Στο επίσημο λογαριασμό της στην πλατφόρμα «X», η Formula 1 ανακοίνωσε τη νέα πίστα που θα κατασκευαστεί στη Μαδρίτη και θα ενταχθεί στο επίσημο καλεντάρι από το 2026 (θα παραμείνει μάλιστα για τουλάχιστον μέχρι το 2035).
Η πίστα θα χρησιμοποιεί και δημόσιους δρόμους (σιρκουί πόλης δηλαδή όμως η Τζέντα, το Λας Βέγκας, το Μπακού κ.α.) αλλά και ιδιωτικούς, ειδικά κατασκευασμένους για το Grand Prix.
Η νέα πίστα στη Μαδρίτη
Το συνολικό της μήκος θα είναι στα 5.474μ. και θα αποτελείται από 20 στροφές. Στροφές αργές, μεσαίες και γρήγορες, σχηματίζοντας μάλιστα και κάμποσα σικέιν. Αν και η πίστα δεν υπάρχει ακόμα, ο μέσος μέσος εκτιμώμενος χρόνος γύρου, είναι στο 1:32.450.
Οι ευθείες οι οποίες θα μπορούν να επιτρέπουν τη χρήση DRS είναι δύο (σύμφωνα με το σχεδιάγραμμα), ενώ οι κερκίδες θα μπορούν να φιλοξενήσουν λίγο πάνω από 100.000 άτομα.
Το σημείο που θα φτιαχτεί η πίστα, σχεδόν συνορεύει και με άλλα μεγάλα αθλητικά κτίρια, όπως το προπονητικό κέντρο και γήπεδο της Ρεάλ Μαδρίτης και της Αθλέτικο. Σε απόσταση μόλις 16χλμ. από το κέντρο της πόλης, η FIA ήδη υποστηρίζει πως το 90% των θεατών θα μπορεί να φτάσει στην πίστα σε λίγα μόλις λεπτά, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τα ΜΜΜ.
Όπως προαναφέρθηκε, η Μαδρίτη έχει υπογράψει συμφωνία για την ένταξή της στο ημερολόγιο της F1 από το 2026, και απαιτείται πολλή δουλειά μέχρι τότε για να οριστικοποιηθούν οι λεπτομέρειες της διάταξης, να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες εγκρίσεις και να ληφθούν υπόψη οι υλικοτεχνικές υποδομές της διοργάνωσης.
Πρέπει να περάσει από την ιδέα στη λεπτομερή κατασκευή και να αποκτήσει άδεια πίστας Grade 1.
Άντε και στα δικά μας.
Οριστικά εκτός F1 ο Daniel Ricciardo – Ποιος παίρνει τη θέση του από το επόμενο GP;
Οι φήμες επιβεβαιώθηκαν και η RB απέλυσε τον Daniel Ricciardo, σε μία απόφαση που συζητιόταν καιρό και μάλιστα έχει άμεση ισχύ. Έτσι για τα υπόλοιπα 6 Grand Prix της χρονιάς, την θέση του θα πάρει ο Lawson.
Παραμένει ασαφές τι επιφυλάσσει το μέλλον για τον Ricciardo, αλλά είναι απίθανο να περιλαμβάνει μια θέση στο grid της Formula 1 το 2025.
Ο Αυστραλός έτρεξε σε 258 αγώνες Formula 1, ανέβηκε στο πόντιουμ 32 φορές, σημείωσε 8 νίκες και συνολικά 1329 πόντους. Μία καριέρα που «κράτησε» 14 σεζόν, με τον οδηγό να έχει το δικό του κοινό, όντας πάντα με το χαρακτηριστικό του χαμόγελο «κολλημένο» στο πρόσωπο αλλά και με μία καλή κουβέντα για όλους.
Κατά τη διάρκεια της καριέρα τους οδήγησε για τις HRT, Toro Rosso, Red Bull, Renault, McLaren και RB.
Ο ίδιος δήλωσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram: ««Αγαπώ αυτό το άθλημα από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Στις ομάδες και τα άτομα που έπαιξαν το ρόλο τους, σας ευχαριστώ. Στους οπαδούς που αγαπούν το άθλημα μερικές φορές περισσότερο από εμένα, σας ευχαριστώ. Πάντα θα έχει τα σκαμπανεβάσματά του, αλλά ήταν διασκεδαστικό και η αλήθεια είναι ότι δεν θα το άλλαζα. Μέχρι την επόμενη περιπέτεια».
Ο εφεδρικός οδηγός της Red Bull, Lawson, ορίστηκε ως αντικαταστάτης του Ricciardo για το υπόλοιπο της σεζόν, αρχής γενομένης από το επερχόμενο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών στο Austin. Αυτό θα τους επιτρέψει να τον αξιολογήσουν έναντι του team mate Yuki Tsunoda, ο οποίος διανύει την καλύτερή του σεζόν στη F1 και έχει ήδη συμβόλαιο για την επόμενη σεζόν.
«Όλοι εδώ στην VCARB θα ήθελαν να ευχαριστήσουν τον Daniel για τη σκληρή δουλειά του κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων σεζόν μαζί μας», δήλωσε το αφεντικό Laurent Mekies. «Έφερε πολλή εμπειρία και ταλέντο στην ομάδα με μια φανταστική συμπεριφορά, η οποία βοήθησε όλους να αναπτυχθούν και να καλλιεργήσουν ένα δυνατό ομαδικό πνεύμα».