Τεχνολογία

16 Oct, 2023 Ώρα 13:45

Πως θα υποδεχθούν οι Κύπριοι τα φανάρια με τεχνητή νοημοσύνη;

Thumbnail

Το καινοτόμο πρόγραμμα Green Light της Google μεταμορφώνει τη διαχείριση της αστικής κυκλοφορίας, με στόχο την ανακούφιση των οδηγών από την κούραση του μποτιλιαρίσματος και τον περιορισμό της ρύπανσης.

Close

Αξιοποιώντας τεράστια σύνολα δεδομένων από τους χάρτες Google και χρησιμοποιώντας προηγμένους αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης, ο τεχνολογικός γίγαντας βελτιστοποιεί τις διαμορφώσεις των φωτεινών σηματοδοτών χωρίς να απαιτούνται δαπανηρές αναβαθμίσεις των υποδομών.

Το σύστημα αναλύει τις δομές των διασταυρώσεων, τα μοτίβα κυκλοφορίας και τα χρονοδιαγράμματα των φωτεινών σηματοδοτών, δημιουργώντας συστάσεις για τους τοπικούς μηχανικούς κυκλοφορίας.

Close

Αυτές οι προτάσεις, που κυμαίνονται από την προσαρμογή της διάρκειας των κόκκινων φαναριών έως τον συγχρονισμό πολλαπλών διασταυρώσεων, δημιουργούν “κύματα πράσινων φαναριών” που μειώνουν αποτελεσματικά την κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μεθόδους που βασίζονται σε αισθητήρες ή χειροκίνητες μετρήσεις οχημάτων, η προσέγγιση της Google προσφέρει μια βελτιωμένη λύση.

Close

Το έργο έχει εφαρμοστεί με επιτυχία σε 12 πόλεις παγκοσμίως, όπως το Σιάτλ, το Ρίο ντε Τζανέιρο και το Αμβούργο, επηρεάζοντας 30 εκατομμύρια μηνιαίες μετακινήσεις αυτοκινήτων.

Τα πρώτα δοκιμαστικά αποτελέσματα καταδεικνύουν μια πιθανή μείωση κατά 30% στα μποτιλιαρίσματα, με αποτέλεσμα μια αξιοσημείωτη μείωση κατά 10% στις εκπομπές ρύπων στις διασταυρώσεις.

Η Google σχεδιάζει να επεκτείνει την πρωτοβουλία το 2024, ενθαρρύνοντας τους μηχανικούς κυκλοφορίας των πόλεων παγκοσμίως να ενταχθούν στη λίστα αναμονής για την εφαρμογή της.

 

Πηγή: Newsauto.gr

10 Apr, 2025 Ώρα 13:44

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo

Thumbnail

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo για τη δημιουργία εικονικών κόσμων που της επιτρέπουν να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό ασφαλείας των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συνδυάζοντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι αισθητήρες των οχημάτων της από πραγματικά περιστατικά, όπως τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και οι απότομοι ελιγμοί, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις και να βελτιστοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνικής Gaussian splatting που επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων περιβάλλοντων. Μέσα σε αυτά μπορεί να τροποποιήσει τις συνθήκες προσομοίωσης, προσθέτοντας ή αφαιρώντας οχήματα, πεζούς, εμπόδια ή αλλάζοντας τα κυκλοφοριακά δεδομένα. 

Close

Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει χιλιάδες διαφορετικά σενάρια και να αξιολογήσει το λογισμικό ασφαλείας της σε ακραίες μεν αλλά ρεαλιστικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Volvo να συρρικνώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης στα εν λόγω σενάρια, μειώνοντάς τον από μήνες σε μόλις λίγες ημέρες. Αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά (in-house) σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars. Η πρωτοβουλία αποτελεί, επίσης, τμήμα μιας ερευνητικής διδακτορικής διατριβής από κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια η οποία εξετάζει τη δυνητική ενσωμάτωση τεχνικών νευρωνικής απεικόνισης (neural rendering) σε μελλοντικά συστήματα ασφαλείας.

 

Close

 

Η Volvo διατηρεί μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχοντας καταφέρει να εξελίξει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, η ομάδα Έρευνας πάνω στην Ασφάλεια της μάρκας μετέβαινε στη σκηνή ατυχημάτων με μετροταινίες,  καταγράφοντας ίχνη φρεναρίσματος και άλλους δείκτες σύγκρουσης. Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν σε πολλές σωτήριες καινοτομίες όπως το σύστημα αποτροπής πρόκλησης τραυματισμού στον αυχένα (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (Side Impact Protection System). Σήμερα, με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, η Volvo μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα με ακόμα πιο «έξυπνο» και αποτελεσματικό τρόπο, προβλέποντας ακόμα περισσότερες δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις. 

Close

Η Volvo μπορεί να εξερευνήσει τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting (μέθοδος απεικόνισης που στοχεύει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων οι οποίες σχετίζονται με την αναπαράσταση χώρων) χάρη στη διευρυμένη συνεργασία της με τη NVIDIA. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo -επικουρούμενα από την υπολογιστική τεχνολογία της NVIDIA, συλλέγουν δεδομένα από μια πληθώρα αισθητήρων, αποκτώντας ακόμα καλύτερη γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος.