Ακόμα ένα βραβείο προσθέτει στη συλλογή του το Toyota Prius. Αυτή τη φορά στο θεσμό των «World Car Awards» όπου το Toyota Prius πήρε την πρώτη θέση για τον καλύτερο σχεδιασμό αυτοκινήτου για το 2024. Το βραβείο «World Car Design» αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την επιτυχημένη προσπάθεια του Ιαπωνικού εργοστασίου να προσφέρει, όχι μόνο ένα τεχνολογικά προηγμένο μοντέλο, αλλά και ένα αυτοκίνητο με συναισθηματικό σχεδιασμό που κερδίζει τις εντυπώσεις.

Η πέμπτη γενιά του Toyota Prius πήρε το παγκόσμιο βραβείο σχεδιασμού αφού επιλέχθηκε ανάμεσα από 70 καινούρια μοντέλα της παγκόσμιας αγοράς. Μια επιτροπή 100 δημοσιογράφων από 29 χώρες επέλεξε τους νικητές της κάθε κατηγορίας μέσω μυστικής ψηφοφορίας, βασισμένης στην αξιολόγησή τους για κάθε μοντέλο ξεχωριστά ενώ τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας καταμετρήθηκαν από τον οίκο KPMG. Ειδικά για το βραβείο σχεδιασμού συμμετείχαν και έξι καταξιωμένοι κριτές και αρχισχεδιαστές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας ενώ στην τελική ψηφοφορία, το Toyota Prius είχε να ανταγωνιστεί το Ford Bronco και τη Ferrari Purosangue.

To πέμπτης γενιάς Prius διαθέτει μια μοντέρνα εμφάνιση αλλά και την τελευταία τεχνολογία Plug-in υβριδικού συστήματος της Toyota. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα μοντέλο με διπλό DNA αφού, από τη μια προσφέρει μια ηλεκτρική αυτονομία ικανή να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες ενώ παράλληλα προσφέρει και ένα εξαιρετικά αποδοτικό υβριδικό σύστημα για μεγαλύτερες αποστάσεις.

Η ανακοίνωση για των νικητών για τα βραβεία του θεσμού «World Car of the Year» έγινε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης. Σε δηλώσεις του ο Yasushi Ueda, Chief Engineer και υπεύθυνος εξέλιξης του νέου Prius, δήλωσε μεταξύ άλλων:
«Είναι τιμή για μας να λάβουμε το βραβείο Καλύτερου Σχεδιασμού για το νέο Prius. Ένα αυτοκίνητο που όχι μόνο φαίνεται υπέροχο, αλλά προσφέρει και μια διασκεδαστική οδήγηση. Όταν ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε τη νέα γενιά του Prius είχαμε να επιλέξουμε μεταξύ ενός εμπορικού προϊόντος στην αγορά ή κάτι που θα… κέρδιζε καρδιές. Τελικά, το δεύτερο, όχι μόνο για τα πλεονεκτήματα του αλλά και για την συναισθηματική εμπειρία πίσω από το τιμόνι».
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η νέα γενιά του Toyota Prius κατάφερε να συγκεντρώσει, μέχρι στιγμής, 24 βραβεία και επαίνους.
Το νέας γενιάς Toyota Prius προσφέρεται με όφελος έως €7,500 κατόπιν έγκρισης κρατικής χορηγίας, για την αγορά plug-in οχήματος.

O Όμιλος BMW αποκαλύπτει μια νέα φιλοσοφία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης
Ο Όμιλος BMW Group μια επαναστατική φιλοσοφία στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, εγκαινιάζοντας με αυτό τον τρόπο μια νέα εποχή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Ο Όμιλος έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες πληροφορίες σχετικά με την εξέλιξη και παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης και συστημάτων ηλεκτροκίνησης που βασίζονται στην έκτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive. Κάθε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Neue Klasse θα επωφεληθεί από αυτές τις εξελίξεις.

Με τη νέα τεχνολογία BMW eDrive έκτης γενιάς (Gen6 για συντομία), το BMW Group πραγματοποιεί ένα σημαντικό τεχνολογικό άλμα. Οι βελτιώσεις που αφορούν το προϊόν περιλαμβάνουν 30% ταχύτερη φόρτιση και 30% μεγαλύτερη αυτονομία, με ορισμένα μοντέλα να επιτυγχάνουν ακόμη και υψηλότερες επιδόσεις. Επιπλέον, η νέα μπαταρία υψηλής τάσης Gen6 αξιοποιεί την προηγμένη τεχνολογία 800V. Η Gen6 θα κάνει το ντεμπούτο της φέτος στην Neue Klasse και στη συνέχεια θα χρησιμοποιηθεί σε μοντέλα όλης της γκάμας των αμιγώς ηλεκτρικών προϊόντων του BMW Group. Η φιλοσοφία για τις μπαταρίες υψηλής τάσης Gen6 είναι ριζικά νέα και θα βρει εφαρμογή σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων - μέχρι και στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH. Η νέα, ακόμα πιο λεπτή σχεδίαση επιτρέπει την ενσωμάτωσή της σε μία ποικιλία μοντέλων, ανεξάρτητα από το ύψος του οχήματος. Η μπαταρία υψηλής τάσης αποτελεί δομικό στοιχείο του αμαξώματος των μοντέλων Neue Klasse («pack-to-open-body»), ενώ οι νέες κυλινδρικές κυψέλες θα ενσωματωθούν απευθείας στην μπαταρία υψηλής τάσης («cell-to-pack»). Η νέα κυλινδρική κυψέλη της BMW προσφέρει 20% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα σε σύγκριση με την προηγούμενη πρισματική της Gen5.

Όλα τα στοιχεία που επιτρέπουν αυτό το τεχνολογικό άλμα προς τα εμπρός συγκεντρώνονται στο BMW Energy Master. Η εν λόγω κεντρική μονάδα ελέγχου είναι τοποθετημένη στη μπαταρία υψηλής τάσης και παρέχει τη διασύνδεση για την παροχή ρεύματος υψηλής και χαμηλής τάσης καθώς και για τα δεδομένα από τη μπαταρία υψηλής τάσης. Επίσης, ελέγχει την παροχή ρεύματος για τον ηλεκτροκινητήρα και το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος και διασφαλίζει την ασφαλή και έξυπνη λειτουργία της μπαταρίας υψηλής τάσης. Το BMW Group έχει καταθέσει μια σειρά νέων αιτήσεων για διπλώματα ευρεσιτεχνίας που αφορούν το ηλεκτρικό σύστημα των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών ασφαλειών.
Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την έξυπνη ενσωμάτωση καινοτόμων τεχνολογιών στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, σε συνδυασμό με τη συνεχή αναβάθμιση των υφιστάμενων συστημάτων, είναι πραγματικά εντυπωσιακά. Σε σύγκριση με το τετρακίνητο μοντέλο Gen5 xDrive, ένα μελλοντικό μοντέλο της Neue Klasse με τεχνολογία EESM και ASM μπορεί να είναι υπερήφανο για τις εξής βελτιώσεις: οι απώλειες ενέργειας έχουν μειωθεί κατά 40%, το κόστος κατά 20% και το βάρος κατά 10%.
