Moto

05 Jul, 2024 Ώρα 08:47

MotoGP Γερμανίας: καλώς ήρθατε στο Sachsenring

Thumbnail

Αυτό είναι το 85ο Grand Prix που διεξάγεται σε Γερμανικό έδαφος και το 26ο στην πίστα του Sachsenring. Η αρχική διάταξη του Sachsenring, που κατασκευάστηκε το 1998, είχε μήκος μόλις 3,508 χλμ. με ένα μικρό τμήμα διαδρομής από την παλιά πίστα που ήταν και δρόμος.

Close

Σημαντικές τροποποιήσεις έγιναν στην πίστα το 2001 και μικρές αλλαγές το 2003 είχαν ως αποτέλεσμα την τρέχουσα διάταξη των 3,671 χλμ.. Το Sachsenring είναι μία από τις 5 πίστες του ημερολογίου που είναι αριστερόστροφες, μαζί με την Aragon, το Austin, το Phillip Island και την Valencia.

Το πρώτο GP μοτοσυκλέτας που πραγματοποιήθηκε στνη Γερμανία ήταν το GP της Δυτικής Γερμανίας στο Solitude το 1952, όταν αναφέρθηκε ότι βρέθηκαν 400,000 θεατές. Ο Reg Armstrong κέρδισε τους Αγώνες 350cc και 500cc με μοτοσυκλέτες Norton, ενώ Γερμανοί αναβάτες κέρδισαν τους Αγώνες 250cc και 125cc: ο Rudi Felgenheier με DKW στα 250cc και ο Werner Haas με NSU στα 125cc.

Close

 

 

Το GP της Δυτικής Γερμανίας διεξαγόταν κάθε χρόνο από το 1952 έως το 1990, όταν η Γερμανία έκανε την επανένωσή της. Στη συνέχεια 4 διαφορετικά σιρκουί χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου: Solitude, Schotten, Nürburgring και Hockenheim.

Το πρώτο Grand Prix της Ανατολικής Γερμανίας διεξήχθη στην πίστα δρόμου Sachsenring το 1961. Η αρχική πίστα που χρησιμοποιήθηκε για αυτόν τον Αγώνα ήταν μια κλειστή πίστα δρόμου μήκους 8,73 χλμ.. Το GP της Ανατολικής Γερμανίας συνέχισε να διεξάγεται στο Sachsenring κάθε χρόνο μέχρι το 1972, μετά το οποίο η αρχική πίστα δρόμου θεωρήθηκε ότι δεν πληροί τα πρότυπα ασφαλείας.

Από την επανένωση διεξάγεται κάθε χρόνο ένα Γερμανικό GP με μοναδική εξαίρεση το 2020: από το 1991 έως το 1994 στο Hockenheim, ακολουθούμενο από τρία χρόνια στο Nürburgring, και στη συνέχεια από το 1998 έως το 2019 και από το 2021 και μετά, στο Sachsenring. Ένας άλλος Αγώνας Grand Prix έχει διεξαχθεί στη Γερμανία: το GP της Βάδης-Βυρτεμβέργης που πραγματοποιήθηκε το 1986 στο Hockenheim, μόνο για τις κατηγορίες 80cc και 125cc.

 

Close

 

ΟΙ ΠΙΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΙ ΑΝΑΒΑΤΕΣ ΣΤΟ SACHSENRING (ΑΠΟ ΤΟ 1998): 

– Marc Marquez 11 (8 x MotoGP™, 2 x Moto2™, 1 x 125cc)

– Dani Pedrosa 6 (4 x MotoGP™, 2 x 250cc)

– Valentino Rossi 5 (4 x MotoGP™, 1 x 250cc)

– Marco Melandri 3 (2 x 250cc) , 1 x 125cc)

– Marco Simoncelli 2 (2 x 250cc)

– Max Biaggi 2 (1 x MotoGP™, 1 x 500cc)

– Pedro Acosta 2 (1 x Moto2™, 1 x Moto3™)

– Jorge Martin 2 (1 x MotoGP™, 1 x Moto3™).

ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΟ SACHSENRING (75): 

21 MotoGP™

4 500cc

13 Moto2™

12 250cc

11 Moto3™

14 125cc

ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΟ SACHSENRING: 

ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Περισσότερες νίκες:

– Honda 17

– Yamaha 5

– Ducati 2

– Suzuki 1

Honda: Η τελευταία νίκη της Honda στην κορυφαία κατηγορία στο Sachsenring ήρθε το 2021 χάρη στον Marc Marquez. Η Honda είναι ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής στην πίστα από το 1998 με 17 νίκες, συμπεριλαμβανομένων 11 στη σειρά από το 2010 έως το 2021. Οι αναβάτες της Honda έχουν επίσης κατακτήσει την pole εδώ από το 2011 έως το 2019. Ο Johann Zarco (Ducati) το 2021 ήταν ο πρώτος αναβάτης χωρίς Honda που ξεκίνησε από την pole στο MotoGP™ στο Sachsenring πριν από τον Jorge Lorenzo το 2010 (Yamaha).

Yamaha: Η τελευταία νίκη της Yamaha στην πρώτη κατηγορία στο Sachsenring ήταν η νίκη του Fabio Quartararo το 2022. Η Yamaha έχει 5 νίκες εδώ από το 1998, με τρεις αναβάτες: Valentino Rossi (3), Max Biaggi (1) και Quartararo (1).

Ducati: Η Ducati έχει 2 νίκες στο MotoGP™ στο Sachsenring με τον Casey Stoner το 2008 από την pole και τον Jorge Martin το 2023. Το Γερμανικό GP του 2023 ήταν το πρώτο 1-2-3-4-5 της  Ducati και το πρώτο από τον ίδιο κατασκευαστή στο MotoGP™ από την Honda στο Rio GP το 2003. Οι αναβάτες της Ducati ανέβηκαν στην pole στους τρεις τελευταίους Αγώνες MotoGP™ εδώ με τον Zarco το 2021 και τον Francesco Bagnaia τόσο το 2022 όσο και το 2023.

Aprilia: Το καλύτερο αποτέλεσμα της Aprilia στην κορυφαία κατηγορία στο Sachsenring είναι η 4η θέση του Aleix Espargaro το 2022.

KTM: Το καλύτερο αποτέλεσμα MotoGP™ της KTM στο Sachsenring είναι η 2η του Miguel Oliveira το 2021.

8 αναβάτες στο τρέχον grid πλήρους απασχόλησης MotoGP™ έχουν βάθρα στο Sachsenring στην κατηγορία: Marc Marquez (8), Maverick Viñales (2), Quartararo (2), Zarco (2), Oliveira (1), Miller (1) , Bagnaia (1) και Martin (1). 3 έχουν πάρει την pole: Marc Marquez (7), Bagnaia (1) και Zarco (1).

ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΝ… 

987 – Εάν ο Marc Marquez κερδίσει τον Αγώνα Grand Prix, θα σηματοδοτηθούν 987 ημέρες από την τελευταία του νίκη στο Emilia Romagna GP του 2021. Υπήρξαν 581 ημέρες μεταξύ της νίκης του στη Βαλένθια το 2019, της τελευταίας του πριν από τον τραυματισμό του στο χέρι στη Χερέθ το 2020, και της επόμενης νίκης του στο Γερμανικό GP του 2021.

329 – Ο Aleix Espargaro έχει προγραμματιστεί να κάνει την 329η εκκίνηση του σε GP σε όλες τις κατηγορίες στο Γερμανικό GP, οδηγώντας τον πάνω από τον Loris Capirossi (328) για να γίνει ο 3ος αναβάτης με τις περισσότερες εκκινήσεις πίσω από τον Valentino Rossi (432) και τον Andrea Dovizioso (346) .

200/100 – Στο Γερμανικό GP, ο Francesco Bagnaia έχει προγραμματιστεί να κάνει την 200η εκκίνηση του GP ενώ ο Fabio Quartararo έχει προγραμματιστεί να κάνει την 100ή του εκκίνηση στο MotoGP™.

69 – Εάν τουλάχιστον ένας αναβάτης με Ducati προκριθεί στους τρεις πρώτους, θα είναι ο 69ος συνεχόμενος Αγώνας που ξεκινάει ένας αναβάτης της Ducati στην πρώτη σειρά, από τη Βαλένθια το 2020.

55 – Η Ducati βρίσκεται σε ένα σερί 54 διαδοχικών Αγώνων GP με τουλάχιστον έναν αναβάτη να τερματίζει στο βάθρο. Εάν ανέβουν στο βάθρο αυτό το Σαββατοκύριακο, θα επεκτείνουν το δικό τους ρεκόρ στο 55.

20 – Ο Pedro Acosta θα είναι 20 ετών και 43 ημερών την Κυριακή, οπότε θα είναι η τελευταία του ευκαιρία να γίνει ο νεότερος νικητής της πρώτης κατηγορίας και να πάρει το ρεκόρ από τον Marc Marquez (20 ετών 63 ημερών στο Όστιν το 2013).

6 – Υπάρχουν έξι αναβάτες πλήρους απασχόλησης στο grid που θα μπορούσαν να κερδίσουν την παρθενική τους νίκη στο MotoGP™ αυτό το Σαββατοκύριακο: Alex Marquez, Raul Fernandez, Luca Marini, Takaaki Nakagami, Augusto Fernandez και ο νεοφερμένος Pedro Acosta.

1 – Οι αναβάτες της KTM/GASGAS και της Aprilia θα μπορούσαν να δώσουν στο εργοστάσιό τους μια παρθενική νίκη στην κορυφαία κατηγορία στο Sachsenring.

Στοιχεία και στατιστικά MotoGP™

Δύο αναβάτες έχουν κερδίσει βαθμούς στους πρώτους 8 Αγώνες MotoGP™ Grand Prix: ο Brad Binder και ο Fabio Di Giannantonio. Με τον Marc Marquez να πέφτει και τον Acosta να τερματίζει εκτός των βαθμών στη 10η θέση στο Sprint στο Assen, δεν υπάρχουν πλέον αναβάτες που να έχουν κερδίσει βαθμούς σε όλα τα Sprint του 2024.

Το καλύτερο αποτέλεσμα στην πρώτη κατηγορία για Γερμανό αναβάτη στο Sachsenring από το 1998 είναι μία 2η θέση για τον Jonas Folger το 2017. Υπήρξαν άλλα οκτώ βάθρα GP για Γερμανούς αναβάτες στο Sachsenring από το 1998: Ralf Waldmann (3ος σε 250cc το 1999), Steve Jenkner (3ος στα 125cc το 2002), Stefan Bradl (2ος στα 125cc το 2008 και στη Moto2™ το 2011), Sandro Cortese (3ος στα 125cc το 2010 και νικητής στη Moto3™ το 2012), Jonas Folger (2ος στα 125cc το 2012) πρόσφατα, ο Marcel Schrötter (3ος στη Moto2™ το 2019).

Μερικές από τις ομορφότερες αφίσες που κυκλοφόρησαν ενόψει του φετινού Αγώνα, είναι οι παρακάτω:

 

14 Apr, 2025 Ώρα 13:32

MotoGP Qatar: Marquez εναντίον Viñales, ωραία μάχη και μετά η ποινή!

Thumbnail

Ο 4ος Αγώνας του MotoGP του 2025 έγινε στην πίστα του Κατάρ, υπό το φως των προβολέων, ως είθισται από το 2008 και μετά. ο νικητής του Αγώνα Sprint, o Marc Marquez δεν επικράτησε όσο εύκολα αναμενόταν, καθώς η έκπληξη ήρθε από τον Maverick Vinales και την ΚΤΜ, που μάλιστα προσπέρασε τον ΜΜ93 και προηγήθηκε για κάποιο διάστημα του Αγώνα.

Close

Όμως ο νέος πρωτοπόρος του Πρωταθλήματος επικρατεί τελικά του “Top Gun”, αλλά μια ποινή μετά τον Αγώνα για μικρότερη του επιτρεπτού πίεση ελαστικών ρίχνει τον #12 πίσω στην κατάταξη, με τον Morbidelli να ανεβαίνει στο βάθρο

Το διπλό στην Ντόχα – ποιος το περίμενε; Ίσως κάποιοι, αλλά όχι ο Marc Marquez (Ducati Lenovo Team). Κι όμως, αυτό ακριβώς συνέβη για τον #93, καθώς μια ξέφρενη μάχη στο MotoGP εκτυλίχθηκε στο Grand Prix του Κατάρ, με τον Maverick Viñales να εξασφαλίζει το πρώτο του βάθρο με τα χρώματα της Red Bull KTM Tech3 – ή έτσι πιστεύαμε πριν την ποινή. Ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) ανέκαμψε στην 3η θέση μετά από ένα απογοητευτικό Σάββατο, ενώ δράμα εξελίχθηκε για τον Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP), ο οποίος αναγκάστηκε να αρκεστεί στην 7η – που αργότερα έγινε 6η.

Close

Όλα αυτά εξαιτίας μιας ποινής μετά τον Αγώνα – και μετά την Απονομή – η οποία δόθηκε στον Viñales για πίεση ελαστικών, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι αναβάτες που πήραν βαθμούς να ανεβαίνουν μία θέση. Έτσι, ο Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) προωθήθηκε στην 3η – και φυσικά, ο Bagnaia στην 2η. Τα +16 δευτερόλεπτα έριξαν τον Viñales στην 14η.

 

Close

 

ΕΝΑ ΞΕΦΡΕΝΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ

Ο Marc Marquez ήταν αυτός που πήρε την πρωτοπορία στη στροφή 1, αλλά καθώς οι αναβάτες έβγαιναν από την 1η στροφή, υπήρξε επαφή ανάμεσα στον #93 και τον αδελφό του Alex Marquez, με ένα από τα δύο πλαϊνά πτερύγια της ουράς να φεύγει από το πίσω μέρος της κόκκινης Ducati και το άλλο να έχει εξασθενίσει στη βάση του δημιουργώντας ταλαντώσεις από τον αέρα. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Morbidelli να πάρει το προβάδισμα στη στροφή 2, ενώ ο Viñales έκανε τη ζωή δύσκολη στον Alex Marquez. Ο Top Gun ήταν στην 3η θέση στη γρήγορη στροφή 3, αλλά ο Marquez απάντησε, κολλώντας ξανά πίσω από τον μεγαλύτερο αδερφό του.

Το προβάδισμα του Morbidelli έφτασε στα 0.8s στην αρχή του 3ου γύρου, καθώς ο Bagnaia είχε ξεκινήσει καλά. Ο νικητής του GP της Αμερικής ανέβηκε στην 6η θέση, πριν υπάρξει νέα επαφή! Ο Alex Marquez προσπάθησε να περάσει ξανά τον Fabio Di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) στη στροφή 12, αλλά έκανε λάθος εκτίμηση. Και οι δύο βγήκαν εκτός γραμμής, με τον Marquez να πέφτει στην 7η και τον άτυχο Di Giannantonio να υποχωρεί στην 21η. Για το συμβάν, ο Alex Marquez πήρε ποινή μεγαλύτερου γύρου.

Στο μεταξύ, ο Bagnaia ήταν σε άνοδο. Στα φρένα για τη στροφή 1 στον 5ο γύρο, πέρασε με άνεση τον Marc Marquez και ανέβηκε στη 2η θέση. Αυτό άφησε τον πρωτοπόρο του Πρωταθλήματος 3ο, τον Viñales 4ο, ενώ ο Johann Zarco (LCR Honda Castrol) ήτανε στην 5η θέση, με τους Fermin Aldeguer και Alex Marquez στην 6η και 7η αντίστοιχα.

 

 

Στον 6ο γύρο, ο Α.Marquez ολοκλήρωσε την ποινή του και έπεσε από την 6η στην 12η θέση, 4.9” πίσω από τον Morbidelli. Μπροστά, ο Marc Marquez πέρασε ξανά τον Bagnaia για την 2η με 16 γύρους να απομένουν, ενώ πίσω τους, ο Viñales σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του Αγώνα καθώς το προβάδισμα του Morbidelli μειωνόταν. Ο Viñales στο τέλος του 7ου γύρου, πέρασε τον Bagnaia για την 3η και έθεσε στόχο να φτάσει τον Marquez.

 

 

VIÑALES ΠΡΩΤΟΣ, Ο MARQUEZ ΑΠΑΝΤΑ

Και με 13 γύρους να απομένουν, ο Viñales επικράτησε της 2ης εργοστασιακής Ducati. Εντυπωσιακή εμφάνιση από τον αστέρα της Tech3, και έναν γύρο αργότερα, πέρασε 1ος. Ίδιο σημείο, ίδιο αποτέλεσμα. Ο Morbidelli έχασε την πρωτοπορία για πρώτη φορά, και ο Marquez πέρασε επίσης τον Ιταλό. Ο Bagnaia πάλευε να περάσει τον Morbidelli, με τους δύο να αλλάζουν θέσεις πέντε φορές στον 11ο γύρο από τους 22 – αλλά αυτό τους κόστισε σε χρόνο. Ο Bagnaia ήταν 0.9s πίσω από τον Marquez.

Ο Zarco ήταν ο επόμενος που πέρασε τον Morbidelli για την 4η, και ο Ιταλός άρχισε αμέσως να χάνει έδαφος. Με οκτώ γύρους να απομένουν, ο Viñales κρατούσε ακόμη τον Marquez πίσω του, με τον Pecco 0.8s πίσω από τους δύο πρώτους. Τότε ήρθε το λάθος. Ο Viñales βγήκε λίγο εκτός στη στροφή 6 και ο Marquez εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να πάρει την πρωτοπορία με 7 γύρους να απομένουν. Τι μπορούσαν να κάνουν τώρα ο Viñales και ο Pecco;

ΞΕΣΠΑΣΜΑ – MARC MARQUEZ

Ο Marquez ήταν ο ταχύτερος από τους τρεις πρώτους, αλλά μόλις ένα δέκατο πιο γρήγορος από τον Bagnaia. Ωστόσο, ο Viñales ήταν 0.3s πιο αργός από τον Marquez στον 17o γύρο – μήπως άρχιζε η KTM να ξεμένει από πρόσφυση; Όχι – ήταν ο Marquez που βρήκε ρυθμό. Ο ταχύτερος γύρος του Αγώνα ανήκε στον έξι φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή MotoGP – δύο δέκατα ταχύτερος από τον Viñales και επτά από τον Pecco.

 

 

Τρεις γύροι να απομένουν. Ένας ακόμα ταχύτερος γύρος για τον Marquez και ο #93 άνοιξε τη διαφορά στο ένα δευτερόλεπτο, με τον Bagnaia να μένει 1.4s πίσω από τον Viñales. Στον τελευταίο γύρο, τίποτα δεν άλλαξε. Ο Marquez προηγήθηκε του Viñales κατά 1.5s, ο Bagnaia ήταν άνετα 3ος και, όπως αναμενόταν, με την καρό σημαία να πέφτει, ο Marc Marquez επέστρεψε δυναμικά μετά την απογοήτευση στο Austin. Για πρώτη φορά από το 2014, πήρε νίκη στο Κατάρ και ενίσχυσε τη θέση του στην κορυφή του Πρωταθλήματος, ενόψει Χερέθ.

Η 2η θέση του Viñales είναι τεράστια ώθηση για την KTM – τι αγώνας από τον Top Gun στην Ντόχα. Ο Bagnaia θα απογοητεύτηκε που έχασε έδαφος στη μάχη του Τίτλου, αλλά μετά από ένα μέτριο Σάββατο, η ανάκαμψη στην 3η θέση ήταν καλή δουλειά για τον Ιταλό.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΚΑΤΑΡ

Ο Morbidelli κατάφερε να παλέψει ως το τέλος για την 4η θέση, αλλά όπως αναφέραμε, αυτή έγινε 3η μετά την ποινή, ενώ ο Zarco άντεξε τις προσπάθειες του Aldeguer και πήρε το καλύτερο αποτέλεσμα της Honda στην 4η. Ο Aldeguer σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα καριέρας στην 5η. Η ανάκαμψη του Alex Marquez τον έφερε στην 6η – πολύ καλή δουλειά από τον Ισπανό, αλλά το σερί βάθρων σταματά.

Ξεκινώντας από την πρώτη σειρά για πρώτη φορά από το 2023, ο Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) κατέλαβε την 7η, μπροστά από τον Pedro Acosta (Red Bull KTM Factory Racing), τον Marco Bezzecchi (Aprilia Racing) και τον Luca Marini (Honda HRC Castrol) – ο Ιταλός έκλεισε τη δεκάδα.

Ο Enea Bastianini (Red Bull KTM Tech3) πήρε την 11η, ο Alex Rins (Monster Energy Yamaha MotoGP) τερμάτισε στην 12η, ενώ οι Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing), Viñales μετά την ποινή και Ai Ogura (Trackhouse MotoGP Team) πήραν τους τελευταίους βαθμούς.

Δυστυχώς, η επιστροφή του Jorge Martin (Aprilia Racing) στο Grand Prix της Κυριακής έληξε πρόωρα, καθώς ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής είχε μία πτώση. Ο #1 μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο και στη συνέχεια σε τοπικό νοσοκομείο. Η Aprilia ενημέρωσε για θλάσεις και κατάγματα στα πλευρά, με τον Martin να παραμένει στο νοσοκομείο.

 

 

ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ: ΧΕΡΕΘ

Για τον Marquez στην κορυφή, αυτό ήταν η έβδομη νίκη σε οκτώ Αγώνες. Και τώρα, έρχεται η επιστροφή στην πατρίδα. Ο Marc Marquez προηγείται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP πριν από το Ισπανικό GP και σίγουρα στην Χερέθ θα επικρατεί εορταστική ατμόσφαιρα. Το ερώτημα είναι: μπορεί κάποιος να σταματήσει την πορεία του #93;

Από την άλλη μεριά οι οργανωτές δέχονται κριτική για το ότι η διαδικασία ελέγχου της πίεσης των ελαστικών είναι χρονοβόρα, χρειάζονται περίπου 40′ λεπτά και έτσι η απονομή γίνεται με άλλους οδηγούς και άλλοι τελικά παίρνουν τα Κύπελλα. Κάπως πρέπει να το αλλάξουν!

Τα αποτελέσματα του Αγώνα και η βαθμολογία πρωταθλήματος στους παρακάτω πίνακες:

Race Classification for QAT MotoGP RAC

World Championship Team for QAT MotoGP RAC