Ειδήσεις

15 Mar, 2024 Ώρα 10:29

Θα έδινες 450.000 δολάρια για αυτό το NSX-R του 1996;

Thumbnail

Η πρώτη γενιά του NSX πάντα προοριζόταν να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο παγκόσμιας κλάσης και οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρίας είχαν κάνει κάποιους συμβιβασμούς προκειμένου να επιτύχουν την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ της αγνής απόδοσης και της καθημερινής οδηγικής χρήσης.

Close

Ωστόσο, για εκείνους τους πελάτες του NSX που αναζητούσαν μια αγωνιστική εμπειρία χωρίς συμβιβασμούς, η Honda αποφάσισε το 1992 να παράγει μια έκδοση του μοντέλου ειδικά τροποποιημένη για ανώτερη στις πίστες, σε βάρος των συνηθισμένων ανέσεων.

Έτσι, γεννήθηκε το NSX Type R (ή NSX-R), με την Honda να επιλέγει να χρησιμοποιήσει το λογότυπο Type R για να προσδιορίσει τις ικανότητες του NSX-R.

Close

 

 

Η παραγωγή του Honda NSX-R ξεκίνησε στα τέλη Νοεμβρίου του 1992 και ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 1995, στο εργοστάσιο της Honda στην πόλη Takanezawa της Ιαπωνίας. Kυκλοφόρησε αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας και βγήκε σε περιορισμένη παραγωγή μόλις 483 αυτοκινήτων, κάτι που το καθιστά εξαιρετικά σπάνιο.

Ένα εξ αυτών βρίσκεται προς πώληση με μόλις 18.320 χλμ. στο οδόμετρο από το 1996, με την τιμή του να ορίζεται στα 450.000 δολάρια, όταν καινούριο κόστιζε κάτω από 30.000 δολάρια.

 

 

Μηχανικά, ο 3,0-λίτρος V6 ατμοσφαιρικός κινητήρας, με περιεχόμενη γωνία 90 μοίρες, έχει αλλαγές σε σχέση με το “απλό” NSX, με την απόδοση του να ανακοινώνεται στα 280 άλογα στις 7.100 σ.α.λ. με 294 Nm στις 6.500 σ.α.λ.

Όπως ξέρεις, όμως, υπήρχε μια άτυπη συμφωνία κυρίων μεταξύ των ιαπωνικών κατασκευαστών να μην ανακοινώνουν την ιπποδύναμη των αυτοκινήτων όταν αυτή υπερβαίνει τα 280 άλογα. Ωστόσο, αυτό ήταν ένα τέχνασμα για να αποφύγει η Honda να υποβάλει εκ νέου αίτηση για έγκριση τύπου το αυτοκίνητο, και έτσι η πραγματική ισχύς του NSX-R φέρεται να πλησιάζει τα 300 άλογα.

 

 

Το NSX-R είχε κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης (4.235:1 αντί για 4.06:1) από το “απλό” NSX, και έτσι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρεάζεται 5 δευτ. (από 5,5 δευτ.), με την τελική ταχύτητά του να είναι μικρότερη λόγω των κοντών σχέσεων του πεντατάχυτου κιβωτίου, αγγίζοντας τα 262 χλμ/ώρα, αντί για 270 χλμ/ώρα.

Το αυτοκίνητο ζυγίζει 120 κιλά λιγότερα από το standard NSX, χάρη στην εκτενή χρήση carbon σε αρκετά σημεία του αμαξώματος και του εσωτερικού. Επίσης, για χάρη της μείωσης του βάρους δεν έχει υδραυλικό τιμόνι και κεντρικό κλείδωμα, οι ζάντες είναι σφυρήλατες της Enkei, η μπαταρία είναι μικρότερη, το πίσω γυαλί είναι λεπτότερο, με το βάρος να αγγίζει τα μόλις 1.230 κιλά.  

22 Jan, 2025 Ώρα 12:04

SEAT Leon: 26 χρόνια ενός θρύλου

Thumbnail

Το SEAT Leon φέτος συμπληρώνει 26 χρόνια ζωής. Αποτελώντας, από την πρώτη στιγμή που λανσαρίστηκε, έναν από τους ηγέτες στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Και στις τέσσερις γενιές του, το μοντέλο ξεχώριζε σε επίπεδο σχεδίασης, τεχνολογίας, σπορτίφ χαρακτήρα και εξοπλισμού, με στόχο να βρίσκεται πάντα μπροστά από την εποχή του.

Close
 

Η SEAT δηλώνει υπερήφανη που ένα από τα πιο επιτυχημένα της μοντέλα σχεδιάζεται, αναπτύσσεται και παράγεται εξ ολοκλήρου στη Βαρκελώνη. Μέχρι σήμερα, στην πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη της Καταλονίας έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια αντίτυπα του SEAT Leon. Σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro, το πρώτο SEAT Leon λανσαρίστηκε 1999, σηματοδοτώντας την επιστροφή της SEAT στην κατηγορία των compact αυτοκινήτων. Αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της μάρκας, καθώς ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της SEAT με τετρακίνηση, με κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων και με ισχύ που έφτανε έως και τους 180 ίππους.

 

Close

 

Η δεύτερη γενιά του SEAT Leon έκανε την εμφάνισή της το 2005, με πιο τολμηρή και αεροδυναμική σχεδίαση, προϊόν της δημιουργικής έμπνευσης του Walter de Silva. Επαναπροσδιόρισε τα δεδομένα σε μια παραδοσιακά συντηρητική κατηγορία μοντέλων, ενσωματώνοντας στοιχεία όπως οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες, που έκαναν το SEAT Leon να παραπέμπει σε δίθυρο μοντέλο. Επιπλέον, διαπνεόταν από σπορτίφ χαρακτήρα τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και σε επίπεδο επιδόσεων, και ήταν εξοπλισμένο με πιο αποδοτικούς κινητήρες. 

 

Η τρίτη γενιά SEAT Leon αποτέλεσε κομβικό σημείο στην ιστορία της μάρκας, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή. Ορισμένοι από τους βασικούς πυλώνες της επιτυχίας του μοντέλου ήταν η ενσωμάτωση προηγμένης τεχνολογίας στα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όπως και στα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και το γεγονός ότι ήταν το πρώτο compact μοντέλο με πλήρη LED φωτισμό. Η τρίτη γενιά ήταν η πλέον επιτυχημένη εμπορικά, με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις, ενώ ο συνδυασμός των προηγμένων συστημάτων κίνησης και της κομψής σχεδίασης καθιέρωσε το Leon ως ένα από τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας του.

Close

 

 

Το τέταρτης γενιάς SEAT Leon είναι το κορυφαίο σε επίπεδο τεχνολογιών στην ιστορία της μάρκας, καθώς είναι το πρώτο 100% διασυνδεδεμένο όχημα. Διατίθεται σε μια μεγάλη γκάμα κινητήρων, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος κίνησης e-HYBRID που κατέστησε το Leon στο πρώτο plug-in hybrid μοντέλο της SEAT. 

Με αφορμή τη συμπλήρωση 26 ετών ζωής, το Leon αναβαθμίστηκε ενσωματώνοντας έναν νέο e-HYBRID κινητήρα 1.500 κ.εκ. με 133 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας και δυνατότητα ταχυφόρτισης της μπαταρίας σε μόλις 26 λεπτά. Επιπλέον, έχει βελτιωθεί η ασφάλεια, όπως και τα συστήματα φωτισμού με προβολείς Matrix LED, οι οποίοι επιτρέπουν την οδήγηση με ενεργοποιημένη τη μεγάλη σκάλα χωρίς να τυφλώνονται οι υπόλοιποι οδηγοί. 

Από το λανσάρισμά του το Leon έχει λάβει σημαντικές διακρίσεις, από τα βραβεία «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στην Ισπανία το 2014 και το 2021, μέχρι τις διακρίσεις «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» και «Οικογενειακό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στην Πορτογαλία το 2021, καθώς και το βραβείο «Αυτοκίνητο Εισαγωγής της Χρονιάς» στην Αργεντινή την ίδια χρονιά.

Ο σπορ χαρακτήρας του Leon έχει συνδράμει και σε αγωνιστικές επιτυχίες: Η δεύτερη γενιά του SEAT Leon κέρδισε διαδοχικούς τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τουρισμού (WTCC) το 2008 και το 2009, αναδεικνύοντας τη SEAT στην πρώτη μάρκα στην ιστορία που κέρδισε παγκόσμιο τίτλο της FIA  με κινητήρα diesel.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τους εκθεσιακούς χώρους της Unicars στην Κύπρο.