Αυτό είναι το νέο Grandland, που μας παρουσίασε η Opel. Tο ολοκαίνουργιο SUV υιοθετεί πολλά σχεδιαστικά στοιχεία από το Opel Experimental concept. Είναι κομψό, δυναμικό, ευρύχωρο, ευέλικτο και αμιγώς ηλεκτρικό.
Η νέα γενιά του Grandland αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια της Opel να κάνει την ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο ελκυστική. Είναι το πρώτο μοντέλο Opel που επωφελείται από την πλατφόρμα του Ομίλου Stellantis STLA Medium για τα ηλεκτρικά οχήματα και τοποθετείται με άνεση στην κορυφή της γκάμας των SUV της Opel.
Χάρη στη νέα αρχιτεκτονική, τη νέα επίπεδη τοποθέτηση της μπαταρίας με χωρητικότητα έως και 98 kWh, τον ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς και πλήθος χαρακτηριστικών εξοικονόμησης ενέργειας, όπως η αντλία θερμότητας, το νέο Grandland Electric θα είναι σε θέση να προσφέρει μια ηλεκτρική αυτονομία έως και περίπου 700 km (WLTP). Επιπλέον, υπόσχεται ότι θα απαιτούνται σύντομες στάσεις για την επαναφόρτισή του. Σε έναν δημόσιο σταθμό ταχείας φόρτισης, χρειάζονται μόνο 26 λεπτά περίπου, για την επαναφόρτισης της μπαταρίας στο 80% της χωρητικότητάς της.
Η υιοθέτηση της νέας πλατφόρμας πρόσφερε στους σχεδιαστές μια νέα ελευθερία, για αυτό και το νέο Grandland εντυπωσιάζει με την πρώτη κιόλας ματιά.

Οι διαστάσεις του είναι κορυφαίες. Με μήκος 4650 mm, πλάτος 1905 mm και ύψος 1660 mm, το νέο Grandland γίνεται το απόλυτο οικογενειακό SUV. Σε σχέση με τον προκάτοχό του, το νέο μοντέλο είναι μεγαλύτερο κατά 173 mm στο μήκος, 19 mm επιπλέον στο ύψος και 64 mm επιπλέον στο πλάτος. Οι ζάντες αλουμινίου, έως και 20’’, ενισχύουν την τολμηρή εμφάνιση του Grandland και το τοποθετούν στην κορυφή της γκάμας των SUV της Opel.
Εντυπωσιακό είναι και το 3D Vizor, που αποτελεί τη νέα έκφραση της χαρακτηριστικής μάσκας της Opel. Το ανανεωμένο 3D Vizor συνδυάζεται με το φωτιζόμενο λογότυπο Opel Blitz, το οποίο γίνεται ακόμα πιο ευδιάκριτο χάρη στην τεχνολογία Edge Light Technology. Το νέο Grandland υιοθετεί τις αρχές της σχεδίασης “Opel Compass” που εισήγαγε το Experimental concept, με την κεντρική πτυχή και όλα τα υπόλοιπα στοιχεία να στοιχίζονται οριζόντια, ενώ το νέο έμβλημα του “Κεραυνού” τοποθετείται στο κέντρο.
Το νέο, φωτιζόμενο έμβλημα συνοδεύεται από μια ακόμη καινοτομία φωτισμού, το κορυφαίο Intelli-Lux Pixel Matrix HD. Το σύστημα διαθέτει περισσότερα από 50.000 στοιχεία (51.200 για την ακρίβεια, με 25.600 σε κάθε πλευρά) για την κατανομή φωτός υψηλής ευκρίνειας. Ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες, τα διερχόμενα οχήματα ή άλλα αντικείμενα ανιχνεύονται από μια κάμερα και τα φώτα Intelli-Lux Pixel Matrix HD αποκόπτουν αυτά τα οχήματα/αντικείμενα με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια, σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα φωτισμού Matrix Light. Το αποτέλεσμα είναι μια πολύ πιο φωτεινή και ομοιογενής δέσμη φωτός, χωρίς να τυφλώνονται οι άλλοι χρήστες του δρόμου. Επιπλέον, τα νέα κινούμενα σχέδια καλωσορίσματος/αποχαιρετισμού με γραφική προβολή μπροστά από το όχημα δίνουν ήδη μια πρόγευση για τις δυνατότητες του συστήματος στο μέλλον.

Τα χαρακτηριστικά που το κάνουν να διαφέρει περιλαμβάνουν το 3D Vizor με το φωτιζόμενο λογότυπο του ‘Κεραυνού’, που τοποθετείται περήφανα στο κέντρο της μάσκας, καθώς και τα μόνιμα φωτιζόμενα γράμματα “OPEL” στο πίσω μέρος. Άλλα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά αποτελούν το σύστημα φωτισμού Intelli-Lux Pixel HD με περισσότερα από 50.000 αυτόνομα στοιχεία, η νέα πλατφόρμα STLA Medium για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και η νέα, επίπεδη εγκατάσταση της μπαταρίας, που επιτρέπει την τοποθέτηση μιας μπαταρίας χωρητικότητας 98 kWh, η οποία χαρίζει στο Grandland Electric έως και περίπου 700 km ηλεκτρικής αυτονομίας (WLTP).
Η δίχρωμη οροφή, που μοιάζει να αιωρείται, προσδίδει στο Grandland μια κομψή εμφάνιση. Οι αιχμηρές χαρακτηριστικές γραμμές των τόξων των τροχών διατρέχουν το αυτοκίνητο και ενισχύουν τη στιβαρή εικόνα του Grandland. Το μακρύ μεταξόνιο των 2.784 mm εξασφαλίζει αυξημένη ευρυχωρία στην καμπίνα και τον χώρο αποσκευών. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν κατά 40:20:40, δημιουργώντας έτσι έναν χώρο φόρτωσης έως και 1.641 lt.

Στο πίσω μέρος, η χαρακτηριστική υπογραφή φωτισμού “compass”, που περιλαμβάνει το φωτιζόμενο έμβλημα “OPEL”, κάνει την πρώτη της εμφάνιση σε μοντέλο παραγωγής. Επιπλέον, στα πλαίσια της στρατηγικής Greenovation της Opel για την εξοικονόμηση των πόρων που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, η ονομασία του μοντέλου δεν εμφανίζεται πλέον με χρωμιωμένα γράμματα, αλλά εντυπώνεται στο κέντρο της πίσω πόρτας.
Στο εσωτερικό του νέου Grandland κυριαρχούν πλήθος ‘bold & pure’ σχεδιαστικών στοιχείων, σε συνδυασμό με μια ζεστή και ευχάριστη ατμόσφαιρα. Η διάταξη του εσωτερικού ακολουθεί ένα οριζόντιο θέμα, με γραμμές που διατρέχουν τον πίνακα οργάνων μέχρι τις πόρτες, ενισχύοντας την αίσθηση πλάτους και ευρυχωρίας, ενώ η ελαφρώς προσανατολισμένη προς τον οδηγό κεντρική οθόνη 16’’ και η ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα δημιουργούν μια σπορ αίσθηση. Πίσω από το τιμόνι, ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει βασικές πληροφορίες και, σε συνδυασμό με την οθόνη Intelli-HUD head-up display, επιτρέπει στον οδηγό να επικεντρωθεί στην απόλαυση της οδήγησης, χωρίς να χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο. Ο οδηγός έχει επίσης τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει χειροκίνητα ή αυτόματα τη λειτουργία Pure Mode.

Εναλλακτικά συστήματα κίνησης, τεχνολογία επιλεκτικής απόσβεσης ανάλογα με τη συχνότητα και πλήθος συστημάτων υποβοήθησης οδηγού
Οι πελάτες που προτιμούν άλλα συστήματα κίνησης από μια αμιγώς ηλεκτρική επιλογή, θα βρουν αυτό που επιθυμεί η καρδιά τους στην ολοκληρωμένη γκάμα κινητήριων συνόλων του νέου Grandland. Το νέο Grandland Plug-in Hybrid με ηλεκτρική αυτονομία έως και 85 km (WLTP) και το Grandland Hybrid με τεχνολογία 48V προσφέρουν περαιτέρω συναρπαστικές λύσεις, οι οποίες προσφέρουν οδηγική απόλαυση και ταυτόχρονα περιορίζουν την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.
Το ελκυστικό πακέτο που προσφέρει το νέο, κορυφαίο SUV της Opel ολοκληρώνεται με μια εκτεταμένη σειρά από συστήματα υποστήριξης οδηγού, όπως το Αυτόματο Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, το σύστημα προηγμένης αναγνώρισης οδικών σημάτων και το In Crash Braking, ένα σύστημα που βοηθά στην αποφυγή δευτερεύουσας σύγκρουσης σε περίπτωση ατυχήματος.

Volkswagen ID. Cross Concept
Μετά το ID. Polo, η Volkswagen ετοιμάζει ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις, όπου πρακτικά θα αποτελεί την crossover έκδοση του πρώτου. Ο λόγος για το ID. Cross Concept, το οποίο αποκαλύφθηκε έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση κινητικότητας του Μονάχου.

Έτσι, μετά το ID.2 all, το ID. GTI Concept (βασισμένο στο ID.2 all) και το ID. Every1, το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις παραγωγής αυτών των νέων μοντέλων της Volkswagen θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2026, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID. Polo (έκδοση παραγωγής του ID.2 all) να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI, με το ID. Cross να κάνει την πρεμιέρα του το καλοκαίρι του 2026.

Η έκδοση παραγωγής του ID. Every1 concept, το οποίο θα βρίσκεται στο Μόναχο, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται σε μορφή πρωτότυπου αυτοκινήτου, θα αποτελέσει ένα από τα highlights του 2027.
Γυρνώντας στο ID. Cross Concept, αυτό βασίζεται στην MEB+ πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.161 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και ύψος στα 1.588 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.601 χλστ.

Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός του είναι παρόμοιο με αυτό του τρέχοντος T-Cross. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τον συνδυασμό ζαντών/ελαστικών στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρίας να τοποθετούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών ειδικά για το πρωτότυπο, που ονομάζονται Balboa.
Σε συνεργασία με την Goodyear, σχεδιάστηκαν ειδικά ελαστικά 235/40 για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, τα οποία συνεχίζουν το σχεδιασμό της ζάντας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.

Στο εσωτερικό και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, σύμφωνα με την εταιρία το 5θέσιο ID. Cross Concept είναι πολύ ευρύχωρο, με χώρο αποσκευών στα 450 λίτρα, άνω του μέσου όρου. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 11″ και οθόνη αφής 13″.
Ένας επιπλέον χώρος (25 λίτρα) κάτω από το καπό παρέχει επιπλέον χώρο, με το πλάτος του οχήματος και τον ευάερο σχεδιασμό του εσωτερικού να δημιουργούν μια μεγαλύτερη αίσθηση χώρου, προορισμένη για αστική χρήση.

Μηχανικά, το ID. Cross Concept διαθέτει ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποτελείται από δύο κεντρικές μονάδες. Αποδίδει 155 kW (211 άλογα), με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρίς να γίνεται γνωστή η χωρητικότητα της. Η προβλεπόμενη αυτονομία για το νέο ID. Cross Concept είναι έως και 420 χλμ.
