Να το δίλημμα. Ευρωεκλογές η F1; Ο αγώνας της F1 στον Καναδά ξεκινάει την Κυριακή στις 21.00 πάνω στις ζωντανές συνδέσεις των τηλεοπτικών καναλιών που θα μεταδίδουν τα «κρίσιμα» αποτελέσματα των ευρωεκλογών. Όμως το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα βρέχει την ώρα της εκκίνησης.
Μετά το πριγκιπάτο του Μονακό η F1 «πέταξε» μέχρι τον Καναδά για τον 9ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Στο Μόντρεαλ στην πίστα Gilles-Villeneuve θα διεξαχθεί την Κυριακή ο 9ος αγώνας που αναμένεται να έχει ενδιαφέρον για τρείς κυρίως λόγους.

Πρώτον γιατί ο Max Verstappen που δεν κατάφερε στους δύο τελευταίους αγώνες να κερδίσει βλέπει ότι η διαφορά του από τον Charles Leclerc μειώθηκε στους 31 βαθμούς. Ο Ολλανδός έχει 169 βαθμούς και ο Γάλλος 138.

Δεύτερον γιατί η Ferrari που «γλυκάθηκε» από τη νίκη της στο Πριγκιπάτο θα κάνει τα πάντα για τη νίκη.
Τρίτον αυτός που θα τα δώσει όλα είναι ο Sergio Perez αφού η Red Bull του ανανέωσε το συμβόλαιο για άλλα δύο χρόνια. Ο Μεξικανός θα θέλει να αποδείξει ότι η επιλογή που έκανε ο Milton Keynes αλλά και ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner ήταν σωστή.
Ωστόσο ο μεγάλος πονοκέφαλος όλων είναι οι προβλέψεις των μετεωρολόγων. Και τις τρείς ημέρες (δοκιμαστικά, κατατακτήριες και αγώνας) ο καιρός προβλέπεται να είναι βροχερός.
Ο Max Verstappen κάθεται σε αναμμένα κάρβουνα. Οι 31 βαθμοί που τον χωρίζουν από τον Leclerc δεν είναι μεγάλη. Από την άλλη πλευρά και οι κατασκευαστές «παίζουν» σε μικρές διαφορές. Η Red Bull είναι μπροστά μόλις 24 βαθμούς από τη Ferrari.
Οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών

Ο αγώνας δεν γίνεται ολόκληρος σε πίστα. Μέρος της διαδρομής που είναι 4.361 μέτρα χρησιμοποιείται για την κυκλοφορία στο πάρκο. Οι αγωνιζόμενοι την Κυριακή θα κάνουν 70 γύρους και θα καλύψουν 305.27 χλμ. Το ρεκόρ πίστας το έχει ο Valtteri Bottas, όταν αγωνιζόταν με την ομάδα της Mercedes.
Σήμερα, Παρασκευή 7 Ιουνίου στις 20.30 θα γίνει το Practice 1 και τα μεσάνυκτα προς Σάββατο θα γίνει το Practice 2.
Το Σάββατο 8 Ιουνίου στις 19.30 θα γίνει το Practice 3 και στις 23.00, λίγο πριν τα μεσάνυκτα θα ξεκινήσουν τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά για την Pole Position.
Την Κυριακή 9 Ιουνίου στις 21.00 θα ξεκινήσει ο αγώνας. Λίγο υπομονή και θα μάθουμε ποιο μονοθέσιο θα έχει πλεονέκτημα στην πίστα «Circuit Gilles Villeneuve». Η Red Bull, η Ferrari ή η ανερχόμενη McLaren.

Πάντως ο 34χρονος Sergio Perez, είναι έτοιμος για όλα. Λίγο μετά την ανακοίνωση της απόφασης της Red Bull είπε ότι: « Είναι μια πρόκληση που δεν μοιάζει με καμία άλλη να αγωνίζεσαι για την Oracle Red Bull Racing. Είμαι πραγματικά χαρούμενος που δεσμεύω το μέλλον μου σε αυτή τη σπουδαία ομάδα…»
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η πίστα δημιουργήθηκε ως εξής. Οι Καναδοί με τα μπάζα εξόρυξης του μετρό, έφτιαξαν ένα τεχνητό νησί στην κοίτη του Αγίου Λαυρεντίου, που περιβάλλει το Μόντρεαλ και εκβάλλει στον Ατλαντικό.

Η διαδρομή βασίζεται, κυρίως, σε δρόμους του πάρκου. Η Pirelli έχει επιλέξει τις τρεις πιο μαλακές γόμες: C3, C4, C5.
Ο μεγάλος κίνδυνος είναι ο τοίχος των Πρωταθλητών. Αυτόν τον τοίχο που βρίσκεται στην έξοδο του τελευταίου σικέιν, θέλουν να αποφύγουν οι πιλότοι. Η πίστα έχει αργές στροφές και μια τεράστια ευθεία, πριν το τελευταίο σικέιν. Κομβικό ρόλο παίζει η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των στροφών. Το 2007 σ αυτήν την πίστα πήρε την πρώτη νίκη στην καριέρα του ο Lewis Hamilton.
Οι Καναδοί αγάπησαν το Grand Prix στο Μόντρεαλ, λόγω του Gilles Villeneuve.

F1 GP Ισπανίας: Εύκολη νίκη για τον Piastri, με τη McLaren να κάνει το 1-2 σε έναν αγώνα γεμάτο θέαμα
Ο Oscar Piastri κατέκτησε -πιο εύκολα απ’ότι δείχνει η τελική κατάταξη -τη νίκη στο Ισπανικό Grand Prix, καθώς δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα. Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο έτερος οδηγός της McLaren, ενώ τρίτος είδε την καρό σημαία ο Charles Leclerc μετά από ένα δραματικό φινάλε.
Ο Μονεγάσκος εκμεταλλεύτηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στα τελευταία στάδια του αγώνα προσπερνώντας τον Max Verstappen, ο οποίος συγκρούστηκε με τον George Russell και πήρε ποινή 10 δευτ.

Αυτή ήταν η 5η φετινή νίκη του Αυστραλού και 7η συνολικά, και επέκτεινε περαιτέρω το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα οδηγών. Με το σβήσιμο των κόκκινων, o Piastri έκανε μια εξαιρετική εκκίνηση από την pole position, επιτρέποντας στον 24χρονο οδηγό της McLaren να χτίσει ένα πρώιμο προβάδισμα από τον Verstappen, ο οποίος είχε καταφέρει να προσπεράσει τον Norris στην 1η στροφή.
Ο τελευταίος αργότερα ανέκτησε τη θέση του, κάτι που οδήγησε τη Red Bull να επιλέξει στρατηγική 3 pit stops για τον Verstappen, βάζοντας τον στην προσωρινή πρωτοπορία του αγώνα μετά τα πρώτα pit stops των δύο McLaren.
Αυτό αποδείχθηκε σύντομο, ωστόσο, καθώς ο Ολλανδός μπήκε νωρίς στα pit stop για τη δεύτερη του στάση, δίνοντας πίσω το προβάδισμα στον Piastri. Ωστόσο, όλα αυτά πυροδότησαν ίντριγκα σχετικά με το αν ο Verstappen θα επέλεγε εν τέλει μια στρατηγική τριών pit stop, ένα σενάριο που θα μπορούσε να αποτελέσει απειλή για την McLaren σε περίπτωση που η Red Bull είχε πιο φρέσκα ελαστικά αργότερα.
Ο Verstappen όντως έκανε τρεις αλλαγές -αλλά όλη η εικόνα ανατράπηκε δραματικά όταν εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στα τελευταία στάδια του αγώνα, όταν η Mercedes του Kimi Antonelli βγήκε εκτός πίστας με μηχανικό πρόβλημα, αναγκάζοντας τους περισσότερους από τους πρωτοπόρους να μπουν ξανά στα pit stop.

Ενώ η επανεκκίνηση για τους έξι εναπομείναντες γύρους προς την καρό σημαία ήταν εύκολη για τους Piastri και Norris, ο Charles Leclerc εκμεταλλεύτηκε το λάθος του Verstappen στην τελευταία στροφή της πίστας και κατάφερε να προσπερνά τον Ολλανδό στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, πριν τα φρένα για την πρώτη στροφή.
Κατά το pit stop υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, η Red Bull τοποθέτησε ένα φρέσκο σετ της σκληρής γόμας στον Verstappen, κάτι που του στοίχισε καθώς μετά την προσπέραση από τον οδηγό της Ferrari, υπήρξε επαφή με τον Russell. Οι δυο τους ήρθαν σε επαφή και ο Verstappen αναγκάστηκε να ακολουθήσει τον δρόμο διαφυγής, μόνο και μόνο για να πει η Red Bull στον οδηγό της να παραδώσει τη θέση πίσω.
Στη συνέχεια, υπήρξε μια ακόμη σύγκρουση μεταξύ των δυο τους, για την οποία ο Verstappen έλαβε ποινή 10 δευτερολέπτων, που τον έριξε στην 10η θέση, από την 5η που τερμάτισε. Ο Russell κατέκτησε την τέταρτη θέση, για να ακολουθήσει ο εντυπωσιακός Nico Hulkenberg που είδε την καρό σημαία από την 5η θέση, παρότι εκκίνησε από την 15η, δίνοντας πολύτιμους βαθμούς στη Sauber.

Ο Lewis Hamilton ακολούθησε στην 6η θέση, καθώς τον προσπέρασε στον προτελευταίο γύρο ο Hulkenberg, έχοντας ένα φρέσκο σετ της μαλακής γόμας. Ο Isack Hadjar πρόσθεσε ακόμα μια φορά βαθμούς στη Racing Bulls από την 7η θέση, και ο Pierre Gasly κατέκτησε την 8η θέση για την Alpine. Ο Fernando Alonso κατάφερε να σημειώσει τους πρώτους του βαθμούς στη σεζόν με την 9η θέση, ενώ η ποινή του Verstappen τον έριξε στην 10η θέση.

Οδηγός του αγώνα
Ο αγώνας του μπορεί να έληξε με αμφιλεγόμενο τρόπο, αφού το αυτοκίνητο ασφαλείας που εμφανίστηκε τον άφησε να δυσκολεύεται να αμυνθεί με τα σκληρά ελαστικά, αλλά ο Max Verstappen κέρδισε τα εύσημα επειδή πίεσε τις McLaren σε όλο τον αγώνα πριν από αυτό στο Circuit de Barcelona-Catalunya, με τον νυν παγκόσμιο πρωταθλητή να απειλεί συνεχώς να χωρίσει τα μονοθέσια της McLaren με τα τρία pit stops της Red Bull.
Αυτή ήταν η τρίτη φορά τη τρέχουσα σεζόν που ο Ολλανδός ψηφίστηκε οδηγός του αγώνα, και πιο συγκεκριμένα, ο Verstappen συγκέντρωσε το 19,7% των ψήφων, για να ακολουθήσει ο Oscar Piastri με 14,5%, ο Nico Hulkenberg με 10,6%, ο Charles Leclerc με 9,6%, και ο Lando Norris με 9,3%.
Ταχύτερος γύρος
Ο Oscar Piastri σημείωσε τον ταχύτερο γύρο (1:15.743) του αγώνα στον 61ο γύρο, αλλά φέτος ακυρώθηκε η επιβράβευση του ενός επιπλέον βαθμού από τη FIA. Δεύτερος ταχύτερος ήταν ο Lando Norris (1:16.187) και τον τρίτο ο Max Verstappen (1:17.019).
Επόμενος αγώνας
Μετά από τρεις συνεχόμενους αγώνες, η Formula 1 κάνει το καθιερωμένο διάλειμμα μιας εβδομάδας, καθώς το επόμενο Grand Prix θα διεξαχθεί στον Καναδά στις 13 με 15 Ιουνίου.
