Τα στελέχη του Euro NCAP πραγματοποίησαν τι δοκιμές πρόσκρουσης στα νέα μοντέλα των εταιρειών και όπως κάθε φορά υπήρξαν εκπλήξεις.
Μία από αυτές ήταν το γεγονός ότι το αμιγώς ηλεκτρικό Xpeng G6 (αρχική φωτογραφία) απέσπασε πέντε αστέρια στην αξιολόγηση του Euro NCAP. Συγκεκριμένα, το κινεζικό μοντέλο βαθμολογήθηκε με 88% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, με 85% στην προστασία των παιδιών, με 81% στην προστασία των πεζών και δικυκλιστών και με 75% για τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, έγκαιρης ενημέρωσης και υποβοήθησης του οδηγού.
Πέντε αστέρια, δηλαδή την υψηλότερη διάκριση, πήρε και το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Audi A6 e-tron. Το πολυτελές SUV πήρε 91% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 92% στην προστασία των παιδιών, με 81% στην προστασία των πεζών και δικυκλιστών και 80% για τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, έγκαιρης ενημέρωσης και υποβοήθησης του οδηγού.

Την ανώτατη διάκριση πέντε αστέρων του Euro NCAP κατάφερε να έχει και το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer το οποίο κατασκευάστηκε για την ευρωπαϊκή αγορά. Όπως αποδείχτηκε από τη διαδικασία των δοκιμών πρόσκρουσης η βαθμολογία του ήταν 89% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 86% στην προστασία των παιδιών, 80% στην προστασία των πεζών και δικυκλιστών και 72% για τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, έγκαιρης ενημέρωσης και υποβοήθησης του οδηγού.
Κορυφαία διάκριση και για το νέο Subaru Crosstrek, με ποσοστά 83% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 90% στην προστασία των παιδιών, 85% στην προστασία των πεζών και δικυκλιστών και 72% για τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, έγκαιρης ενημέρωσης και υποβοήθησης του οδηγού.

Οι άνθρωποι της Subaru είδαν και το νέο Impreza να αποσπά πέντε αστέρια στη διαδικασία αξιολόγησής του από τον Euro NCAP. Συγκεκριμένα, το μοντέλο συγκέντρωσε 83% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 90% στην προστασία των παιδιών, 84% στην προστασία των πεζών και δικυκλιστών και 72% για τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, έγκαιρης ενημέρωσης και υποβοήθησης του οδηγού.
Η ανώτατη διάκριση του οργανισμού δόθηκε και στη νέα Mercedes-Benz E-Class. Το πολυτελές γερμανικό μοντέλο απέσπασε υψηλή βαθμολογία σε κάθε τομέα αξιολόγησής του που ήταν: 92% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 90% στην προστασία των παιδιών, 84% στην προστασία των πεζών και δικυκλιστών και 87% για τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, έγκαιρης ενημέρωσης και υποβοήθησης του οδηγού.
Επίσης, με πέντε αστέρια βαθμολογήθηκαν και τα καινούργια Skoda Kodiaq, Skoda Superb και Volkswagen Passat.
Το καινούργιο Renault Captur πήρε τέσσερα αστέρια στα crash test του Euro NCAP, με το βασικό πακέτο εξοπλισμού. Αναλυτικότερα, συγκέντρωσε ποσοστό 76% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 80% στην προστασία των παιδιών, 76% στην προστασία των πεζών και δικυκλιστών και 69% για τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, έγκαιρης ενημέρωσης και υποβοήθησης του οδηγού.

Τέσσερα αστέρια απέσπασε και το καινούργιο Renault Symbioz με ποσοστό 73% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 80% στην προστασία των παιδιών, 76% στην προστασία των πεζών και δικυκλιστών και 69% για τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, έγκαιρης ενημέρωσης και υποβοήθησης του οδηγού.
Τέλος, το νέο Jeep Avenger αξιολογήθηκε με τρία αστέρια. Σύμφωνα με τοuς ανθρώπους του Euro NCAP αυτό συνέβη τόσο επειδή δεν σημείωσε υψηλό ποσοστό στην προστασία παιδιών σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης όσο και επειδή τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του δεν ανταποκρίθηκαν όπως έπρεπε κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης.

Καινοτομία στην παραγωγή και τη βιωσιμότητα από το νέο Volvo ES90
Με το ολοκαίνουργιο και αμιγώς ηλεκτρικό ES90, η Volvo εντάσσει στο χαρτοφυλάκιό της ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο με γνώμονα τη βιωσιμότητα. Αυτό αποδεικνύεται στη νέα έκθεση Αξιολόγησης Κύκλου Ζωής (LCA) η οποία περιγράφει ποια υλικά και διαδικασίες συμβάλλουν στο ανθρακικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του.
Όταν το ES90 φορτίζεται με τη χρήση του ευρωπαϊκού ενεργειακού μείγματος, το συνολικό ανθρακικό αποτύπωμα ανέρχεται σε 31 τόνους, ενώ μειώνεται στους 26 τόνους αν η φόρτιση γίνεται αποκλειστικά με αιολική ενέργεια. Με το ευρωπαϊκό ενεργειακό μείγμα, το αποτύπωμα του ES90 είναι περίπου 50% χαμηλότερο από εκείνο της ήπιας υβριδικής έκδοσης του Volvo S90, και 30% χαμηλότερο από την plug-in υβριδική έκδοση του ίδιου μοντέλου.

Είναι επίσης χαμηλότερο από εκείνο των EX40 και EC40, με αποτέλεσμα το ES90 να αποτελεί ένα από τα πιο «πράσινα» Volvo που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, αποδεικνύοντας παράλληλα ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ωφελούν τόσο τους οδηγούς όσο και το κλίμα.
Όταν λάνσαρε το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της, το 2019, η Volvo έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που δεσμεύθηκε να δημοσιεύει εκθέσεις LCA για όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του παγκοσμίως. Έκτοτε έχει δημοσιεύσει σχετικές εκθέσεις για 5 μοντέλα (EX40, EC40, EX30, EX90 και πλέον για το ES90), επιτρέποντας στους πελάτες της να λαμβάνουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις κατά την επιλογή του επόμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου τους.

Εκτός από την 100% ηλεκτρική του υπόσταση, που συνεπάγεται μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την κίνηση, το ES90 σχεδιάστηκε με μια ολιστική προσέγγιση προς τη βιωσιμότητα. Για παράδειγμα είναι το πρώτο Volvo με το νέο ηλεκτρικό σύστημα 800 Volt της εταιρείας, το οποίο προσφέρει πλεονεκτήματα στη φόρτιση και την ενεργειακή απόδοση, χάρη σε ελαφρύτερα εξαρτήματα που μειώνουν το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου. Στην ενίσχυση της αποδοτικότητας συμβάλλει και ο σχεδιασμός του οχήματος, το οποίο επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25, ο οποίος είναι κορυφαίος στην ιστορία της μάρκας.
Το ES90 κατασκευάζεται με περίπου 29% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, 18% ανακυκλωμένο χάλυβα, καθώς και 16% ανακυκλωμένα πολυμερή και βιολογικής προέλευσης υλικά, όπως αυθεντικό ξύλο με πιστοποίηση FSC στο εσωτερικό. Στην καμπίνα, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν την επένδυση Nordico, κατασκευασμένη από ανακυκλωμένα υλικά όπως πλαστικά μπουκάλια (PET) και υλικά βιολογικής προέλευσης.
Το ES90 συνοδεύεται επίσης από το πρώτο στον κόσμο «διαβατήριο μπαταρίας» της Volvo, βασισμένο σε τεχνολογία blockchain, που επιτρέπει στην εταιρεία να παρακολουθεί την προέλευση των πρώτων υλών και τη συνολική υγεία της μπαταρίας.
