Η Ferrari αποδεικνύει πως ακόμα κάνει κουμάντο εντός έδρας και θα πάρει μία παλικαρίσια νίκη με τον Leclerc. Ο Μονεγάσκος, θα αλλάξει μόνο μία φορά ελαστικά στον αγώνα και θα αντέξει στην πίεση του δεύτερου και επίσης εξαιρετικού Piastri. Την πρώτη τριάδα θα κλείσει ο Norris ο οποίος ήταν Pole Man στο σημερινό Grand Prix και θα χαρίσει στη McLaren το 2-3, μειώνοντας ακόμα περισσότερο τη διαφορά στο πρωτάθλημα οδηγών, από τον πρωτοπόρο Verstappen.
Ο αγώνας έδειξε πολλά. Έδειξε πως η Ferrari έχει ακόμα ζωή, έχει ακόμα λύσεις για να απειλήσει και να διεκδικήσει. Η McLaren με τη σειρά της έχει τα ταχύτερα μονοθέσια στο Grid, ενώ η Red Bull φαίνεται να μην έχει τις απαντήσεις και για πρώτη φορά δείχνει… αγχωμένη.
Η πίστα
Για πρώτη φορά αγώνας στην Monza έγινε το 1950. Η πίστα πλέον έχει μήκος 5.793 km με 11 στροφές ενώ στους 53 γύρους του αγώνα, οι πιλότοι καλύπτουν 306.72 km. Ο ταχύτερος γύρος της Formula 1 που έγινε στη Monza ήταν στα δοκιμαστικά του 2004 από τον Pablo Montoya με τη Williams.
Η σειρά εκκίνησης
Ο Lando Norris ξεκινά για μία ακόμη φορά από την 1η θέση του Grid, δείχνοντας ότι είναι στην απόλυτη φόρμα και πως διαθέτει το ταχύτερο μονοθέσιο πλέον. Ακριβώς πίσω του ο team mate του, Oscar Piastri που με τη δεύτερη McLaren παρέχει ένα «δίχτυ» ασφαλείας στο Lando. Στην τρίτη θέση ο George Russell, στην τέταρτη ο Leclerc και στη πέμπτη ο Sainz. Hamilton, Versteppen και Perez στις θέσεις 6-7-8. Ο Lando Norris θέλει νίκη για να κλείσει ακόμη περισσότερο η ψαλίδα που έχει από τον προπορευόμενο στη βαθμολογία αλλά πολύ πεσμένο Max Verstappen. Βέβαια ο νεαρός Norris έχει ένα… θεματάκι στις εκκινήσεις.
Πως κύλησε ο αγώνας
Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. O Norris θα ξεκινήσει καλά, όμως ο δεύτερος οδηγός της McLaren, Piastri θα ξεκινήσει ακόμα καλύτερα και θα πάρει την πρωτιά ήδη από την τρίτη στροφή. Μάλιστα ο Leclerc θα επωφεληθεί από την μάχη αυτή και θα περάσει επίσης τον Norris και θα βρεθεί εκείνος στην δεύτερη θέση. Η εκκίνηση ήταν αρκετά καθαρή και μόνο ο Russell θα χάσει για λίγο τα φρένα, κάτι που θα τον βγάλει για λίγο εκτός πίστας, θα συνεχίσει όμως κανονικά χάνοντας τέσσερις θέσεις και αποκτώντας μια ζημιά στην εμπρός αεροτομή.
Μετά την λήξη του πρώτου γύρου η κατάταξη είναι: Piastri – Leclerc – Norris – Sainz – Hamilton – Verstappen – Russell – Perez – Albon – Alonso.
Η πρώτη εγκατάλειψη θα έρθει στον 7ο γύρο, καθώς ο Tsunoda θα αποχωρήσει. Φαίνεται πως στον 1ο γύρο, υπήρξε μία επαφή μεταξύ Tsunoda και Hulkenberg, η οποία θα επιφέρει μεγάλη ζημιά στο μονοθέσιου του πρώτου, και 6 γύρους μετά θα αποσυρθεί. Για την πρόκληση της επαφής, θα δεχθεί ποινή 5 δευτ. ο Hulkenberg ο οποίος θα συνεχίσει τον αγώνα, όντας στην τελευταία θέση.
Τα pits ξεκίνησαν και από τους πρώτους θα είναι ο George Russell για να αλλάξει ελαστικά αλλά και να αντικαταστήσει την σπασμένη μπροστινή αεροτομή από την εκκίνηση.
Στον 17ο γύρο θα μπει για αλλαγή ελαστικών και ο πρωτοπόρος Piastri και θα επιστρέψει στον αγώνα στην 4η θέση.
Ο Verstappen παραλίγο να βρεθεί στις αμμοπαγίδες, όμως θα καταφέρει να διορθώσει σωστά και να το «σώσει». Στη συνέχεια θα προχωρήσει σε αλλαγή ελαστικών, όμως η ομάδα θα τον καθυστερήσει, με χρόνο αλλαγής στα 6.2 δευτ.
Στη μεγάλη ευθεία, και με τη χρήση DRS οι προσπεράσεις (στις θέσεις 9 με 13) είναι αρκετές, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ο Gasly τρέχει πλέον με λαβωμένο μονοθέσιο, μετά από μία επαφή με τον Magnussen, για την οποία έφταιγε καθαρά ο δεύτερος, ο οποίος χρεώθηκε ποινή 10 δευτ.
Το χθεσινό Grand Prix κρίνεται σε μεγάλο βαθμό στη στρατηγική των Pit Stops, με τη McLaren να δείχνει την υπεροχή της στον αγώνα και την Red Bull να δείχνει να μην έχει απαντήσεις. Η Ferrari ρισκάρει, προχωρώντας μόνο σε μία αλλαγή ελαστικών…θα της βγει το ρίσκο;
Με 15 γύρους να απομένουν, η κατάταξη είναι: Piastri – Leclerc – Sainz – Verstappen – Norris – Hamilton – Magnusen – Perez – Albon. Κατευθείαν όμως, ο πρωτοπόρος Piastri θα μπει για αλλαγή ελαστικών και θα επιστρέψει στον αγώνα στη θέση 3 για να διεκδικήσει τη νίκη με φρέσκα ελαστικά.
Η Ferrari αυτή τη στιγμή, βρίσκεται στο 1-2 με τους Leclerc και Sainz να έχουν επιλέξει τη στρατηγική του ενός Pit Stop. Το στοίχημα είναι εάν θα αντέξουν στην πίεση των αντιπάλων, που έχουν πιο φρέσκιες γόμες.
Μόλις 8 γύρους πριν το τέλος, ο Piastri θα περάσει τον δεύτερο Sainz και πλέον απέχει 11.910 δευτ. από τον πρωτοπόρο Leclerc ξεκινώντας μία μάχη με τους.. εναπομείναντες γύρους. O νεαρός οδηγός της McLaren σε κάθε γύρο, “κόβει” περίπου 1 δευτ. από την διαφορά τους πετυχαίνοντας μάλιστα και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, όμως οι γύροι λιγοστεύουν.
Ο Leclerc τελικά θα καταφέρει να διαχειριστεί τα φθαρμένα ελαστικά και θα πετύχει την 7η νίκη της καριέρας του και 2η στη φετινή σεζόν, μπροστά στους χιλιάδες φίλους της Ferrari που τον επευφημούν σαν θεό.
Τελική κατάταξη: Leclerc – Piastri – Norris – Sainz – Hamilton – Verstappen – Russell – Perez – Magnussen – Albon – Alonso – Colapinto – Ricciardo – Ocon – Gasly – Bottas – Hulkenberg – Zhou – Stroll. Εγκαταλείψεις: Tsunoda
5 λόγοι που θα κάνουν τη φετινή σεζόν της Formula 1, μία από τις πιο ενδιαφέρουσες στην ιστορία
Μπορεί η F1 να βρίσκεται σε χειμερινό διάλειμμα μετά από ένα γεμάτο δράση 2024, αλλά ο ενθουσιασμός είναι ήδη μεγάλος για την σεζόν που έχουμε μπροστά μας. Από την άφιξη αρκετών πρωτάρηδων οδηγών, μέχρι μια θεαματική εναρκτήρια εκδήλωση, ξεχωρίσαμε πέντε από τα βασικά πράγματα που μπορείτε να περιμένετε με ανυπομονησία τη σεζόν 2025.
Η μάχη για την πρωτιά θα είναι η πιο σκληρή και αμφίρροπη της τελευταίας 10ετίας
Όταν ξεκίνησε η σεζόν 2024, ο Max Verstappen και η Red Bull έμοιαζαν να βρίσκονται σε εξαιρετική φόρμα, μετά την κυριαρχία τους στην προηγούμενη αγωνιστική περίοδο. Όμως, καθώς η χρονιά προχωρούσε, έγινε σαφές ότι οι αντίπαλοί τους θα αποτελούσαν μια ολοένα και πιο στενή πρόκληση. Κάτι που έγινε πράξη, με επτά διαφορετικούς οδηγούς να παίρνουν νίκες κατά τη διάρκεια της σεζόν, ενώ η μάχη για τον τίτλο των κατασκευαστών κρίθηκε στο τελευταίο GP, όπου τελικά η McLaren κέρδισε τη Ferrari μόλις με 14 βαθμούς διαφορά. Η Red Bull θέλει να παραμείνει κυρίαρχη. Η Ferrari θέλει να δείξει πως είναι πρωταγωνίστρια, η Mercedes πως παραμένει στην κορυφαία τριάδα και η McLaren να πετύχει το απόλυτο, κερδίζοντας και τα δύο πρωταθλήματα.
Η συνεργασία Χάμιλτον με Ferrari
Ίσως είναι δύσκολο να το πιστέψετε, αλλά έχουν περάσει σχεδόν 12 μήνες από τότε που έσκασε η είδηση ότι ο Lewis Hamilton θα ενταχθεί στη Ferrari το 2025. Ο Χάμιλτον θα συνεργαστεί με τον Λεκλέρκ τη φετινή σεζόν, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Η αποχώρηση του Χάμιλτον από τη Mercedes – ομάδα στην οποία εντάχθηκε το 2013 – ολοκληρώνει τη μεγαλύτερη και πιο επιτυχημένη συνεργασία στην ιστορία του αθλήματος. Ως εκ τούτου, η προοπτική να δούμε πώς ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θα προσαρμοστεί στη Scuderia φαίνεται να είναι συναρπαστική.
Μια νέα παρτίδα νεοσύλλεκτων πιλότων καταφθάνουν
Μιλώντας για αλλαγές οδηγών, τη σεζόν 2025 θα δούμε πολλά νέα πρόσωπα να κάνουν το ντεμπούτο τους στη Formula 1. Στη Haas, ο Ollie Bearman επιστρέφει στο grid μετά από τρεις εμφανίσεις ως super-sub το 2024, η πρώτη από τις οποίες ήταν ιδιαίτερα αξιομνημόνευτη, όταν και αντικατέστησε τον άρρωστο Carlos Sainz στη Ferrari στη Σαουδική Αραβία. Ο Bearman θα πλαισιωθεί στο grid από τον πρώην team mate του στην F2, Kimi Antonelli, με τον Ιταλό να καλύπτει την κενή θέση του Lewis Hamilton στη Mercedes. Στην Alpine, ο Jack Doohan θα αντικαταστήσει τον Esteban Ocon ως νέος teammate του Pierre Gasly. Επίσης, φέτος θα κάνουν το ντεμπούτο τους, οι δύο κύριοι διεκδικητές του πρωταθλήματος της Formula 2 για τη σεζόν 2024. Ο νικητής του τίτλου Gabriel Bortoleto θα αγωνιστεί για την Kick Sauber, με τον Βραζιλιάνο να συνεργάζεται με τον βετεράνο Nico Hulkenberg, ενώ ο δεύτερος Isack Hadjar θα καλύψει τη θέση του Liam Lawson στην RB. Με αυτή τη νέα φουρνιά νεοσύλλεκτων να αποτελεί το ένα τέταρτο του grid, θα έχει σίγουρα ενδιαφέρον να δούμε πώς θα τα πάει ο καθένας τους στις αντίστοιχες ομάδες.
Η ειδική εναρκτήρια εκδήλωση της F1 που σηματοδοτεί την 75η επέτειό της
Πριν ξεκινήσει όλη η δράση στην πίστα – με τις δοκιμές προετοιμασίας που θα πραγματοποιηθούν στο Σακχίρ από τις 26 έως τις 28 Φεβρουαρίου – η σεζόν του 2025 θα ξεκινήσει με πρωτοφανές στυλ σε μια ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο The O2 του Λονδίνου. Για πρώτη φορά στην ιστορία του αθλήματος, και οι 10 ομάδες και οι 20 οδηγοί τους, μαζί με τους αντίστοιχους επικεφαλής των ομάδων τους, θα συγκεντρωθούν για να αποκαλύψουν τα μονοθέσια του 2025, στο πλαίσιο μιας εντυπωσιακής βραδιάς που θα σηματοδοτήσει την 75η επετειακή χρονιά της Formula 1. Το δίωρο σόου – το οποίο θα περιλαμβάνει επίσης κορυφαία ψυχαγωγία και ειδικούς καλεσμένους παρουσιαστές – ξεκινά στις 18 Φεβρουαρίου στο The O2 και θα μεταδοθεί ζωντανά, ενώ περισσότερες λεπτομέρειες θα αποκαλυφθούν τις επόμενες εβδομάδες.
Στο σινεμά η ταινία για την Formula 1
H ταινία σε σκηνοθεσία Joseph Kosinski και παραγωγή Jerry Bruckheimer, Brad Pitt και Lewis Hamilton – θα διανεμηθεί στις αίθουσες από την Warner Bros. Pictures διεθνώς στις 25 Ιουνίου 2025. Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Pitt ως πρώην οδηγός της F1 Sonny Hayes, ο οποίος επιστρέφει στο άθλημα για να γίνει συνεργάτης του πρωτάρη Joshua Pearce, τον οποίο υποδύεται ο Damson Idris, στη φανταστική ομάδα APXGP. Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν σε πραγματικές διοργανώσεις της F1 και η Formula 1 και η Apple Original Films κυκλοφόρησαν το πρώτο teaser κατά τη διάρκεια του περσινού Σαββατοκύριακου του Βρετανικού Grand Prix, δίνοντας μια γεύση από τη δράση που θα ακολουθήσει.