγονότος ότι δεν είχε καταγραμμένο χρόνο την προηγούμενη ημέρα, ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής κατάφερε να πετύχει συνεχόμενα προσπεράσματα και να φθάσει μέχρι την έκτη θέση. Μάλιστα, κατέγραψε τον πιο γρήγορο γύρο του αγώνα, κάνοντας στον πέμπτο γύρο (από τους 16) χρόνο 1:32.881. Ένα συμβάν με τον Schaak Dominique, το οποίο κρίθηκε από τους αγωνοδίκες ως παράβαση του Βλαδίμηρου Τζιωρτζή, τον έριξε τελικά στην 12η θέση, χάνοντας έτσι και τους τέσσερις βαθμούς για τα παραπάνω προσπεράσματα.
«Ήμουν εσωτερική γραμμή κι αποφάσισε να κλείσει, χωρίς να προλάβω να αντιδράσω. Θεωρώ ότι έπρεπε να μου αφήσει το περιθώριο όταν ήμουν δίπλα του επειδή ήδη μπήκα, αλλά βάση κανονισμών μού έβαλαν ποινή γιατί γύρισε εκείνος, έστω κι αν δεν έφταιγα» λέει Βλαδίμηρος. Ο Κύπριος οδηγός σημειώνει την παραδοχή από τον Κροάτη αγωνοδίκη ότι δεν έφταιγε ο Τζιωρτζής, όμως επειδή γύρισε ο άλλος οδηγός αυτόματα, με βάση τον κανονισμό, πήγε η ποινή στον ίδιο, που διερωτήθηκε για το γεγονός ότι στον αγώνα που ακολούθησε στην EURO NASCAR PRO, κατά την οποία υπήρξε το ίδιο περιστατικό, δεν του επιβλήθηκε ποινή.
Στην κατηγορία EURO NASCAR PRO, στην οποία μετέχει για πρώτη φορά, ο 26χρονος ξεκίνησε 22ος και μέσα σε ένα γύρο ανέβηκε 16ος, ενώ έφτασε μέχρι και την 13η θέση, όμως φάνηκε άτυχος στην προσπάθεια να προσπεράσει τον Τσέχο Μ. Doubek, καθώς γλίστρησε για να μην χτυπήσουν, με αποτέλεσμα να τερματίσει 17ος. Στη γενική κατάταξη της EURO NASCAR PRO είναι στην έκτη θέση με 238β., παραμένοντας στο κυνήγι της πρωτιάς στο Junior Trophy (κύπελλο πρωτοεμφανιζόμενων), έχοντας διαφορά δέκα βαθμών (248β.) από τον Ολλανδό L. Hezemans.
Ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής αγωνίζεται με την στήριξη του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού και του Υφυπουργείου Τουρισμού, τον χορηγούν η ALCO Filters, η ENEOS Motor Oil και η Psaltis Auto Parts και τον υποστηρίζουν η Televantos Used Trucks, το Sana Hiltonia και η πίστα Daytona όπου έκανε τα πρώτα βήματα της καριέρας του.

Θεαματικός αγώνας στην Ανάβαση Ανώγυρας με νικητή τον Λούκα Χριστοφόρου!
Ολοκληρώθηκε και ο δεύτερος αγώνας για το Πρωτάθλημα Αναβάσεων by Psaltis Autoparts – ENEOS Lubricants, το Anogyra Hillclimb με νικητή και πάλι τον Λούκα Χριστοφόρου.

Ο αγώνας που διοργανώθηκε από την Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και την Επιτροπή Πίστας και ασφάλτινων αγώνων είχε 26 συμμετοχές δείχνοντας πως οι οδηγοί και φίλοι του αθλήματος είναι πολλοί και πως η προσπάθεια για την αναβάθμιση των αγώνων συνεχίζεται.

Στο αγωνιστικό κομμάτι, πρώτος γενικής ήταν ο Λούκας Χριστοφόρου ο οποίος εν αναμονή του νέου του αυτοκινήτου που ετοιμάζει για τον επόμενο αγώνα του Ιουλίου, έτρεξε με το cross car του Semong Bravo γράφοντας χρόνο (άθροισμα των δύο περασμάτων) 3:10.35.
Δεύτερος και δείχνοντας πως οι ικανότητες του είναι πολλές, ο Χρίστος Παναγιώτου (Πικκής) με το Lancer EVO III του έκανε χρόνο 3:13.22 δίνοντας ρεσιτάλ οδήγησης και αν δεν έκανε ένα λάθος στην πρώτη διαδρομή, μπορεί να φλερτάριζε και την πρώτη θέση…

Τρίτος γενικής ήταν ο πατέρας, Αντρέας Χριστοφόρου με το άλλο Semong Bravo Cross Car ο οποίος με χρόνο 3:15.92 και μια… μικρή τούμπα στην δοκιμαστική απέδειξε ότι η ηλικία δεν παίζει κανένα ρόλο!

Τέταρτος γενικής και πρώτoς στην κατηγορία RCE1 και RCE 2wd ήταν ο πάντα μαχητικός Αβράμης Αβραάμ ο οποίος σε αυτή την διαδρομή δεν μπόρεσε να χτυπήσει χρόνους overall, όμως οδήγησε το Nissan Pulsar GTi του δυνατά γράφοντας χρόνο 3:27.03.

Πέμπτος γενικής και δεύτερος στην κατηγορία RCE1 κάνοντας ντεμπούτο στις αναβάσεις ήταν ο «τόπακας» Θεόδωρος Αντωνίου, γνωστός από το πρωτάθλημα Time Attack, ο οποίος έχοντας ίσως το δυνατότερο Honda στον αγώνα έγραψε χρόνο 3.29.28! Ελπίζουμε να τον έχουμε μαζί μας και στη συνέχεια του πρωταθλήματος.

Έκτος γενικής παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το τιμόνι του, ήταν ο Φώτος Φωτιάδης με το Lancer Evo III του ο οποίος ήταν και πρώτος στην RCE2. Ο Φώτος σταθεροποιήθηκε στις πρώτες θέσεις γενικής και οι χρόνοι του ήταν καις τα Ανώγυρα πάρα πολύ καλοί. Τελικός χρόνος: 3:29.81.
Έβδομος γενικής και δεύτερος στην RCE2 ήταν ο Λέανδρος Μιχαήλ, με το Νissan Pulsar GTi – R, ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο, γράφοντας χρόνο 3:32.67.
Όγδοος γενικής, πρώτος στην RCS2 και πρώτος στην RCS 2wd με το «αυτοκίνητο κατατεθέν» πλέον στις αναβάσεις ήταν ο Χρίστος Πολυκάρπου με χρόνο 3:35.13, ο οποίος αφού είδε πως η διαδρομή δεν προσφερόταν για χρόνους και βεβαιώνοντας την πρωτιά του στην κατηγορία S, το απόλαυσε δίνοντας θέαμα στους θεατές.
Πολλές φωτογραφίες από τον Γιώργο Παπαγεωργίου τον οποίο ευχαριστούμε πολύ στο πιο κάτω album
Ένατος γενικής και τρίτος στην RCE1 ήταν ο πολύ μαχητικός Γιάννος Καδής με το Honda EG SiR του που έγραψε χρόνο 3:36.34 δείχνοντας πως πλησιάζει τους χρόνους της κατηγορίας Ε1.
Την δεκάδα έκλεισε ο Στέλιος Κυθρεώτης ο οποίος παρά τον ανταγωνισμό που είχε να αντιμετωπίσει στην ανανεωμένη κατηγορία του, ήταν με το Honda Type R EK9 πρώτος στην RCS1 με χρόνο 3:39.12 αλλά και δεύτερος στην κατηγορία RCS 2wd πίσω από τον Πολυκάρπου.
Αν υπήρχε βραβείο «καλύτερου θορύβου», θα πήγαινε σίγουρα στο Hondάκι του Κυθρεώτη μιας και οι στροφές είναι πάντα στο όριο!

Δεύτερος στην κατηγορία RCS1 και τρίτος στην RCS 2wd ήταν ο Μάριος Κωνσταντινίδης ο οποίος οδήγησε για πρώτη φορά σε αγώνα το νέο του απόκτημα, ένα πολύ δυνατό Honda Civic (πρώην των αδελφών Σπύρου). Ο χρόνος του Κωνσταντινίδη ήταν 3:41.74, πλησιάζοντας αρκετά τον μόνιμο αντίπαλο του στην κατηγορία, Στέλιο Κυθρεώτη.
Πολύ ανεβασμένος ήταν ο Μάριος Σεβαστίδης ο οποίος ακολούθησε με χρόνο 3:47.71 με το εντυπωσιακό αλλά αδικημένο στην κατηγορία του αφού τρέχει με τα τετρακίνητα τέρατα λόγω turbo, Mini Cooper S R53. Ο χρόνος του ήταν 3:47.71.
Τρίτος στην RCS1 ήταν ο παλιός, Νεκτάριος Γεωργίου που λόγω αποχής, έμεινε κάπως πίσω σε χρόνους, όντας όμως πάντα εντυπωσιακός με το θηρίο του το Honda EP3 Type R.
Ακολούθησε ο Μάριος Χριστοδούλου με το Honda Integra DC2 Type R και χρόνο 3:50.31 ο οποίος με νέα σεταρίσματα στον κινητήρα ήθελε να εξοικειωθεί με το αυτοκίνητο του.
Επιστροφή στους αγώνες είχαμε και από τον Γιώργο Λυσάνδρου με το δυνατό του Seat Ibiza GTi ο οποίος με συνοδηγό τον Παύλο Λυσάνδρου είχε χρόνο 3:51.89.
Ο Ευτύχιος Τρύφωνος με το Mitsubishi Evo VIII και συνοδηγό τον Άλεξ Αλεξάνδρου έδωσε το παρόν του γράφοντας χρόνο 3:56.14, ενώ τον ακολούθησε ο αδελφός του Ηλίας Τρύφωνος με συνοδηγό τον Φίλιππο Φιλιππίδη και το Toyota Yaris RS με χρόνο 4:09.72, ο οποίος ήταν και πρώτος στην κατηγορία RCS3.
Δεύτερος στην RCS3 ήταν ο μαχητικός Σκεύος Γερολέμου με την μόνιμη συνοδηγό του Μαίρη Γερολέμου και το γνωστό Suzuki Swift GTi και χρόνο 4:09.99, μόλις μερικά χιλιοστά πίσω από τους Ηλία Τρύφωνος και Φίλιππο Φιλιππίδη!
Ακολούθησε ο πρόεδρος του Time Attack Club Χάρης Περίκκος, η ψυχή των αγώνων, ο οποίος είχε μια αστοχία στο πρώτο πέρασμα με αποτέλεσμα να μείνει πίσω στην συνολική προσπάθεια του γράφοντας χρόνοι 4:33.71.
Τέλος ο Νικόλας Χαραλάμπους ήταν τρίτος στην RCS3 με χρόνο 4:40.53 με το vintage Lada Samara του.
Χορηγός του αγώνα ήταν η εταιρεία ανταλλακτικών Psaltis και τα λιπαντικά ENEOS.
Υποστηρικτές, είναι η Satworks, το Boyz Stuff Show, η Red Bull, η Trust Racing, η SHELL, το School of Automotive engineering και βέβαια η STS Events, η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από τις μεγαλύτερες διοργανώσεις αυτοκινήτου στην Κύπρο.
Χορηγοί επικοινωνίας το car.com.cy το μεγαλύτερο site αυτοκινήτου στην Κύπρο και το onlyracing cy.
Τον αγώνα διοργάνωσε η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου μέσω της Επιτροπής Aσφάλτινων Aγώνων και Πίστας. Συγχαρητήρια αξίζουν στους πρωτεργάτες των αγώνων ανάβασης Χάρη Περίκκο και στην ομάδα του (Μάριος, Eddie, Αργύρης κλπ), στον Ανδρόνικο Κοζάκο που στήνει την ομάδα των marshals και είναι ο Αλυτάρχης του αγώνα.
Ευχαριστίες αξίζουν επίσης σε όλους όσους λιγότερο ή περισσότερο έχουν προσφέρει στο χώρο, όπως ο πρωταθλητής Χρίστος Πολυκάρπου, αλλά και τους φίλους οδηγούς που στηρίζουν την επιτροπή αγώνων και προτείνουν λύσεις στην Ομοσπονδία για την όσο καλύτερη διοργάνωση των αγώνων.
Ευχαριστίες και στον Στέλιο Κυθρεώτη, χρόνια promoter των αγώνων ανάβασης ο οποίος στηρίζει την θεσμό οικονομικά αλλά και όντας αθλητής των αναβάσεων, αλλά και βέβαια στους αφανείς ήρωες όπως τα στελέχη της Ομοσπονδίας που στηρίζουν τον θεσμό και κυρίως στον αντιπρόεδρο Κώστα Γεωργίου που πήρε το πρωτάθλημα σαν προσωπικό στοίχημα και κατάφερε με την καθοδήγηση του να ολοκληρώνονται οι αγώνες με την μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία.
Λάθη γίνονται, αλλά έχει σημασία να βελτιωνόμαστε και οι συμμετοχές να αυξάνονται.
Οι προετοιμασίες για τον επόμενο, 3ο αγώνα έχουν ξεκινήσει!
