Ειδήσεις

28 Dec, 2017 Ώρα 13:07

Θεωρίες μποτιλιαρίσματος

Thumbnail

Το μποτιλιάρισμα είναι ένα ιδιαιτέρως ενοχλητικό φαινόμενο που απαντάται στις μεγαλουπόλεις και γενικώς σε δρόμους με αυξημένη κίνηση. Τα φανάρια συχνά έχουν κατηγορηθεί για τα μποτιλιαρίσματα κι έτσι στη Δυτική Ευρώπη οι κόμβοι είναι ως επί το πλείστον κυκλικής τροχιάς. Όμως στις περιφερειακές οδούς μεγάλων πόλεων, παρόλο που δεν υπάρχουν (συνήθως) φανάρια έχουν παρατηρηθεί μποτιλιαρίσματα χωρίς λόγο! Αυτά προκαλούνται όταν ένας οδηγός αλλάζει λωρίδα απότομα και αναγκάζει άλλους οδηγούς να επιβραδύνουν.

Close

 

Close

 

Έχει παρατηρηθεί λοιπόν πως η επιβράδυνση αυτή είναι “ντόμινο”, δηλαδή εσύ θα πατήσεις λίγο φρένο για να χωθεί κάποιος στην λωρίδα σου, ο από πίσω θα πατήσει περισσότερο φρένο αφού μάλλον θα καταλάβει πως μειώνεται η απόσταση σχετικά καθυστερημένα και έπειτα θα πανικοβληθεί και ούτω καθεξής αυτό ρίχνει την ταχύτητα σε εκείνο το σημείο του δρόμου ως που τα αυτοκίνητα που ακολουθούν ακινητοποιούνται χωρίς κανείς να έχει καταλάβει πως έγινε όλο αυτό. Κάποιοι έχουν περιγράψει αυτή την συμπεριφορά με διακρότημα, τώρα το γνωστό και μη εξαιρετέο Massachusetts Institute of Technology (MIT) έρχεται να δώσει κάπως πιο πρακτικές εξηγήσεις και να πει πως για να μην δημιουργείς μποτιλιάρισμα πρέπει να σε νοιάζει η απόστασή σου με τον πίσω!

Close

 

 

Στο συμπέρασμα αυτό έφτασαν μελετώντας τους σχηματισμούς των ψαρονιών (είδος πτηνού), που όταν κάποιο άλλο ψαρόνι τα πλησιάζει κοντά από πίσω αυτά επιταγχύνουν για ν’ανοίξουν την διαφορά! Η παρατήρηση είναι βάσιμη αλλά στον δρόμο υπάρχει μια θεμελιώδης διαφορά και αυτό είναι πως δεν γνωρίζεις τι έχει συμβεί μπροστά οπότε η αντίδραση είναι λογικό να είναι υπερβολική.

Προσωπικά η τεχνική που προκρίνω είναι να αφήνω απόσταση από τον μπροστινό μου στο φανάρι και να ξεκινώ λίγο πριν από αυτόν για να τραβήξω τους πίσω μου, ενώ η συνήθης πρακτική είναι να κολλάς στον μπροστινό και να ξεκινάς αφού έχει ξεκινήσει.

30 Apr, 2024 Ώρα 14:17

Το Volvo EX30 λαμβάνει το διάσημο βραβείο σχεδίασης Red Dot

Thumbnail

Το ΕΧ30, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV της Volvo τιμήθηκε με το διάσημο βραβείο Red Dot: 2024. Ένα βραβείο που αναγνωρίζει την αριστεία στο σχεδιασμό με βάση τις τέσσερις βασικές σχεδιαστικές αρχές. Η κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από 39 ειδικούς από όλο τον κόσμο, επέλεξε το EX30 ως νικητή σε έναν ανταγωνιστικό τομέα με συνολική βαθμολογία 93/100.

Close

Το EX30 αποκαλύφθηκε το περασμένο καλοκαίρι και έχει ήδη κερδίσει περισσότερα από 20 σημαντικά βραβεία, μεταξύ των οποίων και το διάσημο βραβείο Car Design 2024, που θεσπίστηκε το1984 από το περιοδικό auto&design. Έχει επίσης λάβει το βραβείο The Sun Car of the Year, World Urban Car από το World Car of the Year, το βραβείο Small SUV/Crossover of the Year από τους Sunday Times και το βραβείο Eco Warrior of the Year από το περιοδικό Top Gear.  

 

Close

 

«Το Volvo EX30 ενσαρκώνει τις σχεδιαστικές αξίες της Volvo Cars σε μικρότερο μέγεθος και αποτελεί μια επίδειξη της premium σκανδιναβικής σχεδίασης, όπου η φόρμα ακολουθεί τη λειτουργία», δήλωσε ο Jim Rowan, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars, και συνέχισε. «Το EX30 παρουσιάζει το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από οποιοδήποτε πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο Volvo μέχρι σήμερα και έχει σχεδιαστεί για να είναι τόσο ασφαλές όσο θα περιμένατε από ένα αυτοκίνητο Volvo».

Close

Κτισμένο πάνω σε μια πλατφόρμα ειδικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, το νέο ΕΧ30 προσφέρει πλούσιες διαστάσεις και αξιοπρόσεκτους εσωτερικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές παρά τον compact χαρακτήρα του. Με μήκος 4,23 m, πλάτος 1,84 m, ύψος 1,55 m και μεταξόνιο 2,65 m, προσφέρει επίσης χαμηλό κέντρο βάρους και σωστή κατανομή που συμβάλλουν στην πολύ καλή οδική του συμπεριφορά και την εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης. 

Το EX30 προσφέρεται στην Κυπριακή αγορά τόσο δικίνητο όσο και τετρακίνητο με δύο διαφορετικούς τύπους μπαταριών. Στη δικίνητη επιλογή προσφέρεται με μπαταρία 51 kWh απόδοσης 272 ίππων με αυτονομία 344 χιλιομέτρων ενώ με την μπαταρία των 69 kWh η αυτονομία φθάνει τα 480 χιλιόμετρα. Παράλληλα, προσφέρεται και η τετρακίνητη έκδοση Twin Motor Performance, στην οποία διαθέτει ακόμα ένα ηλεκτροκινητήρα. Αυτή η AWD εκδοχή του EX30 είναι και η πιο γρήγορη και αποδίδει 428 ίππους ενώ προσφέρει 460 χιλιόμετρα αυτονομίας με τα 0-100 km/h να φθάνουν σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Το Volvo EX30 βρίσκεται στους εκθεσιακούς χώρους της CTC Automotive σε όλες του τις παραλλαγές και τιμή που ξεκινά από €40,500 ενώ εμπίπτει και στο σχέδιο επιδοτήσεων της κυβέρνησης.