Ειδήσεις

07 Aug, 2024 Ώρα 13:26

Όμιλος Stellantis: «Όποια μάρκα δεν φέρνει κέρδος, άμεσα αντιμέτωπη με λουκέτο»

Thumbnail

Η Stellantis είναι ένας πολυεθνικός ευρωπαϊκός – αμερικανικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021 βάσει μιας διασυνοριακής συγχώνευσης 50% – 50% μεταξύ του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού ομίλου PSA.

Close

Πλέον, κάτω από την «ομπρέλα» του έχει 14 συνολικά φίρμες αυτοκινήτων και πιο συγκεκριμένα τις:  Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati,Opel, Peugeot, Ram,Vauxhall.

Όμως η τεράστια αυτή γκάμα θα μπορούσε να μειωθεί κάποια στιγμή στο μέλλον, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Stellantis. Το Reuters επικαλείται τον Κάρλος Ταβάρες που λέει ότι οι μη κερδοφόρες μάρκες θα καταργηθούν: «Αν δεν βγάζουν χρήματα, θα τα κλείσουμε. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε μάρκες που δεν βγάζουν χρήματα». Είναι τόσο απλό.

Close

Ο επικεφαλής δεν κατονόμασε μάρκες που κινδυνεύουν να καταργηθούν, αλλά είναι γνωστό πως ορισμένες φλερτάρουν με το λουκέτο, περισσότερο από άλλες. Εμπειρογνώμονες του κλάδου δήλωσαν στο Reuters ότι η Stellantis θα μπορούσε να προσπαθήσει να πουλήσει τη Maserati και να κλείσει τη Lancia ή την DS. Ωστόσο, όλα αυτά είναι εικασίες σε αυτό το σημείο. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι υπάρχουν αρκετές μάρκες κάτω από τη γιγαντιαία εταιρική ομπρέλα που είναι πολύ μεγάλες για να αποτύχουν: Fiat, Opel/Vauxhall, Peugeot, Citroën, Jeep και Ram.

Ο χρόνος θα δείξει αν η Stellantis θα κρατήσει τόσο την Dodge όσο και την Chrysler στο τεράστιο χαρτοφυλάκιό της. Η τελευταία περιορίζεται σήμερα σε ένα μόνο μοντέλο, το γερασμένο μίνι βαν Pacifica, μετά την πρόσφατη κατάργηση του 300C.

Close

Θυμόμαστε τι έλεγε ο ίδιος ο Tavares μόλις πριν από τρία χρόνια. Μήνες μετά την οριστικοποίηση της συγχώνευσης Stellantis, τα κορυφαία στελέχη υποσχέθηκαν να επενδύσουν και στις 14 μάρκες για 10 χρόνια. Λοιπόν, έχουν περάσει μόλις τρία χρόνια και ήδη υπάρχουν ανησυχητικές ενδείξεις ότι ορισμένες εταιρείες μπορεί να τερματιστούν.

Η Stellantis είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, αλλά η διαχείριση τόσων πολλών εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων αποδεικνύεται δύσκολη σε έναν ολοένα και πιο ανταγωνιστικό κλάδο. Οι μετοχές έχουν υποχωρήσει φέτος κατά 22% μετά τα ασθενέστερα του αναμενόμενου οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2024. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη έπεσαν κατακόρυφα κατά 40%, κυρίως λόγω της αγοράς της Βόρειας Αμερικής. Τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 14 τοις εκατό, ενώ τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 48 τοις εκατό.

Η Fiat πρώτη σε πωλήσεις

Μπορεί η Fiat να είναι σχεδόν ανύπαρκτη στις ΗΠΑ, αλλά πετυχαίνει κορυφαίες πωλήσεις σε άλλα μέρη του κόσμου. Το 2023 ήταν η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που ξεπέρασε σε πωλήσεις όλες τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που ανήκουν στη μητρική εταιρεία Stellantis.

24 Jul, 2025 Ώρα 17:09

Τζιωρτζής: «Όλα έτοιμα για την διεκδίκηση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος NASCAR»

Thumbnail

«Κάναμε πολύ καλό ξεκίνημα, το καλύτερο μισό της χρονιάς που είχαμε από το 2020 στην ανώτατη κατηγορία του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος NASCAR» τόνισε ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη (24/7) για τον απολογισμό της πορείας του στο πρώτο μισό του 2025 στην έκτη συμμετοχή του στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ΝASCAR.

Close

 

 

Ο Κύπριος οδηγός μετά από τους πρώτους τρεις αγώνες σε Ισπανία, Ιταλία και Αγγλία βρίσκεται στην 8η θέση της γενικής κατάταξης με 164 βαθμούς, μόλις δύο πίσω από την έκτη θέση και σε κοντινή απόσταση από την τριάδα. «Είχαμε συνέχεια καλούς τερματισμούς και μαζέψαμε πολλούς βαθμούς που μας βάζουν στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος» ανέφερε ο Τζιωρτζής και πρόσθεσε: «Αν αφαιρέσουμε τα δύο χειρότερα αποτελέσματα, που αναγκαστικά θα αφαιρεθούν μετά τον επόμενο αγώνα στην Τσεχία τέλος Αυγούστου, η διαφορά μηδενίζεται».

Ο Κύπριος επαγγελματίας οδηγός εστίασε επίσης και στο γεγονός ότι με τις βελτιωμένες ρυθμίσεις που έγιναν στο αυτοκίνητό του, HTFX Ford Mustang, από τον προηγούμενο αγώνα στην πίστα Brands Hatch στην Αγγλία αλλά και στα δοκιμαστικά που έγιναν, θα ενισχυθεί η προσπάθειά του να βρεθεί στο βάθρο στους τρεις αγώνες που ακολουθούν για την ολοκλήρωση της χρονιάς. 

Close

 

 

Εξάλλου, τόνισε ότι είναι απόλυτα ευχαριστημένος από τη συνέπεια και τη σταθερότητα που δείχνει η νέα του ομάδα, η γαλλική SPEEDHOUSE. «Μου δίνει ένα αυτοκίνητο που δεν με προδίδει με μηχανικά προβλήματα και τους ευχαριστώ πολύ.  Σίγουρα να είσαι σε μία καινούργια ομάδα δεν είναι το πιο εύκολο να δεις τα αποτελέσματα από την αρχή, γι’ αυτό είναι θετικό ότι πλέον η διεκδίκηση του τίτλου είναι κοντά» σχολίασε και συμπλήρωσε με έμφαση: «Να είστε σίγουροι ότι θα δώσω τον καλύτερο εαυτό μου ώστε να το πετύχουμε και τον ερχόμενο Οκτώβριο εδώ μπροστά να είναι η κούπα του Πρωταθλητή Ευρώπης».

 

 

Διπλοί βαθμοί στους δύο τελευταίους αγώνες

Η σεζόν θα συνεχιστεί με τον τέταρτο αγώνα που θα γίνει στις 30-31 Αυγούστου στην πίστα Autodrom Most στην Τσεχία όπου μέχρι τότε απομένουν ακόμη τρία δοκιμαστικά με την ομάδα. Έπειτα θα ακολουθήσουν τα ημιτελικά στη Motorsport Arena Oschersleben στην Γερμανία στις 20-21 Σεπτεμβρίου και ο τελικός στη Circuit Zolder στο Βέλγιο στις 11-12 Οκτωβρίου. «Οι ημιτελικοί και οι τελικοί είναι οι σημαντικότεροι αγώνες της χρονιάς, αφού οι βαθμοί σε αυτούς τους αγώνες μετράνε διπλοί» σημειώνει ο Τζιωρτζής.

Προανήγγειλε ευχάριστα νέα 

Στο μεταξύ, ο Κύπριος οδηγός προανάγγειλε και την άφιξη στην Κύπρο του προέδρου του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος NASCAR, την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, οπότε και θα ανακοινωθούν ευχάριστα νέα που έχουν προκύψει για εκπλήρωση ενός μεγάλου στόχου που έχει τεθεί εδώ και καιρό. Περισσότερα θα αποκαλυφθούν τον Νοέμβριο.

Στη συνέντευξη Τύπου ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής ευχαρίστησε και όσους βρίσκονται δίπλα του στην προσπάθεια για επίτευξη των στόχων του. Τον Πλατινένιο Χορηγό, την εταιρεία HTFX και τους υποστηρικτές ALCO Filters, Psaltis Auto Parts, Panayiotides Gifts, Televantos Used Trucks, Sana Hiltonia και πίστα Daytona Raceway.

 

Close