Το 2007 είδαμε την πρώτη έκδοση του i30, ενός αυτοκινήτου με τολμηρές γραμμές που ανέτρεψε τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Δεκαεπτά χρόνια μετά η Hyundai παρουσιάζει το νέο i30 στην τρίτη γενιά του. Διαθέτει αναβαθμισμένη σχεδίαση και τεχνολογίες αιχμής. Είναι εξοπλισμένο με βελτιωμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και χαρακτηριστικά άνεσης, γεγονός που καθιστά το i30 ακόμη πιο ανταγωνιστικό στην κατηγορία του. Με την γκάμα των hatchback, fastback και tourer, καθώς και με τη σπορ έκδοση N Line, οι πελάτες έχουν πολλές επιλογές από την γκάμα του i30.

Το εξωτερικό του είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από το ξεχωριστό εμπρός και το κομψό πίσω μέρος. Στο εμπρός μέρος, η σχεδίαση της μάσκας, το ένθετο του προφυλακτήρα κάτω από την πινακίδα κυκλοφορίας και τα περιβλήματα των προβολέων ομίχλης έχουν επανασχεδιαστεί. Στο πίσω μέρος του αμαξώματος στις εκδόσεις hatchback και tourer, το ένθετο χρωμίου του πίσω προφυλακτήρα διαθέτει μια πιο αιχμηρή εμφάνιση. Οι προβολείς και τα πίσω LED φώτα διατίθενται πλέον στάνταρ στο νέο i30. Το μοντέλο διαθέτει επίσης ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με νέα σχεδίαση.

Η σχεδιαστική ανανέωση του Νέου i30 συνεχίζεται στο εσωτερικό του μοντέλου. Το μαύρο εσωτερικό μπορεί να συνδυαστεί με τέσσερις μοντέρνες επενδύσεις καθισμάτων: ύφασμα, ύφασμα & δέρμα, δέρμα καθώς και ύφασμα suede και δέρμα. Με τη σχεδιαστική αναβάθμισή του, το 3ης γενιάς i30 N Line έχει λάβει ακόμη πιο σπορ χαρακτηριστικά με το πιο τολμηρό πλέγμα στη γρίλια και τις τριπλές οριζόντιες γραμμές σε κόκκινο χρώμα που διακοσμούν το εσωτερικό από δέρμα & υφασμάτινο suede. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των ζαντών αλουμινίου N Line 17 ιντσών και 18 ιντσών (αναλόγως κινητήρα) με τη νέα εντυπωσιακή σχεδίαση.
Τα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας του νέου i30 προσφέρουν στους πελάτες μια πιο άνετη εμπειρία στο αυτοκίνητο. Τα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25”, τρεις θύρες φόρτισης USB τύπου C μπροστά και πίσω, ενημερώσεις χαρτών Over-the-Air (OTA) και πλήρη φώτα LED εμπρός και πίσω.

Το νέο i30 διατίθεται πλέον στάνταρ με ακόμη περισσότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας Hyundai Smart Sense. Το Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) βοηθά στον εντοπισμό και την αποφυγή πιθανών ατυχημάτων με εμπόδια μπροστά. Για ασφαλέστερη οδήγηση στους αυτοκινητόδρομους, το Lane Following Assist (LFA) διατηρεί το όχημα στην τρέχουσα λωρίδα κυκλοφορίας και το Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) ειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις όταν το όχημα υπερβαίνει το όριο ταχύτητας. To σύστημα Rear Occupant Alert (ROA) προειδοποιεί τον οδηγό εάν η πίσω πόρτα είχε ανοίξει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού με ένα μήνυμα στις οθόνες του ταμπλό- για να αποτρέψει την παραμονή οποιουδήποτε στο πίσω κάθισμα.

Προαιρετικά οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το σύστημα FCA με Junction Turning έχοντας αυξημένη ασφάλεια όταν στρίβουν αριστερά σε διασταυρώσεις καθώς και το το Highway Driving Assist (HDA) 1.5, που διατηρεί την απόσταση του οχήματος από άλλο μπροστινό όχημα και προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος σύμφωνα με το όριο, διατηρώντας το στην τρέχουσα λωρίδα κυκλοφορίας.
Ολοκληρωμένο με ακόμη περισσότερα χαρακτηριστικά άνεσης, το νέο i30 σχεδιάστηκε για να είναι ένα αυτοκίνητο για όλους. Σε όλο το εσωτερικό και στο πορτμπαγκάζ έχουν προστεθεί φώτα LED για καλύτερο φωτισμό. Παράλληλα, με τους μπροστινούς και πίσω αισθητήρες στάθμευσης και την προειδοποίηση απόστασης στάθμευσης (PDW) – που περιλαμβάνονται στάνταρ – οι οδηγοί προειδοποιούνται εάν εντοπιστεί εμπόδιο όταν το όχημα κινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω με χαμηλές ταχύτητες.

Για να βελτιώσουν την αποδοτικότητα του καυσίμου, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν κινητήρα με σύστημα 48V Hybrid. Αυτό το σύστημα υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης προσθέτοντας ηλεκτρική ισχύ σε διάφορα στάδια οδήγησης, όπως η εκκίνηση, η επιτάχυνση και η ανάκτηση, βελτιώνοντας τις επιδόσεις και μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου.
Το Νέο i30 θα διαθέτει 12 εξωτερικά χρώματα εκ των οποίων τα έξι χρώματα είναι νέα: Ecotronic Grey Pearl, Ultimate Red Metallic, Jupiter Orange Metallic, Meta Blue Pearl, Cypress Green Pearl και Sailing Blue Pearl. Τα χρώματα που επιστρέφουν περιλαμβάνουν τα : Atlas White, Serenity White Pearl, Shimmering Silver Metallic, Shadow Grey, Abyss Black Pearl και το Engine Red.

Η παραγωγή του νέου i30 θα ξεκινήσει μέσα στον μήνα που διανύουμε στην παραγωγική μονάδα της Hyundai στην πόλη Nošovice της Δημοκρατίας της Τσεχίας και αναμένεται. Τους αμέσως επόμενους μήνες αναμένεται στην ελληνική αγορά. Από τιμές ακόμη δεν γνωρίζουμε αλλά ελπίζουμε ότι μέχρι το τέλος Απριλίου η αρχές Μαΐου να ανακοινωθούν από την ελληνική αντιπροσωπεία.

Volkswagen ID. Cross Concept
Μετά το ID. Polo, η Volkswagen ετοιμάζει ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις, όπου πρακτικά θα αποτελεί την crossover έκδοση του πρώτου. Ο λόγος για το ID. Cross Concept, το οποίο αποκαλύφθηκε έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση κινητικότητας του Μονάχου.

Έτσι, μετά το ID.2 all, το ID. GTI Concept (βασισμένο στο ID.2 all) και το ID. Every1, το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις παραγωγής αυτών των νέων μοντέλων της Volkswagen θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2026, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID. Polo (έκδοση παραγωγής του ID.2 all) να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI, με το ID. Cross να κάνει την πρεμιέρα του το καλοκαίρι του 2026.

Η έκδοση παραγωγής του ID. Every1 concept, το οποίο θα βρίσκεται στο Μόναχο, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται σε μορφή πρωτότυπου αυτοκινήτου, θα αποτελέσει ένα από τα highlights του 2027.
Γυρνώντας στο ID. Cross Concept, αυτό βασίζεται στην MEB+ πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.161 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και ύψος στα 1.588 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.601 χλστ.

Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός του είναι παρόμοιο με αυτό του τρέχοντος T-Cross. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τον συνδυασμό ζαντών/ελαστικών στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρίας να τοποθετούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών ειδικά για το πρωτότυπο, που ονομάζονται Balboa.
Σε συνεργασία με την Goodyear, σχεδιάστηκαν ειδικά ελαστικά 235/40 για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, τα οποία συνεχίζουν το σχεδιασμό της ζάντας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.

Στο εσωτερικό και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, σύμφωνα με την εταιρία το 5θέσιο ID. Cross Concept είναι πολύ ευρύχωρο, με χώρο αποσκευών στα 450 λίτρα, άνω του μέσου όρου. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 11″ και οθόνη αφής 13″.
Ένας επιπλέον χώρος (25 λίτρα) κάτω από το καπό παρέχει επιπλέον χώρο, με το πλάτος του οχήματος και τον ευάερο σχεδιασμό του εσωτερικού να δημιουργούν μια μεγαλύτερη αίσθηση χώρου, προορισμένη για αστική χρήση.

Μηχανικά, το ID. Cross Concept διαθέτει ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποτελείται από δύο κεντρικές μονάδες. Αποδίδει 155 kW (211 άλογα), με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρίς να γίνεται γνωστή η χωρητικότητα της. Η προβλεπόμενη αυτονομία για το νέο ID. Cross Concept είναι έως και 420 χλμ.
