Τεχνολογία

14 Jun, 2024 Ώρα 13:37

Κλιματισμός αυτοκινήτου: Τα 5 λάθη που κάνουμε

Thumbnail

Η χρήση του air condition θα μπορούσε να μειώσει τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού κατά τη διάρκεια της οδήγησης στην πόλη και έξω από αυτήν. Έρευνες του Πανεπιστημίου του Αμβούργου στο τμήμα Integrated Earth and Climate System Sciences (SICSS), έδειξαν πως όταν η εσωτερική θερμοκρασία υπερβαίνει τους 35°C ισοδυναμεί με 0,05% ένδειξη αλκοόλ στο αίμα, του οδηγού.

Close

Η υπομονή μπορεί να είναι αρετή για όσους θέλουν να παραμείνουν συγκεντρωμένοι στην οδήγηση. Η αύξηση της θερμοκρασίας όμως, μπορεί να την εξαντλήσει και να επηρεάσει τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού.

 

Close

 

Σύμφωνα με έρευνα που έκανε το πανεπιστήμιο Ramon Llull University της Βαρκελώνης σε συνεργασία με την Seat, συνηθισμένα λάθη στη χρήση του κλιματισμού -συμπεριλαμβανομένης της άμεσης ενεργοποίησης του συστήματος στο μέγιστο της δύναμής του- θα μπορούσε να μειώσει την αποτελεσματικότητά του, με αποτέλεσμα να διατηρούνται υψηλές θερμοκρασίες στο εσωτερικό και να έχουμε πιθανή αφυδάτωση.

Close

Μια διαφορά μόλις 10°C–35°C σε σύγκριση με 25°C -εντός της καμπίνας των επιβατών μπορεί να μειώσει τους χρόνους αντίδρασης κατά 20%- ισοδύναμο με μέτρηση αλκοόλ στο αίμα 0,05%  που αντιστοιχεί στο όριο της Σκωτίας (στην Ελλάδα, το όριο για να θεωρείται κάποιος οδηγός υπό την επήρεια μέθης βρίσκεται στα 0,50 γρ./λτ. σε περίπτωση αιμοληψίας ή 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εισπνεόμενου αέρα).

 

 

Οι μηχανικοί των εταιριών ξοδεύουν τρία χρόνια αναπτύσσοντας το σύστημα κλιματισμού κάθε μοντέλου. Αυτός ο χρόνος χρησιμοποιείται για τη μελέτη της γεωμετρίας των αγωγών και των αεραγωγών σε 3D, με εικονικές προσομοιώσεις που εκτελούνται για να προβλέψουν πώς θα ρέει ο αέρας μέσα στο αυτοκίνητο.

Εάν οι πίσω επιβάτες λένε ότι δεν αισθάνονται τον δροσερό αέρα, τότε οι αγωγοί αέρα μπορεί να έχουν ρυθμιστεί λάθος. Δεν είναι θέμα θερμοκρασίας, αλλά προς ποια κατεύθυνση ρέει ο αέρας μέσα στο αυτοκίνητο. Οι αγωγοί πρέπει να είναι στραμμένοι προς τα πάνω, όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων.

 

 

Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες έχουν εκτοξευθεί πάνω από τους 40°C, τα αυτοκίνητα που είναι σταθμευμένα στον ήλιο μπορούν να φτάσουν τους 70°C. Για να βοηθήσει στη μείωση της θερμοκρασίας της καμπίνας πριν ξεκινήσετε και ενώ κινείστε βρήκαμε τα πιο συνηθισμένα λάθη στην χρήση του κλιματισμού που κάνουν/νουμε:

Ενεργοποιούμε στο φουλ τον κλιματιστικό μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο

Όταν μπαίνουμε σε ένα ζεστό αυτοκίνητο, είναι δελεαστικό να ενεργοποιήσουμε το air-condition στο μέγιστο. Ωστόσο, αν το κάνουμε χωρίς να ανοίξουμε τα παράθυρα, απλώς θα ανακυκλωθεί ο ζεστός αέρας. Ανοίξτε τις πόρτες, χαμηλώστε τα παράθυρα για ένα ή δύο λεπτά. Κλείσετε τις πόρτες ξεκινήστε και ανοίξτε το A/C.

Ανακύκλωση στο on

Η διατήρηση της λειτουργίας της ανακύκλωσης αέρα δεν βοηθά, καθώς καθυστερεί τον κλιματισμό. Σχεδόν όλα τα  σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μια επιλογή «Auto», στο σύστημα, το οποίο ρυθμίζει μόνο του πότε θα ενεργοποιήσει την ανακύκλωση και πόσο θα αυξήσει την ένταση.

 

 

Ανοίγουμε τον κλιματισμό το πρωί

Μερικά καλοκαιρινά πρωινά μπορεί να είναι δροσερά, αλλά είναι καλή ιδέα να ανοίξουμε το A/C για να αποτρέψουμε το θάμπωμα των παραθύρων, όταν αυξάνεται η εξωτερική θερμοκρασία.

Στρέφουμε τους αεραγωγούς προς το μέρος μας

Είναι δελεαστικό αλλά εμποδίζει το αυτοκίνητο να έχει ομοιόμορφη κατανομή της ροής του αέρα. Αν τους έχετε στραμμένους προς τα πάνω επιτρέπετε στον δροσερό αέρα να εξαπλωθεί πιο αποτελεσματικά γύρω από το αυτοκίνητο και να φτάσει σε όλους τους επιβάτες.

 

 

Δεν κάνουμε τακτική συντήρηση

Ακριβώς όπως τα λάδια, τα ελαστικά ή τα φρένα, το σύστημα κλιματισμού απαιτεί συντήρηση. Η μη αλλαγή των βουλωμένων φίλτρων αέρα καμπίνας κάθε 10.000 έως 15.000 χλμ., μπορεί να επηρεάσει την αποτελεσματική λειτουργία του κλιματιστικού μας. Περίπου τα δύο τρίτα των οδηγών δεν γνωρίζουν τους κινδύνους υψηλότερων θερμοκρασιών και αφυδάτωσης, που μπορεί να προκαλέσει κόπωση, ζάλη, πονοκεφάλους και μειωμένο χρόνο αντίδρασης.  

23 Jun, 2025 Ώρα 12:26

Η τεχνολογία Abbey Road Studios Mode κάνει ντεμπούτο στο Volvo EX90

Thumbnail

Η Volvo στοχεύει στη βελτίωση της ακουστικής εμπειρίας στα μοντέλα της, εισάγοντας την τεχνολογία Abbey Road Studios Mode. Αυτή θα κάνει το ντεμπούτο της σε όλα τα Volvo EX90 που ενσωματώνουν το προαιρετικό ηχοσύστημα Bowers & Wilkins High Fidelity Audio, και θα είναι διαθέσιμη δωρεάν μέσα στις επόμενες εβδομάδες μέσω over-the-air αναβάθμισης.

Close

Η τεχνολογία αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Bowers & Wilkins με την Abbey Road Studios και αντλεί έμπνευση από τη χαρακτηριστική ακουστική των στούντιο και την ηχητική υπογραφή του εξοπλισμού που έχει χρησιμοποιηθεί από καλλιτέχνες και μηχανικούς, για να δημιουργηθούν ορισμένα από τα πιο δημοφιλή άλμπουμ στην ιστορία της μουσικής.

 

Close

 

Η τεχνολογία Abbey Road Studios Mode διατίθεται με αρκετές προεπιλεγμένες ρυθμίσεις που προσφέρουν την επιλογή ήχων οι οποίοι είναι βελτιστοποιημένοι για διαφορετικά στυλ ακρόασης. Και για όσους επιθυμούν να εξερευνήσουν νέους δρόμους στην απόλαυση των αγαπημένων τους τραγουδιών, υπάρχει το Producer Mode που τους επιτρέπει να σχεδιάσουν τον δικό τους ήχο. Αυτό περιλαμβάνει την αλλαγή της ακουστικής, από ρετρό σε έναν πιο βαθύ, σύγχρονο ήχο, τη μείωση ή διεύρυνση του στερεοφωνικού ηχητικού πεδίου και την προσαρμογή του ακουστικού περιβάλλοντος, ακριβώς όπως θα έκανε ένας παραγωγός ή μηχανικός.

Close

 

 

Η συγκεκριμένη ασύρματη (over-the-air) αναβάθμιση αντιπροσωπεύει μία από τις σημαντικότερες αναβαθμίσεις της Volvo μέχρι σήμερα, στο πλαίσιο της φιλοδοξίας της μάρκας να βελτιώνει συνεχώς τα μοντέλα της που βασίζονται έντονα στο λογισμικό. Σημειώνεται ότι στα μελλοντικά EX90 και ES90 με σύστημα ήχου Bowers & Wilkins, η νέα λειτουργία ήχου θα συμπεριλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό με το που βγαίνουν από το εργοστάσιο.

Το EX90 διαθέτει μία από τις πιο ήσυχες καμπίνες που έχει δημιουργήσει ποτέ η Volvo, καθώς και 25 ηχεία, τοποθετημένα με προσοχή στο εσωτερικό. Με το προαιρετικό ηχοσύστημα Bowers & Wilkins, προσφέρεται ένα συναρπαστικό ηχητικό περιβάλλον, καθώς το σύστημα των 1610 watt μπορεί να παίξει περιεχόμενο με Dolby Atmos, ενώ έχει εξελιχθεί και ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Bowers & Wilkins, σε συνεργασία με την ομάδα ήχου της Volvo.

Χάρη σε μια πρόσφατη τεχνολογική εξέλιξη, η Volvo μπορεί να πραγματοποιήσει over-the-air αναβαθμίσεις σε ένα στόλο περίπου 2,5 εκ. αυτοκίνητων, κατασκευασμένων από το 2020, σε συνολικά 85 χώρες.