Video

29 Aug, 2024 Ώρα 10:19

Πως η Toyota εξελίσσει την ασφάλεια driftάροντας με δύο Supra! (βίντεο)

Thumbnail

Το Ερευνητικό Ινστιτούτο της Toyota και το Stanford Engineering επιτυγχάνουν την πρώτη στον κόσμο πλήρως αυτόνομη οδήγηση σε ρυθμούς drift. Μια έρευνα με τεχνητή νοημοσύνη που στοχεύει στη βελτίωση της ασφάλειας της οδήγησης. Μια παγκόσμια πρωτιά της Toyota με δύο αυτοκίνητα να «ντριφτάρουν» δίπλα δίπλα χωρίς οδηγούς!

Close

Για σχεδόν επτά χρόνια, οι δύο οργανισμοί συνεργάζονται σε έρευνες για να κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη. Τα πειράματα αυτοματοποιούν έναν ελιγμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού που ονομάζεται «drifting», όπου ο οδηγός ελέγχει με ακρίβεια την κατεύθυνση του οχήματος αφού χάνεται η πρόσφυση. Προσθέτοντας ένα δεύτερο αυτοκίνητο που κινείται παράλληλα, οι ερευνητικές ομάδες μπορούν να προσομοιώσουν καλύτερα τις συνθήκες που δημιουργούνται σε επικίνδυνες καταστάσεις ατυχήματος απέναντι σε άλλα οχήματα, πεζούς ή ποδηλάτες.

«Οι ερευνητές μας συγκεντρώθηκαν με ένα και μοναδικό στόχο - πώς να κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη», δήλωσε ο Avinash Balachandran, αντιπρόεδρος του τμήματος Human Interactive Driving της Toyota Research Institute. «Τώρα, αξιοποιώντας τα τελευταία εργαλεία στην τεχνητή νοημοσύνη, μπορούμε να ελέγχουμε δυναμικά τα αυτοκίνητα στα άκρα. Αυτό έχει εκτεταμένες συνέπειες για την κατασκευή προηγμένων συστημάτων ασφαλείας στα μελλοντικά αυτοκίνητα».

Close

 

 

«Όταν το αυτοκίνητό σας αρχίζει να γλιστρά ή να ολισθαίνει, βασίζεστε αποκλειστικά στις οδηγικές σας ικανότητες για να αποφύγετε τη σύγκρουση με άλλο όχημα, δέντρο ή εμπόδιο. Ένας μέσος οδηγός δυσκολεύεται να διαχειριστεί αυτές τις ακραίες συνθήκες και ένα κλάσμα δευτερολέπτου μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου», πρόσθεσε ο Balachandran. «Αυτή η νέα τεχνολογία μπορεί να ενεργοποιηθεί εγκαίρως για να προστατεύσει έναν οδηγό και να διαχειριστεί μια απώλεια ελέγχου, ακριβώς όπως θα έκανε ένας έμπειρος οδηγός».

«Η φυσική του drifting είναι στην πραγματικότητα παρόμοια με αυτό που μπορεί να βιώσει ένα αυτοκίνητο στο χιόνι ή στον πάγο», δήλωσε ο Chris Gerdes, καθηγητής μηχανολογίας και διευθυντής του Κέντρου Έρευνας Αυτοκινήτου στο Στάνφορντ (CARS). 

Τα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα έχουν ως αποτέλεσμα περισσότερους από 40.000 θανάτους στις ΗΠΑ και περίπου 1,35 εκατομμύρια θανάτους παγκοσμίως κάθε χρόνο. Πολλά από αυτά τα περιστατικά οφείλονται σε απώλεια του ελέγχου του οχήματος σε ξαφνικές, δυναμικές καταστάσεις. Η αυτονομία υπόσχεται πολλά για την υποβοήθηση των οδηγών να αντιδρούν σωστά.

 

Close
13 Jan, 2025 Ώρα 08:26

Η Nissan μετέτρεψε σε ηλεκτρικό ένα GT-R R32 κρατώντας το DNA του… άθικτο (βίντεο)

Thumbnail

Η Nissan έκανε κάτι που δεν περίμενε κανείς, και το αποτέλεσμα της μπορείς είτε να το λατρέψεις είτε να το δεις σαν ιεροσυλία. Η ιαπωνική φίρμα, πήρε το πιο αναγνωρίσιμο μοντέλο στην ιστορία της, το Skyline GT-R R32 του 1989, και το μετέτρεψε σε αμιγώς ηλεκτρικό. Πιο συγκεκριμένα, το project αυτό είναι δημιούργημα μία μικρής ομάδας εργαζομένων της εταιρίας, με το Gun Grey μεταλλικό εξωτερικό χρώμα του αυτοκινήτου, να κρύβει από κάτω πολλές αναβαθμίσεις.

Close

Ο twin-turbo 2,6-λίτρων εξακύλινδρος κινητήρας έχει αντικατασταθεί από δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι αποδίδουν έκαστος 225 ίππους και 340 Nm ροπής. Αυτό αναμένεται να δώσει στο τετρακίνητο μοντέλο συνδυασμένη απόδοση περίπου 440 ίππων και 680 Nm ροπής.

 

Close

 

Νούμερα σημαντικά περισσότερα από τους αρχικούς 280 ίππους και 353 Nm ροπής. Ωστόσο, η Nissan δήλωσε ότι ο στόχος ήταν «όχι να ξεπεράσει, αλλά να ταιριάξει με τις επιδόσεις του αρχικού GT-R». Αυτό είναι σημαντικό να σημειωθεί, καθώς το EV είναι περίπου 367 κιλά βαρύτερο, οπότε οι μηχανικοί ρύθμισαν την ισχύ και τη ροπή του ώστε να ταιριάζει με την αναλογία ροπής προς βάρος του πρωτότυπου.

Close

 

 

Η Nissan δεν είπε πόσο μακριά μπορεί να ταξιδέψει το R32 EV με μία φόρτιση, αλλά το πίσω κάθισμα αφαιρέθηκε για να επιτραπεί η εγκατάσταση μιας μπαταρίας 62 kWh από ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο Leaf Nismo. Η εταιρεία σημείωσε επίσης ότι το σύστημα τετρακίνησης με δύο κινητήρες ανταποκρίνεται ταχύτερα και μπορεί να κατανέμει καλύτερα τη ροπή μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών σε σχέση με το αρχικό μηχανικό σύστημα.

 

 

Εκτός από την αλλαγή του συστήματος κίνησης, το αυτοκίνητο έχει εξοπλιστεί με μια σπορ ανάρτηση Nismo με αμορτισέρ Öhlins. Σε αυτά προστίθεται ένα πιο ισχυρό σύστημα πέδησης που προέρχεται από το R35 άρα και μεγαλύτερους τροχούς.

 

 

Αν και η ομάδα ήθελε να διατηρήσει την καμπίνα όσο το δυνατόν περισσότερο stock, τα εργοστασιακά καθίσματα αλλάχθηκαν με προσαρμοσμένα Recaro. Τα όργανα, οι μετρητές και το ηχοσύστημα έλαβαν επίσης μια σύγχρονη ανανέωση, καθώς διαθέτουν «ψηφιακές οθόνες υψηλής ανάλυσης που παρέχουν βασικές πληροφορίες για τον οδηγό, διατηρώντας παράλληλα το αρχικό τους προφίλ».

 

 

Αυτές δεν ήταν οι μόνες βελτιώσεις, καθώς το αυτοκίνητο διαθέτει μια λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων με paddles, η οποία έχει προγραμματιστεί για να παρέχει την « τρανταχτή αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων», το οποίο είναι το «σύντομο τράνταγμα που βιώνει ο οδηγός όταν απελευθερώνει το συμπλέκτη και αλλάζει προς τα πάνω ή προς τα κάτω μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων». Αυτό γίνεται με ένα ηχείο που διοχετεύει στην καμπίνα τον αρχικό ήχο του κινητήρα RB26DETT.

 

 

Ενώ μερικοί θα χαρακτηρίσουν το έργο βλάσφημο (βάζω και μένα μέσα), η ομάδα επέλεξε το R32 για να διασφαλίσει ότι θα μπορεί να οδηγηθεί για τις επόμενες δεκαετίες. Όπως εξήγησε ο επικεφαλής του έργου Ryozo Hiraku, «αναρωτήθηκα αν σε 30 χρόνια από τώρα – το 2055 ή και αργότερα – οι ιδιοκτήτες αυτής της απίστευτης μηχανής θα μπορούσαν ακόμα να αγοράζουν βενζίνη και να απολαμβάνουν την οδήγησή της. Είδα αξία στη χρήση ηλεκτρικής και ψηφιακής τεχνολογίας για την αναπαραγωγή της γοητείας του R32 GT-R, ώστε οι μελλοντικές γενιές να μπορούν να την βιώσουν».