Η Hyundai θέτει σε λειτουργία ένα νέο εργοστάσιο, γεμάτο με ρομπότ και τεχνητή νοημοσύνη και υπόσχεται παράδοση του μοντέλου που παραγγείλατε σε… μερικές ώρες.
Έχετε σκεφτεί ποτέ να κατασκευάζονται 70 αυτοκίνητα μέσα σε μία βάρδια έξι ωρών; Όσο τρελό και ουτοπικό κι αν ακούγεται, η Hyundai όχι απλά το σκέφτηκε, αλλά το κάνει και πράξη, γλιτώνοντας έτσι κόπο και χρήμα.
Είναι γνωστό ότι όσο περνούν τα χρόνια, τα ρομπότ και η τεχνητή νοημοσύνη αντικαθιστούν τα ανθρώπινα χέρια. Από την εξίσωση αυτή δεν μπορούν να λείπουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικά όσο αναπτύσσεται και εξελίσσεται η τεχνολογία.
Η καινοτόμος ιδέα της Hyundai, εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε μία επίδειξη στο κέντρο καινοτομιών της εταιρείας στη Σιγκαπούρη. Σε αυτές τις «έξυπνες» εγκαταστάσεις κατασκευάζεται αυτή την περίοδο το Hyundai Ioniq 5 και από το 2024 θα κατασκευάζεται και το Ioniq 6.

Πρόκειται ουσιαστικά για μία δοκιμαστική περίοδο των εγκαταστάσεων, η οποία εφόσον αποδειχθεί επιτυχημένη, παρόμοια εργοστάσια θα ανεγερθούν σε διάφορες μεγάλες πόλεις του κόσμου.
Η Hyundai θα μπορεί πλέον μέσω αυτών να κατασκευάζει και να παραδίδει αυτοκίνητα μέσα σε μόλις έξι… ώρες (!), την ώρα που το κόστος θα είναι ελάχιστο λόγω του μικρού αριθμού σε προσωπικό. Την περισσότερη χειρωνακτική δουλειά ουσιαστικά θα τη βγάζουν τα ρομπότ με αρωγό την τεχνητή νοημοσύνη.
«Δεν είναι ένα απλό εργοστάσιο. Είναι ένα βιωματικό κέντρο για τον πελάτη. Μέσω αυτού θα μπορούν οι πελάτες να επικοινωνούν μαζί μας από κοντά» δήλωσε ο διευθυντής του εργοστασίου, Άλπες Πατέλ.

Ο επικεφαλής των «έξυπνων» εγκαταστάσεων αναφέρθηκε ουσιαστικά στο «Ioniq Lounge», ένα μέρος στο οποίο ο πελάτης θα μπορεί να επιλέγει το μοντέλο που διατίθεται, να ορίζει όλες τις λεπτομέρειες και τον εξοπλισμό που επιθυμεί και να το παραγγέλνει επί τόπου.
Στην επίδειξη, η Hyundai έδειξε στον κόσμο ένα δωμάτιο εικονικής πραγματικότητας, όπου το εκάστοτε μοντέλο κατασκευαζόταν, πριν εμφανιστεί μία οθόνη που έδειχνε το πραγματικό αυτοκίνητο.
Το μοντέλο παραδίδεται μετά από μερικές ώρες στον πελάτη μέσω αυτόνομων ρομπότ κι έτσι, σε χρόνο μηδέν, είναι κάτοχος.
Είναι… πολλά αυτά για να τα χωνέψουμε το 2023, τρομάζουν ή απλά είναι η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων στις αυτοκινητοβιομηχανίες;

FIAT: Το Grande Panda κέρδισε το “Red Dot Award” 2025
Μια επιτροπή από 43 απόλυτα εξειδικευμένους ή/και ακαδημαϊκού επιπέδου εκλέκτορες, απένειμε στο ολοκαίνουργιο FIAT Grande Panda το “Red Dot Award” 2025. Η βράβευση έγινε κατά τη διάρκεια του Designers’ Night στο Essen της Γερμανίας, ως ακόμα μια αναγνώριση στο μοναδικό σχεδιαστικό ταλέντο των Ιταλών.

Με αμέτρητες στιλιστικές λεπτομέρειες που δίνουν ξεχωριστό αισθητικό αποτέλεσμα, το Grande Panda κερδίζει τα πιο θετικά σχόλια με την εμφάνισή του. Με εμφανή SUV χαρακτήρα και τιμή στο εύρος του συμβατικού B-Segment, το Grande Panda εγκαινιάζει την ολοκαίνουργια, Pandastic εποχή της FIAT. Έχει μήκος 3,99 m, ύψος 1,57 m και απόσταση από το έδαφος έως 183 mm, γι’ αυτό και διακρίνεται για την πολυχρηστικότητα και την καθημερινή ευχρηστία.
Στους εκλέκτορες άρεσε η νέα σχεδίαση που δεν μοιάζει σε τίποτα με το προηγούμενο ιταλικό αυτοκίνητο. Το καινούργιο FIAT Grande Panda εμπνευσμένο από το σχήμα του κλασικού Panda, έχει νέα στοιχεία που το κάνουν να διαφέρει και να συγκεντρώνει τα βλέμματα κυρίως των νεαρότερων σε ηλικία αγοραστών. Κάποια από αυτά είναι τα PXL LED φώτα, τα ανακυκλωμένα υλικά και το BAMBOX στο ταμπλό που είναι ντυμένο με ύφασμα από ίνες μπαμπού.

Είναι άνετο, οικονομικό και ασφαλές. Κάνει πανεύκολη την καθημερινότητα στην πόλη, εξασφαλίζοντας μέγιστη οικονομία και ευκολία χρήσης, χωρίς τέλη κυκλοφορίας και περιορισμούς από τον Δακτύλιο.
Είναι διαθέσιμο ως υβριδικό με 110 HP και αυτόματο κιβώτιο, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικό με 113 HP και 320 km μικτή αυτονομία WLTP χάρη στην μπαταρία των 44 kWh. Το Grande Panda Hybrid έχει εισαγωγική τιμή €20.800 ενώ το ηλεκτρικό €22.800, με τον εξοπλισμό σε κάθε περίπτωση να περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10”, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κλιματισμό, αυτόματα φώτα και πολλά ακόμα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας.
